- Hirdetés -

Hitelesség a digitális korban: hogyan meséljük el utazásaink valódi történetét?

|

Az utazás ma már nem csupán új helyek felfedezéséről szól, hanem arról is, hogyan örökítjük meg és adjuk át élményeinket másoknak. A Lounge Group podcastjának friss epizódjában Szégner Zsuzsa, a Visual Europe Group nemzetközi sales vezetője, és Nagy Benedek kreatív tartalomgyártó osztják meg gondolataikat arról, hogyan lehet hitelesen és kreatívan elmesélni egy utazás történetét.

A digitális térben, ahol fényképek és videók révén kelnek életre az utazási történetek, ezek a tartalmak nemcsak a turizmus motorjai, hanem inspirációs források is mások számára. Azonban ahhoz, hogy valóban megragadják a közönség figyelmét, nem elég csupán rögzíteni, amit látunk; az élményeket úgy kell átadni, hogy azok átélhetővé váljanak. Az L20 vendégei, Szégner Zsuzsa és Nagy Benedek szerint is abban rejlik a siker kulcsa, hogy ne csak a látványra, hanem az átélt pillanatok továbbadására is összpontosítsunk.

Ez viszont egyre nehezebb feladat, hiszen a figyelemért versengő tartalmak között a kreativitás és a hitelesség megtartása komoly kihívást jelent. Gyakran találkozhatunk olyan képekkel és videókkal, amelyek inkább a valóság megszépítésére törekednek, mintsem annak őszinte ábrázolására. Zsuzsa egy saját élményével példázza ezt: „Engem is értek csalódások, amikor egy híres helyszínről azt gondoltam, hogy hatalmas lesz, de odaérve kiderült, hogy valójában egy apró, alig észrevehető valami. Éppen, hogy odafértem hozzá.” Az ilyen tapasztalatok világítanak rá, mennyire fontos, hogy az utazási tartalmak megosztásakor az őszinteség legyen az elsődleges szempont.

Ugyanakkor a technológiai fejlődés újabb kihívások elé állít minket. Benedek szerint az AI és a fejlett videóeffektek miatt egyre nehezebb megkülönböztetni a valóságot a manipulált tartalmaktól: „Láttam már olyan felvételeket Budapestről, ahol a Lánchíd keresztben állt a Dunán, mert úgy nézett ki jól a Parlament mellett. Pedig mindenki tudja, hogy ilyen nem létezik. Ezek a manipulációk tovább nehezítik a valóság és a mesterséges tartalmak megkülönböztetését, így ha van egy személyes kapcsolat, aki tényleg járt ott, és tudsz rá támaszkodni, az a legjobb.”

A technológia hatásaira Zsuzsa is reflektál: „Hiszek abban, hogy oda el kell menned, érezned kell a levegőt, érezned kell azt, hogy isszák ott a kávét, hogy milyenek az emberek, hogy kedvesen szólnak-e hozzád az utcán, hogy az autós átenged-e a zebrán.” Szerinte bár a 360 fokos videók és a VR szemüvegek segíthetnek az utazás megtervezésében, az igazi élményeket semmi nem pótolhatja. Az utazás mélyebb nyomot hagy bennünk és formálja a világképünket – ezt semmilyen digitális eszköz nem tudja teljes mértékben helyettesíteni.

Az adás során ezen túl még szó esik a jó storytelling fontosságáról, izgalmas travel hackekről és arról, milyen trendek várhatók a jövőben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...