- Hirdetés -

Helycsere a marketinges TOP50 rangsor élén

|

A tavalyi összeállításhoz képest helyet cserélt az első és a második a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsorában, így 2024-ben Bánhegyi Zsófia végzett az élen, Szabó Béla Attila előtt. A lista többi részén is komoly változások voltak, az ott szereplők kicsivel több mint negyede cserélődött ki egy év alatt és 12 olyan szakember van, aki először került be a rangsorba.

A Marketing&Media magazin marketinges TOP50 rangsora élén a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, Bánhegyi Zsófia található. Őt Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatója követi, míg a harmadik Mérő Ádám, a Coca-Cola digital acceleration strategy for Europe, senior directora lett.

 

A rangsor első 10 helyezettje

 

Szektoros jelenségek

Azt gondolhatnánk, hogy egy a rangsorunkon szereplő szakember annak köszönheti az előkelő helyezését, hogy a cége mérhetetlenül sok pénzt költ el a reklámpiacon, és ez garantálja neki a listás szereplést. Hogy ez mennyire nem így van, az akkor derül ki, amikor a top 50-es rangsorunkat összevetjük a Kantar által minden hónapban publikált reklámköltési adatokkal. Tavaly még tíz olyan vállalatot találtunk, amely bekerült az adott esztendő listaáron 25 legnagyobb költője közé, és amelynek a képviselője szerepelt a rangsorunkban is. Mostanra azonban ezen cégek száma hatra olvadt, a tavalyi év listaáron top 25 hirdetője közül csupán az Unilever, a Media Markt Saturn Holding, a Magyar Telekom, a Vodafone, a SPAR és a Yettel részéről került be legalább egy szakember az összeállításunkba. Ráadásul közülük sem mindenkit találunk a rangsor elején, csupán a Magyar Telekom, a Yettel és a Vodafone egy-egy munkatársa képviselteti magát a top 10-ben.

Mindez köszönhető annak is, hogy sokszor nem az óriási marketingbüdzsé, vagy éppen az adott szakember cége számít a Top 50 marketinges rangsorunkba való bekerülésnél, jóval meghatározóbb az adott munkatárs személyisége, piaci ereje, elfogadottsága. Ezért is lehet az, hogy a legtöbb, szám szerint tíz szakember a pénzintézet, biztosító kategóriát képviseli, míg a kilencfős kereskedelmet az ital és a szolgáltatás szektor követi 7-7 marketingessel. A tavalyi listánkhoz képest ez némi változás, akkor ugyanis a legtöbb listás résztvevővel a kereskedelem szegmens büszkélkedhetett, ezt követte a pénzintézet, biztosító páros és a szolgáltatás.

Újoncok a listán

Az idén tizenkét olyan szakembert találunk a rangsorban, aki most először tagja a top 50-nek, és ketten vannak, akik tavaly nem, ám korábban már szerepeltek az összeállításunkban. Ha kiosztanánk a legelőkelőbb helyen végzett új szereplő díját, akkor azt Szauter Zsolt, a Foodora marketingigazgatója érdemelné ki, akinek az egyik első feladata a cég márkaváltása volt. Ez az átállás olyan sikeresnek bizonyult, hogy három hónap alatt az új branddel is elsők lettek a szektorban top of mind awarenessben a Kantar és a GKID mérései alapján, és ezt a pozíciót azóta is tartják.

Az újoncok közül utána következik a már említett Ludvig Orsolya Stefanie, aki egy évvel ezelőtt érkezett a Libri-Bookline-hoz, és rögtön komoly kihívás előtt találta magát, hiszen a cég tulajdonosváltását övező negatív hangulatot kellett megfékezni, és saját, pozitív tartalommal kitölteni a kommunikációs teret.

Bödör András is először szerepel listánkon. Ő a bekerülését a Marsra Magyar! elindításának, illetve annak az aktivitásuknak is köszönheti, hogy az idei Vivicittán minden célba érkezőről a mesterséges intelligencia segítségével készítettek egy egyedi cikket, ami a futásáról szólt, és amit meg is oszthattak úgy. Ezzel a résztvevők teljesítménye mellett azt is meg tudták mutatni, hogy a digitalizáció okos használatával hogyan lehet magasabb szintre emelni az élményt.

Salem Dániel, a The Heineken Company global desperados communication managere az egyedüli a Top 50 marketinges listán, aki szerepelt a Signature 40 legjobb brand és trade marketing managerek összeállításunkban, sőt azon 2022-ben a második helyet szerezte meg. 2010 óta van FMCG-cégeknél, és a pályafutása alatt olyan márkákon dolgozott, mint a Borsodi, a Dunhill, a Gösser, a Soproni és a Heineken. Június óta felel a Desperados márkáért, amely a méretét tekintve az egyik legnagyobb globális brand a cégcsoporton belül.

A Vodafone is azon kevés cég közé tartozik, amelyet több ember is képvisel a listán, és Juhász Péter Tibor márkaigazgató mellett Moldván Ákos lakossági kommunikációs vezető is bekerült a Top 50-be. A listára kerülését az indokolhatja, hogy a nehezen mozdítható márkamutatókban is kezdenek kedvező trendek mutatkozni, akárcsak az üzleti eredményességükben.

 

Baross Gábor

Az elemzés teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megtalálható a TOP50 marketinges és TOP50 PR-es szakember rangsor is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...