Rendhagyó adással indult a BrandMania legújabb évada, a műsorban ugyanis felidézték, hogy a Covid-19 járvány elején hogyan látták a helyzetet a hazai nagyvállalatok és a médiapiac képviselői, akik közül többel a közelmúltban is beszélt a stáb, arra kérve őket, hogy értékeljék a történteket. A helyzet továbbra is rendkívül bizonytalan, az azonban szinte biztos, hogy az irodák már sosem lesznek olyanok, mint a krízis előtt.
A BrandMania idei tavaszi évada a szokásosnál jóval rövidebbre sikerült, ugyanis a Covid-19 járvány miatt a stábnak is le kellett állnia a forgatással. Az utolsó adásokban természetesen már a járvány játszotta a főszerepet, ami érződött például a legbefolyásosabb hazai médiapiaci személyiségeket bemutató műsorban is. Többen otthonról adtak interjút és mindenki arról beszélt, hogy milyen hatással lehet a válság a médiapiacra, a hirdetésekre. Akkor úgy becsülték, hogy 140-150 milliárd forintnyi bevétel is eltűnhet a szektorból, ami óriási veszteség lehet, és bár egyelőre nincsenek pontos számok, de a büdzsé csökkentésekről szóló hírek alapján akár valóra is válhat ez a forgatókönyv.
A BrandMania első őszi adásában felidézték, hogyan látták a járvány elején a helyzetet a Magyar Telekomnál, miként vélekedett a megváltozott viszonyokról egy jogász, az autópiac szakértői és szereplői, illetve a technológiai szektor képviselői hogyan élték meg tavasszal a nagy események – mint a barcelonai Mobile World Congress és a Genfi Autószalon – elmaradását. A stáb több akkori megszólalót újra megkérdezte, most hogyan látja a helyzetet.
Kutas István, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója a tapasztalatokról szólva elmondta, hogy az első pár hét nagyon stresszes volt a munkatársak számára, rengeteg változás volt. Példaként említette, hogy az üzletekben át kellett állni egy teljesen új értékesítési módra, illetve az ügyfélszolgálat is home office-ba vonult. Az volt a tapasztalat, hogy mindenki többet dolgozott otthon, mint előtte az irodában. Kutas István úgy látja, hogy már nem térünk vissza a régi rutinok közé, amire figyelmeztetik őket a Telekom székházban elhelyezett plakátok, amelyek a biztonsági előírásokra hívják fel a figyelmet. A cég vállalati kommunikációs igazgatója szerint a személyes megbeszélések száma csökken, sok hibrid találkozó van és lesz, amikor a résztvevők egy része otthonról, másik fele pedig az irodából jelentkezik be.
Dallos Ottó a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója a BrandManiának nyilatkozva megemlítette, hogy a cégnél nagyon gyorsan ment az átállás, hiszen a home office intézménye nem volt ismeretlen számukra, ezt követően pedig a partnereknek, ügyfeleknek igyekeztek segíteni abban, hogy minél gyorsabb legyen az átállás. A technológiai cég hazai vezetője úgy látja, hogy nagyon nagy teret kapott a videó a digitális kapcsolattartásban és a például az oktatásban szerzett jó tapasztalatokat mindenképpen érdemes továbbvinni, illetve arra számít, hogy a munkában hibrid munkavégzés lesz az általános, vagyis jóval kevesebben lesznek majd bent az irodában, mint a Covid-19 járvány előtt.
Dr. Szűcs László ügyvéd, a Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda, PwC Legal munkatársa a BrandManiának nyilatkozva többek között arról beszélt, hogy a munkáltatónak továbbra is fenn kell tartania az egészséges és biztonságos munkakörnyezetet, amihez több információra van szüksége például arról is, hol töltik a munkavállalók a szabadságukat.
Kun Miklós, a Mediacom stratégiai igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy vannak szektorok, amelyek erősödtek ebben a helyzetben, példaként említette az e-kereskedelmet, illetve az OTC szektort, és a járvány során szükséges kellékek gyártóit, forgalmazóit. Hangsúlyozta azt is, hogy ebben a helyzetben, mindenki tanul, racionalizál, nagyobb hangsúly kerül a hatékonyság mérésére. Ennek pedig az lehet a hatása, hogy jobb helyre kerülnek a médiaköltések, amelyek eddig nagy elérés reményében kevésbé optimalizált csatornákon jelentek meg.
A BrandMania első őszi adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vagy az RTL Moston ide kattintva.