A BeSpatial.AI nevű magyar fejlesztésnek köszönhetően már az űrtechnológia által nyerhető információk és a mesterséges intelligencia adatelemzései is segítenek egyes üzleti döntésekben. Hogyan alakítja át a marketingcélzást a mesterséges intelligencia? – erről szól a HolistiCRM szakértőjének elemzése.
Az üzleti és a marketing hatékonyság fejlesztéséhez rengeteg területen bevonható, alkalmazható a mesterséges intelligencia. A tudására, adatgyűjtési és elemzési képességére épülő fejlesztések, szoftverek térnyerése egyre több oldalról támogathatja a vállalatok működését. Az adatok a technológia segítségével strukturált, értékes információkká alakíthatók, csökkenthetők az ügyfélszolgálati terhek, optimalizálható a logisztika. Töredékidő alatt határozhatók meg olyan stratégiai lépések, amelyek a mesterséges intelligencia nélkül akár hosszú évekig tartanának, ráadásul sokkal kevesebb információ bevonásával. Egy magyar fejlesztésnek köszönhetően pedig immár az űrtechnológia által nyerhető információk is segíthetnek egyes üzleti döntésekben.
„A magyar fejlesztésű BeSpatialAI szolgáltatás ötvözi a műholdas adatok és a mesterséges intelligencia elemzésének erejét, hogy a földrajzi célzást a lehető legprecízebb szintre emelje. Már nem a megérzés vagy a felületes adatértelmezés dönt arról, hogy mely termékek kerüljenek az egyes boltokba, vagy hogy az egyes márkák digitális hirdetései, óriásplakátjai, rekláminstallációi hova kerüljenek. Egy új benzinkút, bevásárlóközpont, szupermarket létesítésénél is hasznos ez a megoldás, mert több száz ismertetőjegy azonosításával határozza meg, hogy várhatóan hol fogják a legtöbben egy adott márka termékét választani” – magyarázza a szoftvert algoritmusát fejlesztő Fekete Csongor, a HolistiCRM Kft. ügyvezető igazgatója.
A cég a GeoX Térinformatikai Kft.-vel együttműködésben és az ESA (Európai Űrügynökség) támogatásával hozta létre a szoftvert, hogy a hirdető márkák költségeit hatékonyabbá tegye. A megoldás mesterséges intelligencián alapul, és a meglévő ügyfelek viszonylagos sűrűségére építve képes helyszínprofilokat generálni a földrajzi elhelyezkedési tulajdonságaik alapján. Minden, 1 hektárnak megfelelő területet minimum 103 különböző geolokációs paraméternek megfelelően vizsgálnak, figyelembe véve például a demográfiai adatokat, műholdas képeket, jövedelmi jellemzőket, az ingatlansűrűséget, a beépített terület-zöldterület-vízfelület arányát, de még a páratartalmat is.
Az ügyvezető elmondta: az eddigi tapasztalatok alapján a BeSpatialAI akár 91 százalékos pontossággal képes meghatározni, hogy egy adott helyszín jó vagy rossz területválasztás a potenciális ügyfélsűrűséget és a hirdetési lehetőségeket tekintve. A fejlesztésre máris komoly hazai és nemzetközi érdeklődés mutatkozik.
„Lassan idejét múlt lesz a mondás, miszerint a marketing nem rakétatudomány. Az űrtechnológiák által nyerhető információk birtokában a helyalapú célzás és a helyszínalapú marketing fénysebeséggel fejlődik és egyre több vállalati szférában elérhető, könnyen hozzáférhető. Az innovatív eszközök segítségével úgy növelhető az üzleti hatékonyság és a megtérülés, hogy közben minimalizálható a szükséges erőforrás. A jelenlegi intenzív és impulzív korban pedig üdvözítő minden olyan lépés, ami a reklámzajt csökkenti, miközben hatékonyabbá teszi a hirdetést. – fogalmaz Fekete Csongor.