A magyarok háromnegyede adományozott az elmúlt év során, a legjellemzőbb a pénz, és többnyire nagyobb szervezeteket támogatunk.
Hóesés, fényfüzérek, finom ételek, ajándékok, melegség és szeretet – a legtöbb embernek ez jut eszébe a karácsonyról. Ha máskor nem is, az évnek ebben a szakaszában az emberek gondolnak azokra is, akiknek mindez nem adatik meg. Az év utolsó hónapjait nyugodtan nevezhetjük adományozási főszezonnak, amit a Human Dialog által kifejlesztett adományindex értékei is jól mutatnak. Az index szerint a magyarok háromnegyede adományozott az elmúlt évben, ami nemzetközi összevetésben is jó arány. Általában alkalomszerűan adnak az emberek, a rendszeresség kevésbé jellemző. Az év végi adományozásról a UPC Direct által támogatott Messzehangzó Tehetségek Alapítvány elnökével beszélgettünk.
A legjellemzőbb a pénzadomány, a felmérés szerint legnagyobb arányban alapítványok, egyesületek javára adakozunk, szorosan a második helyen magánszemélyek, hajléktalanok állnak. Ha karácsonyi adományozásról beszélünk, először mindenkinek a gyerekek ajándékai jutnak eszébe, azaz inkább a személyesebb tárgyi adományok: fontos, hogy minden gyerek találjon valamit a fa alatt, játékot vagy édességet, aminek örülhet az ünnepen. Évek óta gyűjti ajándékait a Mikulásgyár, a cipősdoboz akcióban is rengetegen juttatnak el ajándékokat rászoruló családok számára. Lehet ennél célzottabban is ajándékozni: a Villa Bagatelle-nél például ki lehet választani, hogy mely kívánságot szeretnénk valóra váltani – a mézeskalácsokra írt gyerekvágyak közül azt akasztja le az adományozó, amelyiket úgy érzi, valóra tudja váltani.
Persze nem csak a magánemberek adományoznak, hanem a cégek is – a UPC Direct még tavasszal vette szárnyai alá a Messzehangzó Tehetségek Alapítványt, hogy adományuk segítségével több rászoruló tehetség találja meg az útját, kapjon lehetőséget, hogy kibontakoztassa a benne rejlő tehetséget. Sőt, nem csak tavasszal, hanem most, az ünnepek ideje alatt is támogatni fogják őket újabb adományukkal.
- Hirdetés -
Így segítenek a magyarok
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n
Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
Átalakuló streamingvilág
A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
Újabb díjat nyert a K&H
Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -