Idén nem jött össze a magyaroknak Cannes-ban

Ma zártul az idei Cannes Lions, a kreatívipar legnagyobb eseményén ezúttal halványabban teljesítettek a magyarok, mint tavaly, nem jött össze egy újabb oroszlán. A hatalmas érdeklődés mellett megrendezett fesztiválon a mesterséges intelligencia mellett kiemelt hangsúlyt kapott a sport, illetve minden eddiginél több kreátor ment el Cannes-ba. A Promenade de la Croisette idén is megtelt hírességekkel, akik között Szoboszlai Dominik is feltűnt feleségével.

Több mint 100 országból 13 ezernél is többen érkeztek a kreatívipar legnagyobb fesztiváljára, a Cannes Lions-ra idén. Több mint 20 ezer nevezés közül válogatta ki idén a zsűri a legjobbakat, a magyaroknak ezúttal nem jutott oroszlán Cannes-ban. Tavaly a helyszínen, Cannes-ban örülhetett az arany oroszlánnak Hidvégi Zoltán, az Umbrella Collective ügyvezetője. A cég a Havas Düsseldorf „The big shake up” kampányához készült film megvalósításában vállalt jelentős szerepet. A Media kategóriában nevezett kampány az arany mellett egy ezüst oroszlánt is kiérdemelt. A Robert Capa Központ „1943” kampánya két bronz oroszlánt érdemelt ki a cannes-i zsűritől, egy bronzot pedig a VML is szállított tavaly, ami a Lírával közös kampányával a PR kategóriában érdemelte ki az elismerést.

 

Kikapcsolódás és kapcsolatépítés.

 

Ma, a Cannes Lions zárónapján osztották ki a fiatal tehetségeknek járó elismeréseket, a Young Cannes Lions-on hat magyar csapat vett részt. A magyar kreatív ügynökségek munkája idén összesen 4 shortlistre volt elegendő. A reklámipar Oscarját természetesen rendkívül nehéz megszerezni, hiszen amellett, hogy rengeteg pályázó van, az indulásért fizetni is kell. Ugyanakkor egy Cannes Lions díj hatalmas megtiszteltetés, nagy lendületet ad a nyerteseknek és a beszámolók alapján üzletileg is igencsak megéri.

A szakmai programokon továbbra is a mesterséges intelligencia (MI) volt leginkább a figyelem középpontjában. Ugyanakkor több előadás is szólt arról, hogy bár az MI része lett az életünknek és a munkánknak is, az embernek továbbra is meghatározó szerepe lesz a kreatíviparban.

Szintén nagy hangsúlyt kapott idén a sport Cannes-ban. Külön sport beachet épített fel a világ egyik leggyorsabban fejlődő digitális marketingügynöksége, New York-i közpntú Stagwell, ahol NBA és NFL sztárok mellett feltűnt Serena Williams 23-szoros Grand Slam-győztes teniszező, valamint Ian Wright az Arsenal legnagyobb sztárja a 80-as évek végén, 90-es évek elején. De megjelent a színpoadon Ryan Reynolds is, akit természetesen a walesi kiscsapat, a következő szezont már az angol másodosztályban, a Championshipben kezdő Wrexhamet elképesztő sztorijáról is kérdezték.

 

Serena Williams a színpadon.

 

Bár nem a reklámfesztiválra érkezett, de ott volt a riviérán Szoboszlai Dominik és párja is, valamint feltűnt Mo Salah is. Phil Thomas, a Cannes Lions elnöke az mmonline.hu-nak nyilatkozva elmondta, hogy a meghívottak mellett sok ismert sztár utazik ilyenkor Cannes-ba, hogy itt találkozzanak, ismerősökkel, partnerekkel, üzletfelekkel.

Az idei Cannes Lions-on feltűnő volt, hogy rendkívül nagy számban képviseltették magukat a kreátorok. Az, hogy ők egyre fontosabb résztvevői a fesztiválnak annak fényében nem igazán meglepő, hogy ma már komoly tényezőnek számítanak a reklámpiacon. Az Egyesült Államokban csak a közösségi médiában a kreátorok 15 milliárd dollárt kerestek egy év alatt az eMarketer kutatása szerint. A kreátorok már nem csak a közösségi médiát, hanem a podcastokat is használják, ahol 23 százalékos növekedést várnak az USA-ban idén.