- Hirdetés -

Így készülünk a karácsonyra

|

Az emberek 85 százaléka hetekkel karácsony előtt elkezdi az ajándékok beszerzését, aminek legfőbb oka az, hogy elkerüljék az utolsó pillanatos ajándékbeszerzéssel járó stresszt – mutatják a Klarna friss, 15 országban végzett reprezentatív felmérésének adatai. A megemelkedett árak miatt az emberek kétharmada jóval tudatosabban vásárol az idei ünnepi szezonban; a válaszadók fele külön költségvetést is készít az ünnepi kiadások kapcsán.

A Klarna 15 országban összesen több mint 15 000 embert kérdezett meg egy felmérésben arról, hogyan készülnek a karácsonyra. Alig van valaki, aki nem vesz ajándékot (4%), a legtöbben (71%) ezek beszerzését már december elejéig megkezdik, további 14% pedig december első felében tervezi. A december előtti vásárlás legfőbb oka az utolsó pillanatos ajándékbeszerzéssel járó stressz elkerülése. Jelentős továbbá azok aránya is, akik tudatosan a különböző akciók miatt vásárolnak korábban.

Majdnem minden negyedik ember papíron vezeti az ünneppel kapcsolatos kiadásait

A Klarna felmérésében részt vevők közül minden második válaszadó készít idén költségvetést az ünnepekre, amit a tervei szerint be is tart. Minél fiatalabb valaki, annál inkább jellemző ez a fajta tudatosság. A jó öreg kézírás tarol: a tudatosan tervezők 53%-a kézzel írottan követi a kiadásait, 22% számítógépen könyvel, 10% pedig alkalmazást használ a költségvetéshez. Ennél jelentősen többen kacérkodnak azonban az appokkal, hiszen 65% örülne annak, ha minden vásárlással kapcsolatos információt egy okostelefon alkalmazásban láthatna, legyen ez akár inspiráció, szállítási információ, esetleg a visszaküldés menetének leírása.

Tízből heten örülnének annak és hasznosnak tartanák, ha az ünnepi kiadásaikat kamatmentes egyenlő részletekre oszthatnák fel.

Ajándék, ünnepi menü, utazás

A karácsonyra szánt büdzsé legnagyobb tétele szinte mindenhol az ajándékvásárlás, ezt követi az ünnepi menü. Dobogóra került még az utazás is, minden 10. ember erre ad ki a legtöbb pénzt karácsonykor.

A friss felmérés eredményei alapján a csehek szánják az ünnepi kiadások legnagyobb részét ajándékokra, a finnek pedig messze a legkevesebbet. Az ünnepi lakoma a lengyeleknél és a portugáloknál lehet a karácsonyi büdzsé legnagyobb tétele. Az utazásra fordított összeg aránya a finnek, a dekorációra szánt pedig a románok körében kiugró.

Spórolós ünnepvárás

A válaszokból kiderül, hogy a többséget örömmel és várakozással tölti el az előttünk álló ünnepi időszak, de az anyagiak némiképp árnyalhatják a készülődést. Éppen ezért a válaszadók kétharmada tervezi, hogy az árak emelkedése miatt máshogy fog vásárolni az idén, mint ahogy azt eddig tette.

A legtöbben (57%) csökkentik a nem létfontosságú cikkekre fordított kiadásaikat, szintén ugyanennyien pedig kedvezőbb árú termékeket keresnek. Minden második ember kevesebbet vásárol majd idén, mint korábban.

A Klarna kutatási eredményei alapján úgy tűnik, hogy a finneknél lehet a legmagasabb a spórolási hajlandóság, a románok körében pedig jelentősen többet dobhatnak latba a környezetvédelmi tényezők. Az, hogy már meglévő dolgaik eladásával fedezzék az ünnepi költést, jóval magasabb az amerikaiak, a norvégok és a hollandok körében.

„A Klarna felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a gazdasági kihívások közepette az ünnepi időszakban különösen fontos, hogy az emberek megalapozott döntéseket hozzanak és megtervezzék a költségvetésüket. A Klarna eszközöket biztosít a fogyasztóknak, hogy kezeljék költségvetésüket, intelligens pénzügyi szokásokat alakítsanak ki, és ellenőrzésük alatt tartsák pénzügyeiket” – mondta Lukasz Dwulit, a Klarna közép-kelet-európai regionális vezetője.

A Klarna októberben lépett be a magyar piacra, azóta általa a hazai fogyasztók is választhatják a kamatmentes, 3 részletben történő fizetést már többek közt az About You és a Reserved webáruházaiban is.

A válaszadók több mint harmada tervez saját készítésű ajándékot adni a szeretteinek, de ennek legfőbb oka közel sem a spórolás, hanem az, hogy ehhez sokkal nagyobb értéket társítanak. A DIY karácsonyi ajándék egyébként az amerikaiakra a legjellemzőbb, körülbelül minden másodikuk készül ilyennel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...