- Hirdetés -

Így adakoznak a magyarok

|

Magasabb összeget adnak a magyarok egy-egy rászorulókkal foglalkozó szervezetnek, mint az utcán egy hajléktalannak, miközben sokan szeretnek közvetlenül egy rászoruló család számára adományokat küldeni – derül ki a UPC Direct felméréséből. Jó hír, hogy minden második ember adakozott 2018-ban, közülük a legtöbben pénzt és ruhaneműt adtak az arra rászorulóknak.

A válaszadók közel 70 százaléka átlagosnak érzi a jelenlegi anyagi helyzetét, mindössze 7 százalékuk jellemezte átlagon felülinek, illetve az alattinak. A többség (57%) ennek ellenére szokott adakozni, fontosnak tartja, hogy a nála nehezebb helyzetben lévőknek segítsen – és úgy tűnik nem csak karácsonykor. Ugyanennyien mondták azt, hogy az elmúlt egy hónapban is adakoztak valamilyen módon, ami elég magas aránynak mondható, úgy tűnik, a magyarok fogékonyak az elesettekkel szemben.

Az adakozási tendenciák azt mutatják, hogy minden ötödik ember rendszeresen, ugyanannak a szervezetnek ad támogatást, míg a válaszadók fele alkalomszerűen, spontán adományoz egy-egy alapítványnak. Sokan vannak, akik főként karácsonykor szeretnének segíteni a náluk rosszabb sorsúakon – ezt az időszakot nevezhetjük az adományozás főszezonjának.

Pénz, ruha, 1 százalék

A kutatásban a UPC Direct arra is rákérdezett, hogy jellemzően milyen adományokkal segítik a válaszadók a rászorulókat: az derült ki, hogy legtöbben (61%) pénzt adományoznak. Sokan küldenek ruhákat, mert tudják, hogy erre számtalan családban biztosan nem telik és igazi örömforrás lehet egy szép ruha vagy cipő annak, aki nem bővelkedik ilyen javakban. Népszerű adományozási forma az adó 1 százalékának felajánlása is és a válaszolók közel 40 százaléka emellett tartós élelmiszereket is szokott küldeni azoknak, akik náluk rosszabb helyzetben vannak – konzervek, levesporok, tészták kerülnek a csomagokba.

Utcán kevesebbet, alapítványnak többet

A magyarok felajánlásai különböznek attól függően, hogy valaki utcán ad pénzt egy hajléktalan kezébe vagy egy szervezetnek juttat el pénzadományt. Utcán a válaszadók több mint fele 100 és 1000 forint közötti összeget szokott a rászorulók kezébe adni, ennél kevesebbet 10 százalékuk, többet pedig 11%. Minden ötödik ember úgy nyilatkozott, hogy nem szokott utcán pénzt adni senkinek. Sokaknak fontos, hogy az adomány egy olyan embernél érjen célba, akit ismer, akiről tudja, hogy valóban rászorul a támogatásra: a válaszadók 42 százaléka általa ismert családot támogat adományaival.

Ami a szervezeteknek juttatott pénzadományokat illeti, esetükben a magyarok nagylelkűbbek, szívesebben nyitják ki pénztárcájukat: 1000 és 5000 forint közötti adományok a legjellemzőbbek – a válaszadók fele ennyit ad.

Gyereknek, betegeknek, állatoknak

A téli ünnepek idején hajlamosabbak vagyunk a szeretetteljes megnyilvánulásokra, megajándékozzuk a családtagjainkat, támogatást küldünk jótékonysági szervezeteknek, többet gondolunk az utcán élőkre, és vannak, akiket a tél idején kóboran szaladgáló állatok sorsa aggaszt. A segítségnyújtás személyenként és időzítésben is különböző formákban nyilvánul meg az egész év során. A felmérés eredményei szerint a szervezeteknek adakozók 71 százaléka olyan alapítványokat támogat, melyek gyerekekkel foglalkoznak, rászoruló gyerekek életét próbálják könnyebbé, vidámabbá tenni, vagy lehetőséget adnak nekik, hogy kilépjenek a környezetükből és tanulhassanak. A második helyen a beteg embereket támogató alapítványok támogatása áll (43%), de állatmenhelyeknek is minden harmadik ember juttat támogatást.

Bizalom az adománygyűjtőkben

Sokan hozzák fel érvként a szervezeteknek való adományozás ellen, hogy nem bíznak az adományokat kezelő alapítványok munkájában, vagyis abban, hogy valóban eljuttatják a rászorulóknak a nekik szánt pénzt, élelmiszert, ruhaneműt vagy egyéb adományt. A UPC Direct felmérésében arra is rákérdezett, vajon mennyire bíznak meg az emberek az egyes alapítványokban. A válaszadók harmada megbízik ezeknek a szervezeteknek a tevékenységében, 40 százalékuk bizonyos szervezetek felé teljes bizalommal fordul és nekik bátran küld pénzadományt is. A válaszadók 30 százaléka viszont nem bízik abban, hogy az alapítványok célba juttatják az adományokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...