- Hirdetés -

Így hirdetnek a tévécsatornák

|

Elsősorban a műsorok hirdetése jellemzi a tévécsatornák reklámjait, akik aktívan igyekeznek terelni a nézőket más médiatípusok használatával is a képernyő elé. Megjelentek már a nem-lineáris tévézést folytatóknak szóló üzenetek is.

Az elmúlt négy évben a hazai tévépiacra inkább konkrét programok kommunikációja volt a jellemző, mint az image reklámok. Ezen belül is a „nagy csatornák” (akiket nem is olyan régen még országos csatornáknak neveztünk) esetén ez az arány még alacsonyabb, ők a médiaköltésük csupán 5-11százalékát fordítják általános célú csatorna kommunikációra, és inkább saját gyártású műsoraikat promotálják – derül ki a Kantar Hungary elemzéséből.

A két legnagyobb hirdető több évre visszamenőleg az egymást oda-vissza előzgető TV2 és RTL Klub volt, együttesen a piac egyharmada körüli reklámköltés-részesedéssel. A tematikus csatornák közül tavaly kiemelkedett a Spektrum Home, ami elsősorban a NŐComment! szórakoztató talkshow-ját kommunikálva lett dobogós, de a „másik” Spektrum is jelentősen növelte médiabüdzséjét, melyet főként a Tabukról tabuk nélkül sorozat második évadának reklámozására fordított.

 

A legnagyobb hirdetők 2019-ben

 

A legtöbbet költő műsorbrandek vizsgálatakor szembe ötlik, hogy a Spektrum család csatornái gyakorlatilag egy-egy erős műsorra hegyezték ki az éves kommunikációjukat, míg a többi csatorna próbálta a kínálata több elemét is bemutatni a reklámokban.

 

 

A hirdetési rangsor elején elsősorban a saját gyártású műsorok szerepelnek. Ez megfigyelhető a két éllovas és a közszolgálati Duna esetén is, utóbbi a Fölszállott a páva, a Borbás Marcsi szakácskönyve, A Dal, és a Kamara virtuózok műsorait hirdette aktívan. Az RTL Klub a legtöbbet promotált műsorok listájában is megelőzte a TV2-t, ám a Drága örökösök és a Nyerőpáros csak a lista harmadik és negyedik helyét foglalják el a Spektrum Home és a Spektrum már említett két listavezető programja után.

 

 

A TV2 szintén a 20-as toplista erős szereplője, legtöbbet az Exatlon és a Mintaapák népszerűsítésére fordított. 2019 legnagyobb hirdetői között érdemes még megemlíteni a Sport 1 és Sport 2 csatornák kommunikációját, ahol aktívan kommunikálták az FTC őszi Európa Liga mérkőzéseit, ami így a médiaköltés szerinti rangsor 5. helyén szerepel. Emellett a Sport TV fordított a legtöbbet általános csatorna kommunikációra: a Legjobbak ismét nálunk headline-nal futó kreatívok ugyan 4 közvetített sporteseményre (férfi kézilabda-Európa-bajnokság, Super Bowl, spanyol és olasz labdarúgó kupa) is felhívja a figyelmet, de elsősorban az abba szereplő sztárokra épít, mintegy a csatorna arcaként felvonultatva Cristiano Ronaldóékat.

 

Műsorok toplistája 2019-ben

 

Más piacokhoz képest viszonylag kiegyensúlyozott médiamix jellemzi a tévécsatornák kommunikációját, amit okozhat az is, hogy próbálják a „nagy képernyőn” kívül is, elsősorban nyomtatott média segítségével megszólítani a potenciális nézőket. Több évre összehasonlításában sem beszélhetünk jelentős elmozdulásról a médiatípusok szerint arányban.

A kampányok időzítését vizsgálva a hazai reklámpiac tendenciáihoz képest leginkább az csendesebb nyár, majd az azt követő erősebb év végi hónapok figyelhetők meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...