- Hirdetés -

Idén is elindítja a női vállalkozókat felkaroló programját a Hiventures

|

- Hirdetés -

Idén már harmadik alkalommal hirdeti meg az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures StartupHer programját, amelynek célja a női vállalkozók, startupperek támogatása. A kampány során a jelentkező női vállalkozókat szakértői csapat és neves mentorok segítik majd ötletük kidolgozásában és fejlesztésében. A legjobbak idén is 15 millió forintos inkubációs befektetési lehetőséget kapnak.

A női alapítású vagy női társalapítóval rendelkező társaságok kockázati tőkefinanszírozása Európában az elmúlt években valamelyest intenzívebbé vált, amelyhez hozzájárult, hogy több nőkre specializált inkubátorprogram is indult. Bár a nemzetközi statisztikák a 2020-ban alapított európai startupok számában csökkenést mutatnak 2019-hez képest, a hölgy alapítót is foglalkoztató új startupok aránya egy év viszonylatában 4 százalékpont körüli növekedést ért el.

Kertész Éva, a Hiventures növekedési portfóliójába tartozó POLCZ alapítója és vezetője szakmai mentorként csatlakozott StartupHER programhoz. „Fontosnak tartom, hogy személyes történetemen és tapasztalatomon keresztül mondjam el, vállalkozni mennyire izgalmas kihívás. Megváltoztathatom a piaci trendeket, új dolgokat hozhatok létre, hatással lehetek a környezetemre és inspirálhatok másokat, emellett sok energiát és szabadságot is köszönhetek annak, hogy sikerült megállni a saját lábamon” – nyilatkozta Éva az első lépések megtételére buzdítva a női vállalkozókat.

A StartupHER program 2021. március 8-án, nemzetközi nőnapon indul, és április 9-ig jelentkezhetnek innovatív, egyedülálló ötletükkel a saját vállalkozást működtető vagy annak beindításán még csak gondolkodó nők, továbbá azok, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, vagy épp hosszabb szünet után gondolkodnak az újrakezdésen. A sikeres jelentkezés egyik fontos eleme az együtt dolgozó csapat, amely rendelkezik az összes szükséges kompetenciával ahhoz, hogy a vállalkozást sikerre vezesse.

A beérkező pályázatok szakmai előszűrését követően a tíz legjobb csapat fejlődését a hagyományoknak megfelelően egy-egy elismert női mentor segíti, akik személyes konzultáció alkalmával saját tapasztalatukat és szakértelmüket osztják meg a kezdő vállalkozókkal. Az idei mentorcsapat tagjai Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója, Hegedűs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója, Tomán Szabina, a Toman Lifestyle vezérigazgatója, Gere Andrea, a Gere pincészet vezető borszakértője, Kertész Éva, a Polcz alapító-vezetője, Risztov Éva, úszó, olimpikon, motivációs előadó, Horváth Dorka, a Bookr Kids vezérigazgatója, Pocsaji Csilla, a Tebe csomagolásmentes bolt alapító-tulajdonosa, Cserháti-Herold Janka, a hormonmentes.hu tulajdonos-alapítója és Sipos Melinda, a Ligeti Bolt alapító-tulajdonosa.

A szakmai mentoráláson túl a legjobbak részt vehetnek egy kétnapos bootcamp-en májusban, ahol interaktív előadásokon, workshopokon és konzultációkon a Hiventures legkiválóbb befektetési szakértői vértezik fel minden olyan hasznos ismerettel a csapatokat, mint például üzleti modell megalkotás, piackutatás, pénzügyi tervezés, startup módszertani alapok. Mindezek szükségesek ahhoz, hogy a leendő startupperek vállalkozási ötletüket bemutathassák és az innovatív ötletükhöz kapcsolódó üzleti víziójukkal elnyerjék a szakmai zsűri tetszését.

A programot a Demo Day zárja, ahol a Hiventures szakmai zsűrije előtt mutatkozhatnak be a csapatok, akik közül a kiemelkedően teljesítők lehetőséget kapnak, hogy elnyerjék a Hiventures 15 millió forintos inkubációs befektetését vállalkozásuk megvalósításához.

„Tapasztalataink alapján a legjobban teljesítő befektetési csapatok a legsokszínűbbek is egyben. Természetesen ezt nem lehet a nemekre leegyszerűsíteni, de mindenképpen örömömre szolgál, hogy portfóliónkban az egy évvel ezelőtti 32%-ról mára közel 36%-ra nőtt azon vállalkozások aránya, amelyekben egy vagy több női cégalapító is tevékenykedik. Ebben a StartupHER-nek nagy szerepe van. A mára sikeres programsorozattá vált kezdeményezést ismerik és szeretik a vállalkozó kedvű hölgyek, az elmúlt két évben 700-nál is több pályázatot nyújtottak be. Olyan sikertörténetek indultak itt el, mint a Truviva, a Briefly vagy a Happy Little Planet, akik női vállalkozók új generációját ösztönözhetik ötletük megvalósítására” – mondta el Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....