- Hirdetés -

Így alakultak a lakásbiztosítási díjak

|

Az idei első félévben gyakorlatilag változatlan átlagdíjak jellemezték az online lakásbiztosítási piacot – derül ki a Netrisk.hu adataiból. 2018 első hat hónapjában az ügyfelek átlagosan 25800 forintos díjat fizettek szerződésenként, szemben a 2017-ben tapasztalt 26000 forintos átlaggal. A biztosítók közti verseny nem engedi elszabadulni a lakásbiztosítási díjakat annak ellenére sem, hogy gyorsan emelkednek az ingatlanok újjáépítési költségei.

„A következő egy-másfél év során is érdemes lesz figyelni az átlagdíjak alakulását, hiszen a biztosítók teljes mértékben nem hagyhatják majd figyelmen kívül sem az építőipari költségek alakulását, sem pedig a kárkifizetések összegének változását. Éves szinten 15-20 százalékkal nő a bérköltség az építőiparban is, miközben az építőanyagok ára iparági adatok szerint idén is a tavalyi 8 százalékos mértékben drágultak – magyarázza Cseh Anett, a Netrisk.hu üzlet- és termékfejlesztési vezetője. – A fogyasztók erősödő tudatossága miatti versenyhelyzetben azonban az emelkedés mértéke a következő időszakban nagy valószínűséggel elmarad majd a fenti költségektől.”

Az átlagdíj alakulása szempontjából fontos körülmény az is, hogy az ügyfelek egyre több kiegészítő fedezetet választanak a biztosításaik mellé, amelyek költsége szintén a díjakban jelenik meg.

Növekvő ügyféltudatosság

Az erősödő ügyféltudatosságot mutatja, hogy évről évre egyre több ügyfél vizsgálja felül az évforduló előtt lakásbiztosítási szerződését. Ez örvendetes fejlemény, amit egyrészt a lakásokban bekövetkező változások (felújítás, átalakítás, bővítés, értékes ingóságok beszerzése, stb.) indokolnak, másrészt az a tény, hogy a piacon egyre korszerűbb lakásbiztosítások jelennek meg, amelyek sokszor ugyanazért a biztosítási díjért képesek szélesebb körű vagy nagyobb összegű fedezetet is nyújtani.

Ez a fajta ügyféltudatosság a számokban is megmutatkozik: míg 2013-ban az év során megkötött összes lakásbiztosítási szerződésnek csupán a tíz százalékát tették ki az évfordulós kötések (ilyenkor az ügyfél egy már meglévő biztosítását cserélte le), addig tavaly ez az arány már elérte a 39 százalékos szintet.

Újítás az ügyfelek javára

A közelmúltban jelentős újítást hajtott végre a lakásbiztosítások hazai piacának egyik vezető biztosítója, amely a díjkalkulációhoz nem feltétlenül kér az ügyféltől becsült újjáépítési költséget, hanem minimális plusz díj mellett annak megadása nélkül is vállalja a helyreállítás vagy az újraépítés költségeit, valamint az ingóságok pótlási értékének kifizetését. Így az ingatlan sem alul-, sem túlbiztosított nem lesz, a biztosítás megkötésénél ezzel leveszik az ügyfél válláról a várható kárköltségek becslésének kockázatát.

Ezek idén a legnépszerűbb kiegészítők

A Netrisk.hu tapasztalatai szerint folyamatosan nő az alap kockázatok mellé választható kiegészítő biztosítások népszerűsége: a megkötött lakásbiztosításoknak idén már 37 százalékához igényeltek külön egy vagy több kiegészítő biztosítást. A leggyakrabban választott kiegészítő szolgáltatás a családi balesetbiztosítás volt, ezt követték az elfolyt víz költségét fedező, valamint a tetőhézag-beázásból, a besurranó tolvajlásból, illetve a bővített, illetve különleges üvegtörésekből fakadó károkat térítő kiegészítő szolgáltatások.

Vidéken negyedével olcsóbb

A díjak szintje – követve az eltérő költségeket és kockázatokat – mind település-, mind ingatlantípusonként jelentős eltérést mutat: a legdrágábban a fővárosban köthetünk lakásbiztosítást, és átlagban a családi házak biztosítása kerül a legtöbb pénzbe, miközben a társasházak esetében kell a legkevésbé mélyen nyúlni a zsebünkbe. Igaz, a társasházak esetében gyakran csak kiegészítő biztosítást kell kötnie az ügyfeleknek, mivel az épület már eleve rendelkezik valamilyen biztosítással. Ezzel kapcsolatban azonban sosem árt utánajárni annak, hogy vajon a lakásra vonatkozóan megfelelő fedezetet tartalmaz-e.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...