- Hirdetés -

Hatalmas ismertséget hozhat a márkáknak a sportszponzorálás

|

Épphogy beköszöntött az új év és véget értek az olyan meghatározó nemzetközi sportesemények, mint például a katari FIFA-világbajnokság, máris kezdődik az új versenyszezon, ami ezúttal is számos megjelenési lehetőséget kínál a vállalatoknak. A márkák számára a sport vált a közönséggel való kapcsolattartás egyik legkedveltebb módjává, de ez koránt sem olyan egyszerű és magától értetődő, mint azt elsőre gondolnánk. A világhírű sportversenyek szponzorálása révén szinte megduplázta márkaismertségét 2016 és 2021 között a Hisense, szakértői pedig most összegyűjtötték a legfontosabb tudnivalókat a hatékony sportszponzorálási stratégiákról.

Akár a tévében nézték, akár személyesen jöttek Dohába szurkolni, a futballrajongók maradandó élményeket szereztek a 2022-es katari FIFA-világbajnokságot hivatalosan szponzoráló márkákról, amelyek szinte folyamatosan megjelentek a pályákat körülvevő óriás kivetítőkön és tolmácsolták az üzeneteiket. De hogyan lehet a sportszponzorációt olyan eredményesen csinálni, hogy az valóban segítse a márkaépítést?

Meghatározó első lépések

15 éve aktív a sportmarketing területén a Hisense, stratégiáját több évtizednyi kutatómunkának köszönhetően alakította ki, amelynek eredményeképpen az első szponzoráció, a 2018-as FIFA világbajnokság hatására 6 százalékponttal, a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokságot követően pedig 4 százalékponttal növelte készülékeinek márkaismertségét. A vállalat évről-évre hivatalos támogatója számos eseménynek, idén például az UEFA under-21, a Nations League Final és az Európai Bajnoki Selejtező szponzora.

Egy márkának először meg kell határoznia, hogy mely sportágak, bajnokságok, játékosok, csapatok, arénák és események kapcsolódnak azokhoz a fogyasztókhoz, akiket el akarnak érni, mondták a Hisense szakértői. Hozzátették, a stratégia kialakításakor megfelelő döntéseket kell hozni mind a földrajzi, mind a demográfiai célokkal kapcsolatban. Ráadásul azt is alaposan meg kell fontolni, hogy mely lehetőségeket szükséges elkerülni – egy rossz partnerkapcsolat esetén ugyanis jelentős károkat okozhat a márkának, ha a közönségnek rossz üzenetet tolmácsolnak.

Hiteles fogyasztói kapcsolatok

A nemzetközi rendezvények hatékonyan kapcsolják össze a márkákat új fogyasztókkal, de a gyakorlatban a szponzorálás nem csak abból áll, hogy egy világmárkát összekapcsolunk a világ egyik legnépszerűbb sportágával, teszik hozzá a szakértők. A fogyasztókkal való stabil és hiteles kapcsolat kialakítása nem a véletlen folytán történik, hanem mint minden csapatnál, egy márka sportmarketing által elért sikerei mögött is sok-sok szezonnyi edzés és gondosan felépített, átgondolt stratégia rejlik.

Külön előny, ha a sportmarketing stratégia nem csak globális, hanem helyi szinten is kiválóan működik: a különböző piacokban különböző lehetőségek rejlenek, ezek kiaknázása pedig tovább segíti a fogyasztói kapcsolatok elmélyítését. Többek között a Leeds United, a Paris Saint-Germain és az Internazionale Milano futballklubok támogatása segít a Hisense-nek a fogyasztók tudatosságának növelésében és a klubok közösségéhez való kötődésben az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Olaszországban.

Fiatal rajongók elérése

A sportszponzorációk segítenek a márkáknak megismerni a fogyasztók igényeit, valamint lehetőséget biztosítanak arra, hogy a márka és a közösségek folyamatos kapcsolatban álljanak a világhírű versenyek révén. A széleskörű ismertséget és az eladások növelését célzó márkák számára tehát a szponzorációk elképesztően hatékony eszköznek bizonyulhatnak, de menet közben érdemes lehet új célokat megfogalmazni vagy átgondolni a korábbiakat.

A célcsoportok felülvizsgálatával például fontos megállapításokat lehet tenni, ami a Hisense esetén is így volt: a vállalat rájött, hogy ugyan a 26 és 35 év közötti fogyasztóknak sokat számít az ár, de még többet az érték, valamint, hogy a fiatalabbak racionális fogyasztók, akik nem az újdonság miatt keresik a fejlett technológiát, hanem elsősorban az általa nyújtott előnyök miatt. Hogy lépést tartson a következő generáció fogyasztóinak igényeivel, a Hisense belépett az e-sport piacra és ma már a Fnatic e-sport platform támogatásával éri el a legfiatalabbakat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...