Így segítenek a magyarok

A magyarok háromnegyede adományozott az elmúlt év során, a legjellemzőbb a pénz, és többnyire nagyobb szervezeteket támogatunk.
Hóesés, fényfüzérek, finom ételek, ajándékok, melegség és szeretet – a legtöbb embernek ez jut eszébe a karácsonyról. Ha máskor nem is, az évnek ebben a szakaszában az emberek gondolnak azokra is, akiknek mindez nem adatik meg. Az év utolsó hónapjait nyugodtan nevezhetjük adományozási főszezonnak, amit a Human Dialog által kifejlesztett adományindex értékei is jól mutatnak. Az index szerint a magyarok háromnegyede adományozott az elmúlt évben, ami nemzetközi összevetésben is jó arány. Általában alkalomszerűan adnak az emberek, a rendszeresség kevésbé jellemző. Az év végi adományozásról a UPC Direct által támogatott Messzehangzó Tehetségek Alapítvány elnökével beszélgettünk.
A legjellemzőbb a pénzadomány, a felmérés szerint legnagyobb arányban alapítványok, egyesületek javára adakozunk, szorosan a második helyen magánszemélyek, hajléktalanok állnak. Ha karácsonyi adományozásról beszélünk, először mindenkinek a gyerekek ajándékai jutnak eszébe, azaz inkább a személyesebb tárgyi adományok: fontos, hogy minden gyerek találjon valamit a fa alatt, játékot vagy édességet, aminek örülhet az ünnepen. Évek óta gyűjti ajándékait a Mikulásgyár, a cipősdoboz akcióban is rengetegen juttatnak el ajándékokat rászoruló családok számára. Lehet ennél célzottabban is ajándékozni: a Villa Bagatelle-nél például ki lehet választani, hogy mely kívánságot szeretnénk valóra váltani – a mézeskalácsokra írt gyerekvágyak közül azt akasztja le az adományozó, amelyiket úgy érzi, valóra tudja váltani.
Persze nem csak a magánemberek adományoznak, hanem a cégek is – a UPC Direct még tavasszal vette szárnyai alá a Messzehangzó Tehetségek Alapítványt, hogy adományuk segítségével több rászoruló tehetség találja meg az útját, kapjon lehetőséget, hogy kibontakoztassa a benne rejlő tehetséget. Sőt, nem csak tavasszal, hanem most, az ünnepek ideje alatt is támogatni fogják őket újabb adományukkal.