- Hirdetés -

Így állnak a kiberbiztonsággal a vállalatok

|

Jól látható szakadék mutatkozik az európai szervezetek informatikai döntéshozói szerint a saját szervezetükben meghozott megelőző intézkedések, és a tényleges intézkedések között – amíg a megkérdezettek 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy megtette a megfelelő óvintézkedéseket a kibertámadások megelőzésére, mindössze 41 százalékuk biztosít biztonsági képzést minden alkalmazottuk számára és csupán 53 százalékuk véli úgy, hogy szervezete megbízható biztonsági politikával rendelkezik – derül ki a Kaspersky Lab felméréséből. Az informatikai döntéshozók túlnyomó többségét, csaknem 80 százalékát érdekli továbbá, hogy ki áll egy-egy támadás mögött.

Az a tény, hogy az elmúlt években a kiberbiztonság bekerült a hírek közé, hozzájárul ahhoz, hogy a vállalatok jobban tisztában legyenek a kibertámadások által okozott károk komplexitásával. Legfrissebb kutatásunk szerint kettőből egy IT döntéshozónak (51%) nehézséget okozna felbecsülni az összes okozott veszteséget egy kibertámadás után, mivel a hatás széleskörű és magában foglalja a hírnévvesztést is. A legnagyobb arányt az Egyesült Királyságban regisztrálták (62%), ezt követte Spanyolország (54%). Ugyanakkor az informatikai döntéshozók 57%-a tisztában van azzal, hogy a támadók folyamatosan fejlesztik eszközeiket és taktikáikat, ezért úgy érzik, hogy a kiberbűnözők könnyedén indíthatnak támadást anélkül, hogy bármilyen nyomot hagynának kilétükkel kapcsolatban.

A felmérés szerint az internetes döntéshozók 79%-a egy számítógépes támadás esetén tudni szeretné, hogy ki állt a támadás mögött. Az informatikai döntéshozók 68%-a azonban úgy érzi, hogy nagyon ritka, hogy a kibertámadások indítóit elfognák és bíróság elé állítanák.

Érdemes azt is megjegyezni, hogy nagy eltérés van a vállalkozások magukba vetett bizalma, miszerint képesek lennének megállítani egy kibertámadást, és a ténylegesen meghozott megelőző intézkedéseik között. A megkérdezettek több mint fele (53%) egyetért abban, hogy szervezetük képes lenne hatékonyan megállítani egy kibertámadást saját területén, és a döntő többség (83%) állítása szerint szervezetük megelőző intézkedéseket hoz a kiberbiztonsági események megelőzésére. A részletes adatokban azonban drámai változások tapasztalhatók: bár az informatikai döntéshozók 53%-a egyetért abban, hogy a szervezetük megbízható biztonsági politikával rendelkezik, mindössze tízből négy (41%) európai vállalkozás biztosít az összes munkavállalója számára kiberbiztonsági képzést – Franciaországban és az Egyesült Királyságban ez a szám egyharmad (33 és 34%). Sajnos többször láttuk már az írásbeli és a tényleges biztonsági politikák közötti nagy különbséget ahhoz, hogy tudjuk, a megfelelő és rendszeres képzés nélküli biztonsági politika kialakítása gyakorlatilag haszontalan.

Az informatikai csapataik számára kiberbiztonsági képzést nyújtó gazdálkodó szervezetek száma valamivel magasabb, mint azoké, akik az összes alkalmazottnak biztosítják a képzést: 43%, szemben a 41%-kal. Ez azonban nem elég, mivel korábbi kutatások azt mutatták, hogy a 2017-es kiberbiztonsági incidensek közel felét (46%) amunkavállalók okozták – legtöbbjük pedig olyan volt, aki nem informatikai osztályokon dolgozott.

A felmérés által kiemelt pozitív szempont, hogy az európai vállalkozások majdnem egyharmada támaszkodik kibervédelmi hírszerzési jelentésekre (30%) a fenyegetések kapcsán, ami arra utal, hogy egyre több informatikai döntéshozó felismeri, hogy fontos, hogy az informatikai csapatok magas minőségű fenyegetési információkkal rendelkezzenek, hogy a legjobb reagálást tudják előkészíteni az incidensekre.

A Kaspersky Lab portfóliója a különböző üzleti igényeknek megfelelően kínál megoldásokat és termékeket – legyen szó vállalatokról, kis- és középvállalkozásokról, vagy akár mikrovállalkozásokról -, amelyek kiterjednek a végpontvédelemre, a túlterheléses támadásokra, a fejlett fenyegetésvédelemre, a hibrid felhőbiztonsági és a kiberbiztonsági szolgáltatásokra, ideértve a munkavállalók biztonságtudatosságát fejlesztő Security Awareness képzést. Továbbá kibervédelmi fenyegetés-hírszerző szolgáltatásunk mélyreható rálátást kínál a szervezeteket célzó kiberfenyegetésekre. Ha többet szeretne megtudni megoldásainkról, látogasson el honlapunkra.

A Kaspersky Lab Globális Kutatási és Vizsgálati Csoportja (Global Research & Analysis Team, azaz GReAT) egy tehetséges biztonsági szakértőkből álló egyedülálló csapat, amely mestere a fejlett célzott támadások, a rosszindulatú szoftverek, a zsaroló vírusok, a kiberkémkedés és a trükkös alvilági bűnözők felismerésének. Célja, hogy biztonságosabbá tegye a világot az egyének és a szervezetek számára egyaránt. A GReAT kibertámadások százait vizsgálta, hogy ezzel is segítse a szervezeteket és a bűnüldöző hatóságokat az incidensekre adott válaszokban, vizsgálatokban és következményeik kezelésében. A GReAT és a bűnüldöző szervek közötti együttműködés következtében számos kiberbűnözőt sikerült elfogni és bíróság elé állítani, melyek közül az egyik leghíresebb a CoinVault esete. További részleteket itt olvashat a GReAT csapatról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...