Eltérő mértékben terjed el az elektromobilitás a világban, a váltás földrajzilag és időben is különböző lesz – mondja Salgó András. A BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs vezetője igazi „petrolhead”-nek tartja magát, aki az autókat és az egész iparágat szakmai, valamint hobbiszinten is nagyon szereti.
– Egyre inkább arról szólnak a hírek, hogy a BMW komoly offenzívát indított az elektromos autók piacán. Tényleg ennyire megéri nyomni a gázt ezen a pályán?
– A rövid válasz az igen, de a BMW Group nagyon korán, már 2013-ban kínált elektromos autót, az i3-ast, ami azóta is töretlenül sikeres, és biztosan ikonikus modell lesz belőle. 2023-ra már legalább 12 különböző teljesen elektromos BMW és Mini modell lesz elérhető, de a vállalat nem mond le a belső égésű motorokról sem. Meglátásunk szerint a világban nagyon eltérő mértékben terjed el az elektromobilitás, így a váltás földrajzilag és időben is biztosan nagyon különböző lesz.
– Azért a tavalyi év nem volt túl rózsás az autópiacon sehol a világon. Mennyire vagy optimista 2021-gyel kapcsolatban?
– Nagyon erősen indult az idei első öt hónap, a BMW és a Mini világszerte szép eredményeket hoz, az előbbi értékesítési számai már meghaladták a 2019-es hasonló időszakét. Több új modellünk érkezik az idén, tehát optimista vagyok.
– Mi van ha, mégsem az elektromobilitás lesz a végső úti cél?
– A BMW Group a Power of Choice stratégia jegyében a létező legmodernebb motorokkal versenyképes alternatívát szeretne kínálni még hosszú ideig, legyen az dízel, benzines, plugin hibrid, elektromos vagy akár egyéb alternatív meghajtású jármű. Mi úgy látjuk, hogy a vásárlói igények, a töltőhálózat kiépítettsége és a földrajzi/gazdasági különbözőségek sokáig jelentősen eltérnek majd a világban, mi pedig szeretnénk prémiumminőségű és valós alternatívákat kínálni a vásárlóinknak.
– Ahogy jön a nyár, úgy válik egyre kaotikusabbá a közlekedés az autópályákon, főleg a Balaton felé. Hogy bírod a dudálást, a váratlan rosszakaró fékezéseket, a leállósávos előzéseket?
– A befékezés, a leállósávos előzés, az „autópálya-dulakodás” szerintem elképesztően balesetveszélyes és nagyon rossz a társadalmi üzenete is. Nekem a jobbra tarts konzekvens betartása nagyon fontos, sok baleset, konfliktus megelőzhető lenne, arról nem is beszélve, hogy a forgalom üteme sokkal dinamikusabb lenne. Van jó példa Európában, ahol szinte a fékre sem kell lépni, annyira flott a forgalom áramlása és ennek megfelelően a vezetési stílus
Simon Krisztián
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.