Folytatódott a TV2 menetelése, amit főleg a magas nézőszámot hozó Exatlonnak köszönhetnek. A 18-49 éveseknél a hét legnézettebb műsora is az Exatlon volt, a teljes lakosságnál viszont az RTL Híradó végzett az élen.
Múlt héten sem állt meg a TV2 erősödése az elvileg a fő konkurensüknek jobban fekvő célcsoportnál, azaz a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. A korábbi héthez képest az RTL Klub közönségaránya 0,4 százalékponttal csökkent, a TV2-é 1,6 százalékponttal nőtt. Így a TV2 16,1 százalékos, az RTL Klub pedig 8,6 százalékos share-rel zárta a hetet. Ez 7,5 százalékpontos különbséget jelent.
Picit még ennél is nagyobb volt az előnye a TV2-nek a hétfőtől péntekig terjedő időszakban. Ekkor a TV2 17,4 százalék, az RTL Klub 8,7 százalék közönségarányt hozott össze, azaz 8,7 százalékpont volt a differencia. Pont a dupláját érte el a TV2, mint az RTL Klub.
Ami érdekes, hogy a TV2 fő csapásirányát jelentő 18-59 éveseknél és teljes napon nem látni akkora előnyt, mint a szűkebb kereskedelmi célcsoportnál és este. A TV2 10,3 százalékos share-rel zárta a múlt hetet, az RTL Klub pedig 6,5 százalékponttal, azaz 3,8 százalékpontos különbséggel.
21. hét / 20. hét / 19. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 8,6% / 9% / 9,3%
TV2 – 16,1% / 14,5% / 13,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (21. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Híradó – 17,9% (17,2%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 13,3% (13,2%)
Barátok közt – 9,7 (9%)
TV2
Tények – 15% (15,5%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14% (14,3%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 19,6% (17,3%)
A TV2 a főműsoridő csaknem egészét lefedő Exatlonnal nyert nagyot, de persze ehhez az is kellett, hogy a felvezetőműsorai (Tények és Tények Plusz) is erős nézettséget produkáljanak. Meg persze az is kapóra jött a TV2-nek, hogy az RTL Klub a koronavírusos – gyártási és gazdasági – helyzet miatt több műsorát is bespájzolta inkább őszre.
Ugyanakkor azért nem egy „kiürült” RTL Klubbal szemben nyert a TV2. Az RTL-en ugyanis múlt héten esténként – a Híradón, a Fókuszon és a Barátok köztön felül – nyolc új, saját gyártású tartalom került képernyőre. A TV2-n pedig ebből a szempontból nézve csak az Exatlon állt egymagában, de persze több produkciónyi műsoridőt lefedve.
Az Exatlon 18-49-es átlagos nézőszáma még nőtt is a múlt héten: 247 ezerről 261 ezerre. Az RTL Klubon közönségarány terén javított ugyan egy kicsit a Barátok közt, viszont az átlagos nézettségük maradt a 129-130 ezres szinten.
Az RTL Klubon a Barátok közt utáni sávban futó saját gyártású műsorok közül ismét a Cápák között teljesített a legjobban (9,3%-os közönségaránnyal), majd Isten veled, Magyarország (6,9%), Toplista (6,5%) és Bűnös lelkek (5,8%) volt a sorrend. (Ezek közül az RTL Moston is a Cápák között váltotta ki a legnagyobb érdeklődést, az aktuális heti részt 42 ezren nézték meg, összességében pedig 94 ezren tekintették meg valamelyik Cápák között adást a digitális platformon).
A hétvégi saját gyártások közül megint a szombati különítmény hozott jobb eredményeket az RTL Klubnak: a Made in Karantén 10,7 százalékos, a Mellékhatás 11,8 százalékos közönségarányt. Vasárnap este a Maradj haza magadnak 7,4 százalékos, a Segítség! Itthon vagyok! 5,6 százalékos share-t ért el.
A 18-49-es műsoros toplistát a TV2, a teljes lakosságos heti rangsort az RTL Klub nyerte. A kereskedelmi célcsoportnál az Exatlon múlt szerdai adása érte el a legmagasabb, 285 ezres nézőszámot. Sőt, a toplista második helyén is egy TV2-s műsor nevét láthatjuk: a Jurassic World című vasárnap esti film ugyanis 261 ezres nézettséget produkált.
A teljes lakosságnál a vasárnap esti RTL Híradó érte el a hét legmagasabb, 782 ezres nézettségét. A második legnézettebb pedig az ugyanekkor futó Tények volt 749 ezres nézőszámmal.
Még említést érdemel az RTL Klubon látható Mellékhatás című sorozat is, ami a 18-49 éveseknél (174 ezer nézővel) a csatorna második, a teljes lakosságnál (415 ezer), a negyedik legnézettebb műsorának számított.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.