A New York Times-ban és a Washington Postban megjelent, egész oldalas hirdetésekkel igyekszik növelni a bizalmat maga iránt a Facebook.
A Facebook fontos eszköz volt az orosz propagandagépezet kezében a tavalyi amerikai elnökválasztás manipulációjában, ezért a közösségi oldal most igyekszik bizonyítani, hogy megbízható és többé nem fordul elő ilyen.
Alex Stamos biztonsági főnök belső vizsgálatot is lefolytatott, és nyilvánosságra is hozták az átvilágítás eredményének egyes részleteit. Innen tudjuk, hogy csak a szentpétervári propaganda-manufaktúra, az Internet Research Agency 470 kamuhíreket osztogató useren keresztül, 100 ezer dollár értékben hintette a politikai hazugságokat a Facebookon. Ezek a posztok minimum 10 millió amerikait értek el – írja a 444.hu.
A Facebook a New York Times és a Washington Post egy-egy belső oldalán tett közzé egyoldalas hirdetést, amiben azt írják, nagyon fontos nekik a Facebook-közösség bizalma, azonnal cselekedni fognak, hogy álhírek többé ne manipulálhassák a felhasználókat. Szigorúbb hirdetési szabályokat vezetnek be, és szorosabban együttműködnek a kongresszussal is akár a nemzetbiztonságilag kényes esetekben – olvasható a 444.hu-n.