A hazai márkák a nagyobb figyelem felkeltése érdekében tudatosan élnek a hashtagek által kínált lehetőségekkel – derült ki a Magyar Insta Brandlista adataiból. Az iStory.hu weboldal ismét közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak toplistáját.
Először készült felmérés a Magyar Insta Brandlistán szereplő 100 hazai márkaoldal hashtag-használatával kapcsolatban. A vizsgálat napján, azaz szeptember elsején elérhető legutóbbi posztjukhoz a brandek átlagosan 8, összesen 816 hashtaget töltöttek fel. Ezek közül 49 keresőcímke szerepelt legalább két, 17 legalább három márka tartalmánál, és mindössze 8 hashtaget használt ötnél több brand. A leggyakrabban alkalmazott hashtag a #mik (11), a #budapest és az #instahun (9), az #ikozosseg (8), a #fashion és a #summer (6), illetve a #magyarig és a #newcollection (5).
Az Instagram szabályzata alapján egy bejegyzésben legfeljebb 30 keresőcímke használható. A legtöbb hashtag a Myprotein Magyarország (30), a Street Kitchen (29), a PiuBella (29), a Budapest Foodguide (28) és a PaulMoise Cosmetics (27) nevéhez köthető. Érdekesség, hogy a 100 brand közül 11 egyetlen hashtaget sem használt a vizsgált Insta posztjánál, közéjük tartozik az Impress Fashion, a JYSK és a Volt Fesztivál is.
Bár a márkák jellemzően angol és magyar nyelvű hashtagekkel egyaránt élnek, a márkanevet tartalmazó keresőcímkéken kívül a hashtagek több mint kétharmada (69%) angol, közel harmada (31%) pedig magyar nyelvű. A 185 magyar nyelvű címke közül 29% (53) tartalmaz ékezetes betűt, ilyen például az #élmény, a #jóreggelt vagy a #túrórudi. A vizsgálat kiterjedt a hashtagek elhelyezésére is: az instagramozókhoz hasonlóan szinte valamennyi márka (94%) a posztszövegben helyezte el a hashtageket, mindössze 6%-uk tette őket külön kommentbe.
A Top100 márka közül 81 használt egyedi hashtaget, mely jellemzően márkanévből vagy a szlogenből áll, mint például a #radio1 és a #csakigazimaislagermegy, a #dorko és a #johelyekrevisz vagy a #budapestpark #hagydkintavalosagot jelmondata. A brandek 73%-a a saját márkanevét hashtagként is alkalmazta, 33%-uk pedig az Instagram márkaoldal bemutatkozó, bio leírásában is feltüntetett legalább egy hashtaget, ezzel is támogatva, hogy minél több új, a márkához köthető felhasználói tartalom szülessen.
Lukácsi Péter, az iStory.hu alapítója az eredmények kapcsán kiemelte: „A hashtagek helyes alkalmazásával a márkák nemcsak olyan potenciális érdeklődőkhöz juttathatják el posztjaikat, akiknek valóban izgalmas lehet az általuk kínált termék vagy szolgáltatás, de egyben aktivizálhatják is őket, hogy a jövőben ők maguk töltsenek fel a brandhez kapcsolódó fotókat, videókat. A felhasználók lelkesen, ráadásul egyre jobb minőségű anyagokat készítenek, és az ismerőseik szemében hiteles, a cég számára pedig ingyenes tartalmakkal népszerűsítik kedvenc brandjüket, önkéntes márkanagykövetként.”
A Magyar Insta Brandlista adatai alapján augusztusban a The Million Roses (+103.334), a Sziget Fesztivál (+17.583) és a Nanushka (+10.486) gyűjtötte a legtöbb új követőt, a legnagyobb arányú követőszám-bővülés is a virágküldő céghez kötődik (+35%), mely ezzel átvette a vezetést a divatmárka előtt. A dobogó harmadik helyére a Sziget Fesztivál lépett elő. A toplista szereplői átlagosan 44 posztot tettek közzé júliusban, a legaktívabban posztoló brandek közé a Nemzeti Sport Online (+290), a Playboy (+212) és az Impress Fashion (+190) tartozik.
Az iStory.hu oldalon elérhető Magyar Insta Brandlista minden hónap elején friss adatokat szolgáltat a legsikeresebb hazai Instagram márkaoldalakról.