- Hirdetés -

Hiába a streaming-láz, tarolnak a mozik

|

Rekordnak számító, 42,5 milliárd dolláros bevételt értek el tavaly világszinten a mozik, vagyis a streaming szolgáltatások növekvő népszerűsége ellenére jól tartják magukat a filmszínházak. Persze a kiugróan jó eredményhez a Disney elképesztő filmáradata is kellett olyan kasszasikerekkel, mint a Bosszúállók: Végjáték, vagy a Jégvarázs 2.

A Comscore hétvégén közzétett adatai szerint az észak-amerikai mozis bevételek 2019-ben 11,4 milliárd dollárt (3433 milliárd forintot) értek el, ami 4 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest. Ez a jegybevétel ugyanakkor a második legnagyobb észak-amerikai viszonylatban. A tavalyi, Észak-Amerikán kívüli összbevétel 31,1 milliárd dollárra (9425 milliárd forintra) rúgott – írja összeállításában az MTI.

2018-ban a globális mozis bevétel 41,7 milliárd dollár (12557 milliárd forint) volt, ebből 11,9 milliárd dollárt (3583 milliárd forintot) termeltek az észak-amerikai mozik, a világ többi részén pedig 29,8 milliárd dollárt (8974 milliárd forintot).

Tavaly nyolc film jegybevételei haladták meg az egymilliárd dollárt, ebből hat a Disney-stúdióból került ki. A Bosszúállók: Végjáték a maga 2,79 milliárd dolláros jegyárbevételével a mozipénztárakban a legtöbb bevételt hozó film lett. Az oroszlánkirály 1,65 milliárd dollárt (496 milliárd forintot) keresett, a Jégvarázs 2. 1,32 milliárdot (398 milliárd forintot), a Sony Pókember – hazatérés című produkciója 1,13 milliárdot (340 milliárd forintot), a Disney Marvel kapitánya 1,12 milliárdot (337 milliárd forintot), a Toy Story 4. 1,07 milliárdot (322 milliárd forintot), a Warner Bros Jokere 1,06 milliárdot (319 milliárd forintot), a Disney Aladdinja 1,05 milliárdot (316 milliárd forintot) és a szintén a Disneynél készült Star Wars: Skywalker kora is éppen a hétvégén lépte át az egymilliárd dolláros (301 milliárd forintos) küszöböt.

A statisztika szerint a 2018 decemberében bemutatott Aquaman a tavalyi év elején már ugyancsak belépett a milliárdosok közé.

Az elemzők arra is rámutattak, hogy nem csak a kiugró bevételű filmek járultak hozzá a rekordhoz. A százmillió dollár fölötti bevételű produkciók a tavalyi teljes észak-amerikai mozis bevétel 63,8 százalékát adták.

A legnagyobb ilyen kasszasikerek között volt a Sony Volt egyszer egy Hollywood című filmje 372,3 millió dolláros (112 milliárd forintos) jegyeladással, a Universal Mi című horrorja 255 millió dollárral (77 milliárd forinttal), a Lionsgate Tőrbe ejtve című thrillere 251,3 millió dollárral (76 milliárd forinttal) és az Élősködők című dél-koreai thriller 131,3 millió dollárral (40 milliárd forinttal).

Az észak-amerikai Mozitulajdonosok Országos Szövetsége (NATO) közleménye szerint a filmszínházak látogatottsága szilárdan tartja magát, és a mozis jegybevételek növekednek. A szervezet 2020-ra is hasonló kilátásokat jósolt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...