- Hirdetés -

Így használhatják a bankok az üzenetküldő appokat

|

A mai rohanó digitális korban az üzenetküldő alkalmazások a mindennapi kommunikáció szerves részévé váltak. A kommunikációs csatornákban bekövetkezett váltás a pénzügyi ágazat számára sem maradt észrevétlen - számos bank és pénzintézet felkarolta a csevegőalkalmazásokban rejlő lehetőségeket az ügyfelekkel való kapcsolattartás és az innovatív szolgáltatásnyújtás érdekében. Egy évtizeddel ezelőtt még az a gondolat is elrugaszkodónak tűnt, hogy valaki a bankjától egy emojit tartalmazó üzenetet kapjon; mégis, ma itt vagyunk, és hihetetlen fejlődésnek lehetünk tanúi abban, ahogyan a pénzintézetek az ügyfeleikkel kapcsolatba lépnek.

Ahogy az üzenetküldő alkalmazások egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, a pénzügyi szektor kreatív módszereket talál arra, hogy személyre szabottabb, kényelmesebb és hatékonyabb élményt nyújtson az ügyfeleknek. Az azonnali ügyfélszolgálat biztosításától a tranzakciók egyszerűsítéséig az üzenetküldő alkalmazások felbecsülhetetlen értékű eszközökké váltak a bankok és más pénzügyi szolgáltatások számára. Miközben ezek a szervezetek az emojik, a GIF-ek és a megnyerő tartalmak világába merészkednek, egyúttal finom határvonalon kell járniuk annak érdekében, hogy márkaképük összhangban legyen az ügyfelek által elvárt bizalommal és megbízhatósággal.

Vizsgáljuk meg az üzenetküldő alkalmazások átalakulását a pénzügyi ágazaton belül és azon túl, és világítsunk rá a vállalkozások és a fogyasztók előtt álló kihívásokra és lehetőségekre.

Az üzenetküldő alkalmazásokra épülő banki szolgáltatások: a vonzó tartalom és a megbízható imázs kombinálása a pénzügyekben

Az üzenetküldő alkalmazások azért váltak fontossá a pénzügyi világban, mert az emberek könnyen és gyorsan használhatónak találják őket. Körülbelül 58%-uk úgy gondolja, hogy ezek az alkalmazások a leggyorsabb lehetőségei annak, hogy közvetlenül kommunikáljanak a vállalkozásokkal. Számos pénzintézet már alkalmazza őket számlafrissítések küldésére, ügyfélszolgálatra, valamint új termékek és szolgáltatások népszerűsítésére.

Szöveg, multimédia és chatbotok - az üzenetküldő alkalmazások dinamikus átalakulása a pénzügyi szektorban

Az elmúlt években a bankok sikeresen áttértek a szöveges üzenetküldésre, mint az ügyfelekkel való kapcsolattartás elsődleges eszközére. Az üzenetküldés kényelmes és hatékony kommunikációs módot kínál, amely megfelel a mai rohanó világ preferenciáinak.

Az átállás egyik fő mozgatórugója, hogy az Y generáció tagjainak 75%-a az üzenetküldést részesíti előnyben. A bankok felismerve ezt a trendet, kommunikációs stratégiáikat ehhez igazították, és személyre szabottabb élményt nyújtanak.

A személyes látogatásoktól az üzenetekig: A csevegőalkalmazások, például a Viber széles körű elterjedésével most már lehetséges egy teljes vásárlói élményt létrehozni az üzenetküldő platformokon keresztül, a figyelemfelkeltéstől és a konverzió ösztönzésétől kezdve a támogatás nyújtásáig és a hűség biztosításáig. Ez a megközelítés nemcsak a válaszadási és konverziós arányok növelésében segít, hanem jobb élményt nyújt mind a bankok, mind az ügyfelek számára is.

Átállás a multimédiás tartalomra: A mai fejlett alkalmazások lehetővé teszik a bankok számára, hogy gazdag multimédiás tartalmat használjanak az emberek eléréséhez és a velük való kommunikációhoz. A Viberen például a márkák képeket, fájlokat és videókat oszthatnak meg üzleti üzenetekben, matricákat és carousel tartalmakat küldhetnek chatbotokban, saját márkás lencséket hozhatnak létre, és még sok minden mást. Ezek a lehetőségek segítenek hatékonyan kapcsolatot teremteni az ügyfelekkel, és fenntartani az érdeklődésüket a bankok termékei és szolgáltatásai iránt. Emellett a magával ragadó és informatív források, például infografikák és videók megosztása értékes információt nyújtva tovább javítja az ügyfélélményt.

Chatbotok alkalmazása: A bankok kiaknázták a chatbotok előnyeit, mivel ezek 24/7-es segítséget nyújtanak, és hatékonyabbak, mint a hagyományos e-mailes támogatás. Manapság az ügyfelek személyre szabott és időben történő interakciót várnak el a vállalkozásoktól. A chatbotok pontos információkkal, gyors válaszidővel, problémamentes támogatással és önkiszolgálási lehetőségekkel felelnek meg ezeknek az elvárásoknak. A chatbotok segítségével a bankok növelhetik az elégedettséget, a lojalitást és a szolgáltatásaikba vetett általános bizalmat - miközben az élő ügyfélszolgálati ügynököknek meghagyhatják az összetettebb kérdéseket.

Prioritás az ügyfelek adatvédelme és biztonsága

A bankoknak prioritásként kell kezelniük az ügyfelek adatvédelmét és biztonságát, hogy bizalmat és hűséget tudjanak kialakítani ügyfeleik körében. Íme ehhez néhány alapvető tipp:

Válasszon megbízható kommunikációs platformokat: Válasszon olyan üzenetküldő alkalmazásokat, amelyek tiszteletben tartják a felhasználók magánéletét. A Viber végponttól végpontig terjedő titkosítást kínál a privát és csoportos csevegésekhez és magánhívásokhoz, valamint úgynevezett “encryption in transit” megoldást az üzleti üzenetek átvitele során. A vállalat betartja az olyan adatvédelmi törvényeket, mint a GDPR, a CCPA és a CPRA.

Erős hitelesítési intézkedések bevezetése: A jogosulatlan hozzáférés megakadályozása érdekében az érzékeny ügyféladatokhoz és az online pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáféréshez többfaktoros hitelesítést írjon elő.

Az ügyfelek felvilágosítása a biztonságos banki gyakorlatokról: Rendszeresen tájékoztassa az ügyfeleket a lehetséges kockázatokról, például az adathalász-támadásokról és az online csalásokról, és adjon útmutatást arra vonatkozóan, hogyan védhetik meg adataikat és számláikat.

A biztonsági incidensek figyelemmel kísérése és az azokra való reagálás: Állítson fel egy külön erre a célra létrehozott csapatot, amely figyelemmel kíséri, és reagál a lehetséges biztonsági rések vagy fenyegetések esetén, illetve rendelkezzen egyértelmű tervvel az ilyen incidensek kezelésére.

Az adatfelhasználás átláthatóságának fenntartása: Világosan tájékoztassa az ügyfeleket arról, hogy személyes adataikat hogyan használják, tárolják és védik, valamint adjon számukra lehetőséget adatpreferenciáik kezelésére.

Titkosítsa az érzékeny adatokat: Biztosítsa az érzékeny ügyféladatok titkosítását a jogosulatlan hozzáférés megakadályozása érdekében.

Az üzenetküldés korszakának elfogadása

A mai, folyamatosan változó világban az üzenetküldő alkalmazásokat használó bankok és pénzügyi szervezetek az élen maradhatnak, és iparági vezetővé válhatnak. Ezek a csevegőalkalmazások megkönnyítik a kommunikációt, az ügyfélre összpontosítanak, valamint javítják a bizalmat és a lojalitást. Az üzenetküldő alkalmazások beépítése a pénzügyi iparág kommunikációs stratégiájába már nem luxus, hanem szükségszerű ahhoz, hogy az egyre inkább digitális világban boldogulni tudjunk.

Szerző: Limor Bailey, a Rakuten Viber partneri ügyfélkapcsolatokért felelős igazgatója

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...