Hírműsorok vezetik a nézettségi toplistát

nézettség tévénéző

A 18-59 éveseknél az RTL Híradó, a teljes lakosságnál a Tények bizonyult a legnézettebbnek. Csatornák szintjén a TV2, a teljes csatornacsaládokat nézve a TV2 Csoport nyerte a hetet.

A mögöttünk álló 28. hetet a TV2 nyerte. Az RTL-nek legjobban fekvő célcsoportnál (18-59 évesek, főműsoridő) is 1,7 százalékpontot tett ki a TV2 előnye. Minden egyes este a TV2-é volt, a hétfő hozta a legszorosabb versenyt a két nagy csatorna között (TV2: 11,3%; RTL: 11%). Csatornaportfóliók terén is a TV2 Csoport végzett az élen, méghozzá nagyobb előnnyel, mint szólóban a TV2: 4,4 százalékpontnyi különbséggel vezettek (TV2 Csoport: 24,7%; RTL Magyarország: 20,3%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 28. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 11,1 14
RTL 9,4 9,7

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 28. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 9,3 11,6
RTL 5,6 5,7

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 Csoport 24,3 25,1
RTL Magyarország 16,6 15,3
AMC Networks 5,6 5,3
MTVA 4,9 8,6
Network4 3,6 5,6
Warner Bros.Discovery 3,1 3,6
Antenna Entertainment Group 3,0 2,2
Paramount Global 2,8 2,1

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / teljes lakosság, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 17% / 20,8% (15,5% / 20,6%)
Tények Plusz – 11,8% / 13,8% (11,3% / 13,9%)
Szerencsekerék – 11,6% / 15,7% (11,1% / 16,2%)
Zsákbamacska – 7,2% / 9,3% (7,3% / 9,4%)

RTL
Híradó – 15,9% / 19,8% (16,3% / 19,4%)
Fókusz – 11,2% / 9,9% (12,4% / 10,9%)
The Floor – 10% / 9,1% (11,2% / 10%)
A mi kis falunk – 7,2% / 7,1% (6,6% / 7%)

Múlt héten kikapott az RTL Híradó a Tényektől, a 18-59 éveseknél és teljes lakosságnál is. A Szerencsekeréknek jobb heti átlaga volt, mint a The Floornak: a teljes lakosságnál sokkal, a kereskedelmi célcsoportnál kicsivel jobb. Mondjuk ahhoz képest ez nem rossz eredmény a The Floortól, hogy ismétlést adtak. Az érdekes, de haszontalan tények kedvelőinek egy apróság: a The Floor hétfőn és kedden százalékpontra ugyanazt a közönségarányt érte el a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál.

A Zsákbamacska és A mi kis falunk ismétlései hasonlóan teljesítettek. Pénteken A mi kis falunk helyett Gyertek át!-ot adott az RTL, de ez meglehetősen gyengén muzsikált, csak 4,3 százalékot tett ki a share-je.

A korábbi vasárnapokon a Házon kívül jobban szerepelt a 18-59 éveseknél, mint a Napló. Múlt héten viszont a TV2-s műsor ért el magasabb közönségarányt (14,4% vs. 11,6%), s egyébként a teljes lakosságnál is a Napló nyert (16,5% vs. 13,2%).

A vasárnap este még egy érdekességet tartogatott. A TV2 leadta a Legyen Ön is Milliomos új évadának első részét. Az RTL pedig erre válaszul Az ugrás című vetélkedő ismétlését tűzte műsorra. Az eredmény az lett, ami várható volt: a 18-59 éveseknél a Legyen Ön is Milliomos 13,4 százalékos, Az ugrás két része 5,9 és 5,7 százalékos közönségarányt produkált. A teljes lakosságnál 17,2 százalékot hozott a TV2-s vetélkedő, miközben a versenytárs műsora csak 6,8 és 6,6 százalékot.

A hét legnézettebb műsora az RTL Híradó és a Tények lett. A 18-59 éveseknél a keddi RTL Híradó vonzotta a legtöbb, 238 ezer nézőt. A teljes lakosságnál pedig a szintén keddi Tényekre kapcsoltak a legtöbben, 658 ezren.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÍRADÓ RTL 238 404 20,1
TÉNYEK TV2 229 001 19,3
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! TV2 224 287 13,4
NAPLÓ TV2 213 116 14,4
SZERENCSEKERÉK TV2 198 104 12,1
TÉNYEK PLUSZ TV2 180 495 13,4
FÓKUSZ RTL 173 514 12,6
THE FLOOR RTL 172 352 10,5
HÁZON KÍVÜL RTL 171 198 11,6
MEG – AZ ŐSCÁPA MOZI+ 148 064 9,4

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TÉNYEK TV2 658 187 22,6
HÍRADÓ RTL 631 993 21,8
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! TV2 595 204 17,2
SZERENCSEKERÉK TV2 581 222 16,3
NAPLÓ TV2 516 881 16,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 506 383 15,5
HÁZON KÍVÜL RTL 414 374 13,2
AZ ARANYIFJÚ TV2 374 861 15,4
FÉKTELEN SZÍV TV2 372 280 17,5
FÓKUSZ RTL 351 748 10,6

Heszler Róbert

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás