- Hirdetés -

Így lehet hatékony a kommunikáció

|

A kommunikáció egy folyamatosan változó tudomány, amelyet a társadalom és a technológia egyaránt befolyásol. A vállalkozásoknak élen kell járniuk azokban a változásokban, amelyek meghatározzák, hogy el tudják-e érni, be tudják-e vonni a közönséget világszerte, és meg tudják-e őket hallgatni, ha sikeresek akarnak lenni ebben a gyorsan változó világban.

1. Kapcsolatteremtés a szegmentált közönséggel

A közönség továbbra is fragmentált és szeparált, ezzel még nehezebbé válik az elérésük, hiszen információforrásaik nagyon változatosak. A közösségi média csatornáin és hírgyűjtő oldalakon is nagy valószínűséggel találkoznak olyan tartalommal ami érdekli őket. Egyszerű, mindenkire egyformán kiterjedő demográfiai adatok már nem elegendőek: a márkáknak speciális adatokat kell összegyűjteniük, hogy személyre szabhassák megközelítésüket, és olyan vonzó és megosztható tartalmakat hozzanak létre, amelyek megfelelnek közönségük motivációinak és érdeklődésének.

Az egyre inkább szegmentált közönség elérése komoly kihívásokat okozhat napjainkban, mivel információforrásaik nagyon sokfélék. Mára már általánossá vált, hogy még a közösségi médián vagy a híraggregátorokon keresztül is találkozunk a minket érdeklő tartalmakkal, ami miatt az egyszerű "gyűjtő" demográfiai adatok és feltételezések többé nem elegendőek; a márkáknak pontosabb adatokat kell felhasználniuk, hogy testre szabhassák a közönségük megközelítését, valamint, hogy azok érdeklődési körének megfelelő, vonzó és megosztható tartalmakat hozzanak létre.

2. A digitális hiper-csatorna

A technológiai és kulturális trendek gyors változása hihetetlenül megnehezítette a hosszútávú tervezést. Ahhoz, hogy az alkotók lépést tudjanak tartani ebben a felgyorsult világban, nélkülözhetetlen lett az olyat tartalmak gyártása, melyekkel tudják, hogy biztosan elérik közönségüket ahelyett, hogy éppen a napi trendnek akarnának megfelelni. Hasonlóképpen, a PR-nek, kommunikációs tájékoztatásnak és tartalomgyártásnak olyan ötletekre kell összpontosítaniuk napjainkban, amelyekkel az emberek kapcsolódni tudnak, de fel kell készülniük arra is, hogy a változó trendeknek és közhangulatnak megfelelően gyorsan változzanak, ha szükséges.

3. A belső kommunikáció kiegyenlítése

A pandémia örökre megváltoztatta a munkakapcsolatokat. A munkavállalókat sokkal inkább a körülmények, juttatások, képzések motiválják, mint a pénz, . Ez a változás jelentős felelősséget helyezett a belső kommunikációra, valamint a HR csapatokra, hiszen generációkon átívelő igényekhez kell alkalmazkodniuk.

4. A mesterséges intelligencia evolúciója

A mesterséges intelligencia (AI) éveken keresztül csak kis szerepet játszott a PR eszköztárában, például az egyre intuitívabb keresőmotorokkal és nyelvhelyességi programokkal. Az elmúlt évben azonbanolyan mesterséges intelligencia-alapú írást segítő eszközökkel és képalkalmazásokkal bővült az AI repertoárja, mint a ChatGPT és a Midjourney. Ez azonban még a későbbiekbenis fejlődni fog, így hát az igazi kihívás az, hogy megértsük milyen szerepet töltenek be ezek az eszközök a szervezeten belül. A szakmában dolgozók képzése e témában elengedhetetlen annak érdekében, hogy tisztában legyenek ezen eszközök hasznosításával és esetleges buktatóival (mint például a plágium vagy a szerzői jogok).

5. A következmények világa

A fogyasztók éberek a hamis célmeghatározási taktikákra, már távolról is kiszúrják a márkák mondvacsinált céljait és nem félnek ezt ki is mondani! A szervezeteknek nem szavakkal, hanem tettekkel kell demonstrálniuk a céljukat.

További részletek olvashatók a Grayling "Előnyszerzés 2023-ban: Hogyan tudjuk elérni és befolyásolni a közönséget" című, angol nyelvű riportjában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...