- Hirdetés -

Így hathat a használtautó-piacra a kínai e-autók terjedése

|

Bár a kínai autók ma még sokak számára meglehetősen idegennek tűnnek, jó néhány európai országban már kifejezetten elterjedtek. A közvélemény azonban egyelőre nem sokat tud a kínai gyártókról, ráadásul ezekről a járművekről különféle mítoszok is keringenek.

Matas Buzelis, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég szakértője szerint a kínai elektromos járművek felfutása a használt autók piacát is érinteni fogja. Vajon vevőre találnak-e majd a használt kínai elektromos autók?

A kínai autók térnyerése hatással lehet az elektromos járművek árára

Tekintve, hogy az elektromos autók drágábbak, mint a dízel- és benzinüzemű járművek, a kínai elektromos járművek gyártói megfizethetőbb alternatívákat kínálnak az európaiaknak. A Financial Times szerint 2023-ban az elektromos járművek piacán a kínai márkák piaci részesedése 8%-ra nőtt. A szakértők azonban azt jósolják, hogy 2027-re a kínai elektromos járművek az EU elektromosjármű-piacának már egyötödét teszik majd ki.

Jelenleg nem az ár riasztja el elsősorban a vezetőket az elektromos járművek vásárlásától. Az európai országokban a töltési infrastruktúra kiépítése még folyamatban van, ezért sok vásárló ítéli meg úgy, hogy az elektromos autók használata túl sok kényelmetlenséggel jár.

Buzelis szerint az új, kínai elektromos autók csak addig lesznek olcsóbbak más gyártók elektromos járműveinél, amíg jelentős piaci részesedést nem szereznek. Az európai autógyártók már vizsgálják, hogyan versenyezhetnek a kínai vállalatokkal, akár a rivális cégek közötti együttműködés megfontolásával.

Létrejöhet a verseny, de csakis azonos szabályok és előírások mellett

Az Európai Bizottság azon döntése, hogy magasabb behozatali vámot vet ki a kínai járművekre, megnehezíti a kínai elektromos autógyártók helyzetét.

Tekintettel arra, hogy az európaiak védeni szeretnék a saját gyártóikat vagy azokat, akik tisztességesen használják az emberi erőforrásokat és az alapanyagokat, az EU a vám 10%-ról 38.1%-ra emelését fontolgatja, ami jelentősen befolyásolná ezeknek az autóknak a megfizethetőségét. Az Egyesült Államok ezzel szemben 100%-os behozatali vámmal adóztatja a kínai autókat.

„Néhány kínai cég már beruházott európai gyártóüzemek építésébe, és a kontinensen összeszerelt autók mentesülnek a magasabb adókulcsok alól. De éppen ez az, amit már az elején meg kellett volna tenni – a helyes lépés az, ha egyenlő versenyfeltételeket teremtünk. Ha a kínai járműgyártó márkák átláthatóvá válnak, minden adott lesz, hogy versenyezhessenek” – véli Matas Buzelis, a carVertical munkatársa.

A használt elektromos járművek ára idővel csökkenhet

Az elektromos járművek piacán tapasztalható erősödő verseny hosszú távon a vásárlók érdekeit szolgálja, mivel az elektromos járművek ára csökkenhet. Azok a sofőrök is választhatnak majd megfizethetőbb elektromos járműveket, akik korábban a magas ár miatt vetették el ezt az opciót.

„A költséghatékonyabb kínai elektromos autók térnyerésével Európa-szerte veszélybe kerülhet a használt elektromos autók iránti kereslet. Ez akár árcsökkenést is eredményezhet” – magyarázza Buzelis.

Az elektromos járművek népszerűsége, az infrastruktúra, valamint a vásárlóerő azonban az egyes európai országokban különböző, ezért a piacok eltérően reagálhatnak a kínai járművek beáramlására.

Megkérdőjelezhető maradványérték és megbízhatóság

Kínai elektromos járművek vásárlása előtt fontos figyelembe venni a gyors amortizációs rátákat. Ezekre az autókra kisebb kereslet mutatkozhat a használt járművek piacán, ami jelentősen csökkenti az árukat.

„A járművek értékének gyors csökkenése jelentősen befolyásolja a havi lízingdíjat, amely nagyban függ a lízing lejártakor becsült maradványértéktől. Az emberek többsége nem ismeri elég jól a fejlődő országokból, például Kínából származó járműveket, amelyeknek a megbízhatósága is vitatható. Úgy tűnik, hogy a vásárlók a viszonylag keveset használt európai alternatívák helyett a vadonatúj kínai elektromos járművek vásárlását fontolgatják. A használt kínai elektromos autók azonban nagy valószínűséggel nehezen találnak majd új gazdára” – állítja Buzelis.

Az autósok számára az is gondot jelenthet, hogy a ritkának számító járművekhez egyelőre az alkatrészkínálat is korlátozott. A helyzet megoldása érdekében a kínai autógyártók már megkezdték az európai gyártóüzemek építését, ez azonban azt vetíti előre, hogy a kínai elektromos járművek hosszú távon drágulni fognak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...