- Hirdetés -

Így tartják meg az előfizetőket

|

Óriási az igény a hírekre, a tájékozódásra napjainkban, és az is jól látszik, hogy az emberek főként a hírmédia szervezeteket választják a friss információk beszerzésére. A kérdés, hogyan lehet megtartani az eddigi előfizetőket, illetve a megnövekedett érdeklődést hasznosítani.

A hírek iránti igény 2020 márciusában a duplája volt a 2015-2020 közötti átlagnak és háromszorosa a 2005-2010 közötti időszaknak – derült ki az INMA által szervezett webináriumon, amiről az MLE osztott meg részleteket. A hírek iránti fokozott igényt mutatja az is, hogy március közepén egy hét alatt háromszorosára nőtt az új online előfizetők száma az átlagoshoz képest az európai híroldalak esetében, de még az április 3-al zárult hétnapos időszak is 101 százalékos bővülést hozott. Az Egyesült Államokban visszafogottabb volt a növekedés, de volt olyan hét, amikor majdnem duplájára nőtt az új előfizetők száma az átlaghoz képest.

Az új helyzethez eltérő módon igyekeznek alkalmazkodni az egyes médiumok. A The Seattle Times-nál például úgy döntöttek, hogy az összes koronavírussal foglalkozó cikket a fizetőfal elé, azaz ingyenessé teszi. „A célunk ezzel a szokás és a hűség kiépítése, kialakítása volt. A már meglévő termékünkre koncentráltunk és azokra az olvasókra, akik már valahol ott voltak a bevonódási folyamat valamelyik állomásán. A tervezett előfizetési akciónkat töröltük, hiszen amikor nagy a kereslet, akkor nincs szükség az árak csökkentésére és a kedvezményekre” – mondta el Curtis Huber a lap egyik vezető munkatársa.

Alan Hunter, a The Times & The Sunday Times képviseletében vett részt a webináriumon, és elmondta, hogy a BREXIT miatt rengeteg új olvasójuk lett, akik a koronavírus miatt most maradnak is náluk. „Mi nem vettük le a fizetőfalat, mert a BBC ingyenes közszolgálati híradással szolgál és soha még nem adtuk ingyen a lapot, miért kezdenénk el ezt éppen most” – fűzte hozzá.

A járvány alatt az emberek leginkább a hírmédia szervezetekhez fordultak a hírek és a tájékoztatás miatt. Bár az arányok különbözőek, de ugyanez volt igaz az Egyesült Királyságra, az Egyesült Államokra, Németországra, Spanyolországra, Dél-Koreára és Argentínára is. Curtis Huber szerint az előfizetések fő motivációja az volt, hogy az emberek hozzáférjeneka helyi hírekhez. A The Seattle Times új előfizetőinek átlagos életkora ebben az időszakban alacsonyabb, mint egyébként és három fő csoportba oszthatóak: akiket csak a koronavírus érdekel; akiknek ez adta meg a végső lökést; akik a helyi újságírást szeretnék támogatni. „A megszokott, már meglévő hírlevelünkbe tettük bele a koronavírusról szóló híreket, nem készítettünk külön hírlevelet. A gazdasági nehézségek ellenére sem jelentős az előfizetések felmondása. Amikor nagy a kereslet, nincs szükség kedvezményekre! Nem próbálkoztunk új formátumokkal és nem kísérleteztünk a podcasttal sem. Ezt megvizsgáltuk már, de nem láttunk benne igazi üzleti lehetőséget” – fűzte hozzá Curtis Huber.

Matt Lindsay, a Mather Economics elnöke arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint hihetetlen mértékben nőtt a konverziós ráta és a konverziók száma is. „Az olvasói preferenciák tekintetében azt állapítottuk meg, hogy az olvasók 32 %-át csak a járvány érdekli, 45 %-át a vírus és egyebek is, míg 23 %-uk kifejezetten kerüli a koronavírussal kapcsolatos híreket. Akiket csak a vírus és a járvány érdekel, ezek körében valószínűsíthetően nagyobb lesz az elvándorlás a későbbiekben” – mutatott rá Matt Lindsay.

Az előfizetések számának nagy ugrását egy csökkenő érdeklődés fogja követni a hírek iránt, amikor lenyugszanak a kedélyek. Ugyanez a minta figyelhető meg nagy sportesemények (pl. Superbowl) vagy természeti katasztrófák, esetleg politikai hírek (Brexit, Trump megválasztása) idején is.

„Most érdemes megvizsgálni a folyamatainkat, mert itt van az ideje a változtatásoknak. Általánosságban 17 %-kal több az új felhasználó az iparágunkban, ami hatalmas lehetőségeket kínál. Most próbálkozzunk promóciókkal és kampányokkal. Ezzel egyidejűleg érdemes a figyelem csökkenésére, lankadására is felkészülni már most, a kedvezményeket majd erre az időszakra tartsuk meg” – tette hozzá a Mather Economics elnöke.

.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...