Óvatosan kattintsunk, vigyázzunk az adatainkkal, válasszunk megbízható helyet – többek között így tehetjük biztonságossá az online vásárlást a Kifli.hu és a Mastercard javaslatai alapján.
Az októberi Európai Kiberbiztonsági Hónap apropóján a Kifli.hu és a Mastercard közös kampány keretében próbál a vásárlóknak segíteni abban, hogyan legyenek tudatosabbak az online térben és miként kerüljék el a netes csalókat és a csapdákat. „Mi a Kiflinél mindent megteszünk azért, hogy tökéletes élmény legyen a vásárlás folyamata az elejétől a végéig, és ebbe beletartozik a biztonságérzet is” - tette hozzá Zvara Tímea, a Kifli.hu trade marketing vezetője.
A két cég közös ajánlása szerint legyünk óvatosak a linkekkel. Kezeljük fenntartással a gyanús szövegű SMS-eket és az e-mailben érkező ajánlatokat, ne kattintsunk rá a linkekre, mivel sokuk hitelesnek tűnő, de valójában adathalász webhelyre irányít. A Kifli vásárlója három esetben kaphat szöveges üzenetet: a megrendelés visszaigazolásáról, a futár érkezéséről szóló és szerviz üzeneteket, illetve ajánlatokat, ha erre engedélyt adott.
Legyünk okosak az adataink megadásánál, mindig győződjünk meg arról, hogy tényleg az online kereskedő oldalán történik ez meg, illetve figyeljünk arra, hogy a bank biztonságos fizetést garantáló felületére kerültünk-e.
Válasszunk erős jelszavakat, fontos, hogy minden webhelyhez más-más jelszót rendeljünk, hogy ha az egyik fiók rossz kezekbe kerül, a többit biztonságban tudhassuk. Speciális karakterek, nagybetűk,
számok használatával még biztonságosabbá tehetjük a jelszavakat. Jelszóválasztásnál kerüljük a személyes adatokat és az olyan gyakori jelszavakat, mint az 1234.
Mindig megbízható helyen vásároljunk, olyan boltban, amit jól ismerünk, vagy megbízható forrás ajánlotta. A biztonság és a megbízhatóság mellett a kényelem is fontos szempont.