Így formálja át a reklámipart a mesterséges intelligencia

A jövőbe nyújtott betekintést az Ügynökségek Éjszakáján, június 6-án a VML, a WPP ügynöksége, megmutatva a mesterséges intelligencia (MI) által vezérelt marketing és a megjósolható trendek világát.

A VML élen jár a hazai piacon a WPP Open integrálásában, amely egy átfogó, MI-alapú marketing operációs rendszer. A platform a stratégiaalkotástól a koncepciófejlesztésen át a kivitelezésig támogatja a kreatív szakembereket, optimalizálja a munkafolyamatokat, és adatvezérelt döntéshozatalt tesz lehetővé. A WPP Open a legújabb generatív MI technológiákat (OpenAI GPT, Google Gemini, Stable Diffusion, Dall-E, Bria) kínálja a WPP biztonságos és etikus keretrendszerében, ezzel is fokozva a kreativitást és az innovációt.

„A WPP Open nem csupán egy szoftver, hanem egy paradigmaváltás a reklámkészítésben. Büszkék vagyunk arra, hogy elsőként kínálunk ilyen komplex MI-alapú megoldást a magyar piacon, és már nagyon vártuk, hogy megosszuk tapasztalatainkat az Ügynökségek Éjszakáján” – hangsúlyozta Balog Tamás, vezérigazgató.

Az Ügynökségek Éjszakáján a VML változatos programokkal várta a látogatókat. A #NoFilter Csingisszel: Az Ügynökség és a Tartalomgyártó Partnerség Titkai című program keretében Nagy Zita influencer manager moderálásával Csingisz, az egyik legismertebb hazai véleményvezér osztotta meg tapasztalatait az ügynökségi együttműködésekről.

„Ma már rengeteg ügynökség van itthon, én is elképesztő mennyiségű megkeresést kapok ezektől a cégektől a menedzsmentemen keresztül. Viszont van különbség a megkeresések közt: az igazán hozzáértő szakemberek nem ajánlanak olyan koncepciót vagy együttműködési lehetőséget, ami nem passzol hozzám, a korábbi tartalmaimhoz és az értékeimhez. Szerencsére a menedzsmentem is mindig szűri, hogy mi passzol hozzám és mi nem, közösen döntünk minden együttműködésről. Az influencer-együttműködéseknél nem elegendő a számokat nézni, a hiteles kommunikáció sokkal többet ér, különösen a Z-generáció körében” – mesélte Csingisz.

Ezt követően Witzl Bálint, Client Lead vezetésével az érdeklődők kipróbálhatták a WPP Open rendszert, és megtapasztalhatták, hogyan segítheti az AI a marketing és kreatív folyamatokat. A résztvevők a platformon történő kreatív ismerkedés után maguk is megbizonyosodhattak arról, hogy a felület valóban lehetővé teszi a VML és ügyfelei számára, hogy szakembereik tapasztalatát és tudását kiegészítve hatékonyabb, valamint vonzóbb kampányokat hozzunk létre.

Az este egy jövőbe tekintő előadással zárult. A The Future 100 – Párbeszéd a jövővel címmel 2025 meghatározó trendjeibe nyújtott exkluzív betekintést Javier Argüelles, a vállalat hazai kreatív Igazgatója.

„A jövő nem is olyan megfoghatatlan, mint elsőre gondolnánk. A jövő – különösen a mesterséges intelligenciával – a jelenünk része, előttünk hever, ott van az ügyfél vagy a célközönség fejében is. A Future 100 trendriport pedig azért készült, hogy ezeket az igényeket megtalálva előretekintő, innovatív és egyedi kampányokat tudjunk létrehozni” – zárta az estét Javier Argüelles.