- Hirdetés -

Home office jövője a médiában és az ügynökségeknél

|

Néhol teljesen, de többnyire csak részben ért véget az általános otthoni munkavégzés. A megkérdezett médiavállalatok és ügynökségek többsége arról számolt be, hogy a járványhelyzet időszaka a jövőre nézve is átalakította a home office-hoz való viszonyukat.

Március közepe táján gyakorlatilag szó szerint egyik napról a másikra állt át otthoni munkavégzésre a hazai kommunikációs iparág. Az ügynökségek döntő többségénél ez 100 százalékos home office-t jelentett, de a médiavállalatoknál is csak az járt be dolgozni, akinek nagyon muszáj volt, például a nyomdászok, vagy a televízióknál a műsorkészítők egy része.

Itthon lecsengőben van a járvány, véget ért a veszélyhelyzet, így lassan elkezdtek visszaszivárogni a dolgozók az irodaházakba. A körkérdésünk alapján van, ahol már visszaállt az élet, máshol ezt több lépcsőben valósítják meg. Utóbbiak közé tartozik a Wavemaker Hungary. Június elején nyitották újra az irodát, de eleinte maximum a dolgozók egyharmada lehetett bent. Június végén 50 százalékra emelték a bejárósokra vonatkozó limitet. Úgy tervezik, hogy augusztus elejétől állnak vissza a hagyományos munkarendre.

A Lounge Groupnál egészen július elsejéig tartott a home office időszaka, ezután álltak vissza a normális működésre. A Mediator Groupnál május végétől választhatóan, június elejétől pedig fokozatosan, de gyakorlatilag mindannyian visszatértek a home office-ból a normál irodai működésbe.

„Az Omnicom nemzetközi hálózatban, így itthon nálunk is elsődlegesen és általánosan mindenki otthonról dolgozik, ugyanakkor önkéntes alapon, limitáltan elindult a visszatérés az irodába. Maximum a kollégák 25 százaléka dolgozhat az irodában a nyári időszakban, az egészségügyi biztonsági előírások és a szociális távolságtartás szabályait betartva” – tudtuk meg Szabó Edinától, az OMG Hungary ügyvezető igazgatójától.

A médiacégek egy részénél is picit lazultak a szabályok a nyár elején. A Ringier Axel Springernél (RAS) egyelőre maximum a teljes dolgozói létszám 30 százaléka lehet bent az irodákban. „Az azonos csapatban dolgozók beosztották az irodában töltött időt egymás között, váltják egymást, de az irodai bejárás egyelőre még teljesen opcionális az olyan funkcióban dolgozó munkatársak esetében, akiknek nem helyhez kötött a munkájuk” – mondta Kovács Tibor, a RAS ügyvezető igazgatója.

Az RTL Magyarországnál március 16-tól június végéig tartott az általános home office azoknál, akik nem vesznek részt a közvetlen műsorkészítésben. A júliust és az augusztust átmeneti időszaknak szánják, aki szeretne, visszatérhet az irodaházba. A JCDecaux-nál június eleje óta a menedzsment teljes létszámban, a többi irodai dolgozó A-B heti váltakozásban járt be dolgozni. Azonban a veszélyhelyzet feloldásával náluk véget ért az otthondolgozós időszak.

Azt egyébként többen is említették, hogy az irodákban szigorú higiéniai szabályokat vezettek be. Így például a dolgozók legalább 1,5 méterre ülnek egymástól, a közös terekben kötelező a maszkviselés és kézfertőtlenítőket helyeztek ki.

koronavírus kézfertőtlenítés

Mit mond a HR szakértő?
„Minden évnek megvolt eddig a leggyakrabban használt szava, idén a home office lehet, ami felkerül a dobogóra. Teljes joggal, mert nagyon régen ott van már a helye. Négy évvel ezelőtt tartottam egy prezentációt ahol az állásokat elemeztem, amelyeket állásközvetítő oldalakra tesznek fel. A rugalmas munkaidőbeosztás és szó szerint a home office, kevesebb, mint 1 százalékában volt jelen a meghirdetett munkakörökben. Akkor végtelen nagy versenyelőnynek számított az, amit ma már szinte illik felajánlani” – mondta Pethő Anikó, az Aarenson Consulting HR tanácsadócég vezetője.

A szakember szerint ez a három hónapos rövid kóstoló két részre osztotta az otthoni munkavágzásről véleményt megfogalmazókat. Egyik tábor a családos tábor, a másik a gyerekekkel még nem rendelkezők.
„Semmiképp sem érdemes ezt összemosni azzal, amilyen majd még lehetne. Ennek az időszaknak a leírására jobban illik a remote munkavégzés, mint a home office” – tette hozzá Pethő Anikó.

A HR szakértő tapasztalatai szerint sokan beszámoltak arról, hogy sokkal hatékonyabbá vált a munkájuk, akár rövidebb idő alatt is végezve feladataikkal, koncentráltabb minőségibb munkát tudtak végezni. A másik tábor sokfelé szakadt, ők 3 műszakban dolgozva oktattak, háztartást vezettek, dolgoztak. Itt az igazi áttörés akkor jöhet el, ha ők is gyerekek oktatása nélkül csinálhatják azt, ami kizárólag a munkával kapcsolatos.

Az Aarenson Consulting partnerei közül sokan tették választhatóvá a home office lehetőségét egy bizonyos limit felhasználásáig, heti 1-2 napban határozva azt meg. Ugyanis az otthoni munkavégzés előnyeit integrálva a személyes együttműködéssel lehet még jobban kiaknázni ezt az újfajta munkamódszert. Hosszútávon kizárólag a home office sem hoz folyamatos teljesítmény és minőségemelkedést, be lehet állni egy szintre, ami jól szervezett és gördülékeny, de a valós kapcsolatokra minden területen szükség lesz.

„Kifejezetten a média és ügynökségi vonalon, sok pozitív visszajelzést kaptam, hogy nem volt nehéz az átállás, mert a digitális vonal erős ezen a területen így minden kollégának megvolt a technikai háttere az azonnali munkamódszer váltáshoz. Ne tegyük félre, hogy erre a foglalkoztatásra sincs kőbe vésett szabály és ami örök érvényű az itt is működik, hogy az egyénnel konzultálva találjuk meg a számára megfelelő Office-Home office arányt. Egységesíteni nem lehet, választhatóvá tenni, prerefenciákat felállítani, ajánlani pedig mindenképp kell. Így ha jövőre ebben a témában prezentációt tartok bízom benne a hirdetések legalább 20 százaléka már tartalmazni fogja ezt a lehetőséget is” – említi Pethő Anikő,

A médiavállalatokat és az ügynökségeket megkérdeztük arról is, hogy a cégüknél miként látják a home office jövőjét. Ezt a Marketing&Média friss lapszámában olvashatják, amit akár ide kattintva, a Digitalstand.hu-n is megvásárolhatnak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...