- Hirdetés -

Így reagáltak a legnépszerűbb social media platformok a Mediabrands felelősségvállalási kezdeményezésére

|

Február 8-án az IPG Mediabrands közzétette legújabb Médiafelelősségi Indexét, aminek legfőbb törekvése, hogy növelje az iparági normákat a reklámozást érintő márkabiztonsági és médiafelelősségi kérdésekben.

A Mediabrandshez tartozó, Reprise ügynökség által életre hívott index 2020. második féléves adatai alapján megállapította, hogy átlagosan 11%-kal javult a top social media platformok eredménye a felelősségvállalási kezdeményezésben. A legnagyobb előrelépés olyan rendkívül fontos területeken valósult meg, mint például a gyűlöletbeszéd és a félreinformálás visszaszorítása, valamint a megbízhatóság erősítése.

A közös standardkészlet szükségességét tovább erősítette, hogy az Amerikai Reklámügynökségek Szövetsége (4A) hivatalosan elfogadta a Mediabrands médiafelelősségi alapelveit, és az indexet a média felelősség irányításával foglalkozó vezető globális testület is jóváhagyta.

„A Médiafelelősségi Indexet azért hoztuk létre, hogy a social platformok egy hasznos eszközként tekinthessenek rá. A jelenlegi helyzet azt mutatja, hogy a közösségi felületek meghallották a törekvéseinket, és gyors együttműködésre léptek annak érdekében, hogy egy jobb és pozitívabb jövőt hozzunk el a reklámozás világába.” – mondta Elijah Harris, a Mediabrands Reprise globális közösségimédia vezetője.

A legfrissebb index platformjai között olyan meghatározó szereplőket találunk, mint a Facebook, az Instagram, a Pinterest, a Reddit, a Snapchat, a TikTok, a Twitch, a Twitter és a YouTube, amik az egész világon magukba foglalják a közösségi média aktív felhasználóinak többségét.

Mindegyik platformot olyan kulcsdimenziók alapján értékelték, amik mélyebb betekintést nyújtanak a médiafelelősségi alapelvekbe. A jelenlegi Médiafelelősségi Index azt mutatja, hogy a platformok tulajdonosai javítani szeretnék a területtel kapcsolatos erőfeszítéseiket, hogy megvédhessék közösségeiket és egyúttal felelősségre vonhatóak is legyenek.

A közösségi médiáról és annak társadalmi szerepéről szóló beszélgetések fényében bíztató, hogy a Reddit, Snap, TikTok, Twitch és Youtube javult az egymás iránti tisztelet megadása esetében, továbbá a Facebook, Instagram, Pinterest és Twitter esetén is egyre nagyobb törekvés figyelhető meg a dezinformáció elkerülésére.

A Médiafelelősségi Index legfőbb megállapításai:

Azok a platformok fejlődtek legjobban, amik 2020. első félévében a leginkább lemaradtak a médiafelelősségi alapelvektől. A korábbi mutató óta a TikTok lépett előre a legnagyobb mértékben, ugyanis 2020-ban nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a felület fejlesztése során szem előtt tartsák a mutató legfőbb alapelveit. Emellett a felületen sokkal jelentősebb szerepe lett a márkabiztonsági együttműködéseknek, illetve nagyobb figyelmet fordítanak a diverzitás kérdésére, ami eddig nem volt jellemző.

Mindegyik platform jelentős lépéseket tett az alapelvek implementálásáért: a ’Dezinformáció kerülése’, a ’Választási integritás’ és az ’Egészség’ azok a felmerülő fontos témák, melyekben a platformok felelősséget vállaltak. A dezinformáció ellen vívott harcban a social platformok azért dolgoztak, hogy az alapelvek átláthatóak legyenek és következetes módon végrehajthatók legyenek.

Számos felület célja a hírfolyamok és a felhasználók által létrehozott tartalmak (UGC) ellenőrzésének biztosítása: Mindezek kapcsán megkérdeztük a social media legfőbb szereplőit a szempontjaikról és a fejlesztés alatt álló termékeikről. A felmérés idején a Snapchat és a YouTube megosztották, hogy 2021. elejére további előrelépést várnak a UCG felügyeletétől, a többi platform pedig elkötelezett abban, hogy 2021-ben több figyelmet fordítson ezek ellenőrzésére és az ezt támogató eszközök biztosítására.

A felületek általánosságban jobban akarnak teljesíteni és elkötelezettek a médiafelelősséggel kapcsolatban: Mindegyik social média szereplő önként vett részt az értékelésben és hangsúlyozta érdeklődését az iparágat érintő folyamatos együttműködési törekvések és megoldások iránt. Továbbá mindegyik platform jelentős előrelépést tett, valamint kisebb-nagyobb egyéni javulást mutatott az év során.

A nyomásgyakorlás és az elszámoltathatóság elvének megteremtése működik, de akad még tennivaló: Az elmúlt év bebizonyította, hogy a partnerek felelősségre vonása a média felelősségi területén pozitív eredményeket hozhat. A fogyasztók, a hirdetők és a szabályozók egyaránt támogatták az átláthatóságot számos nagyobb social felülettel folytatott tranzakcióik során. A legfrissebb eredmények azt mutatják, hogy bár a felületeken fejlesztések és előrelépések történtek, sok érdekelt fél további befolyást és átláthatóságot keres azzal kapcsolatban, hogy a marketing erőfeszítéseket összehangolja a média alapelveivel.

Erős Attila, a magyarországi Mediabrands Chief Digital Officere, a Reprise ügyvezető igazgatója: „Olyan nagy ügynökségként, aki mind a márkák, mind pedig a közösségi platformok széles körével partnerséget ápol, felelősségünk és páratlan lehetőségünk is az iparági szereplőknek megfelelő információkat adni és segíteni a helyes eligazodást akkor, ha a márkaüzeneteiket ezeken a felületeken keresztül szeretnék megjelentetni. Létfontosságú számunkra a hirdetők üzenetének megfelelő környezetben történő megjelentetése, amibe beletartoznak – az itthon is egyre fontosabb márkabiztonsági és minőségi ismérveken túl – a legfrissebb Médiafelelősségi Index általi követelmények. Ez az index ugyanis rendszeres objektív áttekintést ad a legfontosabb social szereplőkről egy olyan világban, amikor a gyűlöletbeszéd vagy a valóság torzítása, félrevezető információk terjesztése egyre kritikusabbá válik. A Mediabrands ügynökségei világszerte azt a célt tűzték ki, hogy csak felelős piaci szereplőkkel képzelhető el bármilyen együttműködés.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...