- Hirdetés -

Hiánypótló tankönyv PR-eseknek

|

- Hirdetés -

Az Akadémiai Kiadó gondozásában a közelmúltban jelent meg a Marketing sorozat legújabb tagjaként a PR esetek haladóktól című kötet, amely igazi újdonság a felsőoktatásban. A több mint harminc esetet bemutató könyv az elmúlt 2 évtized kiemelkedő kommunikációs megoldásaiból mutat be nagyszerű programokat, amelyek mindegyikéhez stratégiai szemléletet segítő feladatokat és a gyakorlati életet bemutató interjúkat is kínál. A kötetet Horváth Magyary Nóra szerkesztette.

 

Hiánypótló könyvet kínál az Akadémiai Kiadó a PR szakma jelen és jövőbeli szakemberei, valamint a kommunikáció iránt érdeklődők számára. Az esetek a verseny és a civil szférából egyaránt hoznak kimagasló megoldásokat, amelyeket nem csak érdemes, de kifejezetten hasznos is behatóbban megismerni, a mögöttük lévő stratégiát átlátni és a gondolkodásmódot megérteni.

 

A kötet újítás a PR oktatásában, hiszen első ízben kínál a piaci életből vett példatárat esetekkel, feladatokkal és elméleti fejezetekkel. A felsőoktatás nagykorúságát mutatja az elméleti ismeretanyag gyakorlati tudással való kölcsönhatásba helyezése oly módon, hogy immár nem külföldi referenciákat sorakoztat fel, hanem száz százalékban a hazai kommunikációs iparág tapasztalatára és teljesítményére épít. Mivel az oktatás versenyképes kommunikátorokat kíván kínálni, így egy egészséges szakmai ökoszisztéma alakul ki, ahol a piac egyre képzettebb diplomás fiatalokat kaphat. A gyakorló szakma a megszerzett tudást felelős piaci magatartás mentén pedig visszaforgatja a képzésbe. „A pr mint szakma felnőtt. S mint a felnőtteknek általában, a szakma felnőttjeinek is felelőssége az értékek átadása, az általuk megtanult és megszerzett tudás és tapasztalat megosztása. Ezt személy szerint fontos felelősségnek tartom. A könyvvel a szakmában most indulókat kívánjuk segíteni, hogy jobban el tudják képzelni, milyen is a nagybetűs kommunikációs élet.” – emelte ki a szerkesztő, Horváth Magyary Nóra.

 

„A könyv célja, hogy a felsőoktatásban megszerezhető magas elméleti tudás gyakorlati ismerettel bővülhessen azáltal, hogy a mintegy 30 megvalósult és jól teljesített PR megoldás részleteiben megismerhető.” – fogalmazott Dr. Veres Zoltán, a Pannon Egyetem Marketing Intézeti Tanszék – tanszékvezető egyetemi tanára, a Marketing Szakkönyvtár sorozatszerkesztője. „Az egyes eseteket elméleti ismeretanyaggal vezetjük be és a példákat követően olyan kérdéseket fogalmaz meg a szerkesztő, amelyek stratégiai gondolkodásra inspirálják az olvasót.”

 

„A kötetben a szakma elmúlt két évtizedének legremekebb esetei közül szemezgettünk. Fontos rendezőelv volt, hogy csak hazai esetek szerepeljenek benne és csak olyanoktól, akik maguk vezényelték le ezen programokat. A hazai szakma bőséges példát kínál mind a civil, mind pedig az üzleti szférából, mind a hétköznapi ember számára jól látható, mind pedig a kevéssé egyértelmű területekről egyaránt. Így a kiváló szakmai minőség mellett a kommunikációs iparág izgalmas és sokoldalú világát is érzékeltetik.” – mondta el Horváth Magyary Nóra.

 

A könyvbemutatón Simon Krisztián, a Marketing&Media főszerkesztője beszélgetett az alkotókkal. Hogy milyen állapotban van a szakma? Horváth Magyary Nóra szerint változik a piac, élesedik a verseny, küzd a gazdaság, megváltozott a médiapiac, megváltoztak a fogyasztók, rengeteg az információ. De szakmai alapvetések nem változtak. A tartalom áll a középpontban, de új és új megközelítéseket kell keresni, új tartalmakat kell fejleszteni. Nóra úgy látja, a szakma összességében sokkal professzionálisabb, mint 20 évvel ezelőtt volt.

 

A médiával kapcsolatban azt hangsúlyozta: felértékelődik a professzionális médiamunkások felelőssége, azt prognosztizálta, hogy újra felértékelődnek a szerkesztőségi tartalmak. A közösségi média felületek, pletyka rovatok, illetve személyi hírek gyűjteménye felé mozdulnak az önkéntes, önkényes hírgenerálás folytán. Az ál- és valótlan hírek terjedése gyakori. A szerkesztőségi felületek vonhatók csupán felelősségre, hogy valós tartalmat kínálnak-e.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...

Premierözönnel ünnepel a TV Paprika

Korábban soha nem látott mennyiségű premier-tartalommal készül a TV Paprika az idei adventi és a karácsonyi időszakra. A 40 órányi újdonság december elsejétől folyamatosan képernyőn lesz: az új ünnepi saját gyártású sorozatban hazai mesterszakács,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA