- Hirdetés -

Így teljesített a Magyar Telekom

|

A Magyar Telekom közzétette 2024. második negyedévre és első félévre vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A féléves jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

Az összes bevétel éves szinten 15,6 százalékkal 240,6 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében. Ezt a javulást a mobil adatátviteli és vezetékes szélessávú szolgáltatások iránti továbbra is erős kereslet, valamint a magyarországi inflációkövető díjkorrekció pozitív hatása okozta, amely az összes szolgáltatás esetén magasabb előfizetési díjbevételeket eredményezett. Ezek a növekedések magasabb mobilkészülék-eladásokkal és az RI/IT bevételek növekedésével párosultak, mindkettő kedvező külső hatásokat tükröz.

A mobil bevételek 15,9 százalékkal, 140,6 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében az előző év azonos időszakához képest, ami a mobil adatforgalmi bevételek folyamatos növekedésének és a magasabb készülékértékesítésnek köszönhető.

A vezetékes bevételek éves szinten 14,6 százalékkal, 76,9 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében, tükrözve a vezetékes szélessávú és televíziós bevételek ügyfélkör-bővülés miatti növekedését, valamint a magyar előfizetési díjakra alkalmazott inflációkövető díjkorrekció kedvező hatását.

A rendszerintegrációs és informatikai ('RI/IT') bevételek 17,4 százalékkal nőttek éves szinten, és elérték a 23,1 milliárd forintot 2024 második negyedévében a magyarországi nagy projektekből származó bevételek növekedésének köszönhetően.

A közvetlen költségek éves szinten 7,6 százalékkal, 89,1 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében, elsősorban az árbevétel növekedésével párhuzamosan megemelkedett készülékértékesítési költségek miatt.

A bruttó fedezet éves szinten 20,9 százalékkal 151,5 milliárd forintra javult 2024 második negyedévében, a magasabb szolgáltatási bevételeknek köszönhetően, amelyet részben mérsékelt a készülékértékesítéshez kapcsolódó költségek növekedése.

A közvetett költségek éves szinten 10,2 százalékkal, 54,3 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében, elsősorban a mindkét országban magasabb személyi jellegű ráfordítások miatt.

Az EBITDA éves szinten 28,0 százalékkal 97,2 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében a bruttó fedezet javulásának köszönhetően. Az EBITDA AL éves szinten 30,9 százalékkal 89,8 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében.

Az amortizációs költségek 2,9 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest, 2024 második negyedévében 35,9 milliárd forintot tettek ki, tükrözve a szoftverlicenszekhez kapcsolódó magasabb értékcsökkenést.

Az időszak eredménye éves szinten 88,6 százalékkal 44,6 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében, ami elsősorban az EBITDA növekedésének tudható be.

A nem irányító részvényesekre jutó nyereség éves szinten 9,7 százalékkal 1,3 milliárd forintra csökkent 2024 második negyedévében, tükrözve az észak-macedón leányvállalat közvetett költségeinek növekedését.

A spektrum licensz díjak nélküli Capex AL 46,3 milliárd forintot ért el 2024 első félévében, ami 6,6 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest, ami a magyarországi éves végberendezés beszerzések éven belüli változó dinamikájának, valamint az alacsonyabb észak-macedóniai hálózati beruházásoknak és a szezonálisan alacsonyabb TV tartalom aktiválási költségeknek köszönhető.

A szabad cash flow spektrum díjak nélkül 36,7 milliárd forintot tett ki 2024 első felében, ami 29,4 milliárd forintos javulást jelent éves összevetésben, és a jövedelmezőség növekedésének tulajdonítható, amelyet részben mérsékelt a bővülő bevételi bázisból, illetve a szállítói kifizetések változó dinamikájából eredő magasabb működőtőke-igény.

Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója, elmondta: „A Magyar Telekom sikerének egyik kulcsa az ügyfélközpontú megközelítésünk, valamint az, hogy gigabites élményt tudunk nyújtani ügyfeleinknek a vezetékes és mobil hálózatunkon egyaránt. 2024 közepére 3,8 millió háztartást és vállalkozást sikerült gigabit-képes vezetékes technológiával elérnünk, 5G hálózatunk lakosság-arányos kültéri lefedettségét 70 százalékra növeltük, és tovább haladtunk a mobilhálózat modernizációval, elérve a 87 százalékos készültséget.

Működés tekintetében, a hálózataink kiváló alapot nyújtanak, hogy ügyfeleinknek kiemelkedő ügyfélélményt biztosítsunk és kielégítsük adatforgalom iránti igényeiket. Pénzügyi szempontból örömmel számolok be arról, hogy éves összehasonlításban 15,6 százalékkal nőttek 2024 második negyedévében a bevételeink, míg az EBITDA AL 30,9 százalékkal emelkedett az erős bevételtermelésnek és a sikeres költséghatékonysági intézkedéseinknek eredményeként. Előretekintve, az eddigi erős teljesítménynek, valamint a kedvező kereskedelmi kilátásoknak köszönhetően a 2024. teljes évre 10% körüli bevétel és 25% körüli EBITDA AL növekedést kívánunk elérni. Következésképp a módosított eredmény tekintetében is megemeljük célkitűzésünket nagyságrendileg 150 milliárd forintra, míg szabad cashflow tekintetében 140 milliárd forintra.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...

Megérkezett az HBO nagyszabású sci-fi sorozata

Már elérhető a hazánkban forgatott Dűne: Próféciák az Max és az HBO kínálatában. A Pioneer Stillking Film és az HBO által készített sorozat 10 000 évvel Paul Atreides születése előtti időszakot mutatja be. Friss...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...