- Hirdetés -

Így tenné jobbá a világot az LG

|

Közzétette 2022-2023-as fenntarthatósági jelentését az LG Electronics (LG), amelyben hivatalosan is beszámolt eddig elért eredményeiről és a vállalat működésének hat fő területére vonatkozó stratégiai terveiről. A Jobb élet mindenkinek nevet viselő fenntarthatósági vízió az ügyfelek és a stakeholderek számára fogalmazza meg a jövőbeli terveket.

A vállalat két fő területre összpontosít: A 3C a környezetvédelmet, azaz a karbonsemlegességet, a körforgásos gazdálkodást és a tiszta technológiát helyezi fókuszba, a 3D pedig az emberekre, vagyis a fogyasztókra és dolgozókra, ezzel pedig a felhasználóközpontú terméktervezésre, az ideális munkahelyi környezetre, valamint a sokszínűség és befogadás elveire koncentrál.

3C a bolygónkért: karbonsemlegesség, körforgásos gazdálkodás és tiszta technológia

Az LG globális telephelyei idén közvetve és közvetlenül 92,7 millió tonna üvegházhatású gázt (ühg) bocsátottak ki, ami 22 millió tonnás mérséklődést jelent az előző évhez képest – ez a csökkenés támogatja az LG vállalását, amely szerint a vállalat 2030-ra nettó nulla értéket ér el a közvetett és közvetlen ühg-kibocsátás terén.

A vállalat előrehaladást ért el a megújuló energiára való áttérés területén is, itt 8,2 százalékos váltást hajtott végre. Ez a fejlődés egyrészt azt követően valósult meg, hogy a vállalat elkötelezte magát, hogy 2050-ig átáll kizárólag a megújuló energiaforrások használatára globális telephelyein, másrészt pedig miután sikeresen csatlakozott a RE100 (Renewable Energy 100) kezdeményezéshez, amely a vállalatok 100 százalékos megújuló energiára való átállását szorgalmazza.

A vállalat a nagy hatékonyságú környezetbarát technológiák alkalmazásának kiterjesztésével a termékek használati szakaszában is felgyorsítja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését. Az LG teljes szén-dioxid-kibocsátásának mintegy 80 százaléka a termékek használatából származik, amely magában foglalja a vállalat működési létesítményein kívül keletkező közvetett kibocsátást is. Tavaly a hét fő termék funkcionális egységnyi szén-dioxid-kibocsátása – amely a termékhasználati szakaszban keletkező szén-dioxid-kibocsátás mintegy 80 százalékát teszi ki – 13,1 százalékkal csökkent 2020-hoz képest. A funkcionális egységre vetített szén-dioxid-kibocsátás azt az értéket jelenti, amelyet úgy kapunk, hogy a termékhasználat átlagos időtartama alatt kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét elosztjuk a termék ún. funkcionális egységével: egy hűtőszekrény ühg-kibocsátását például literenként, míg egy mosógép ühg-emisszióját kilogrammonként fejezik ki. Mindemellett 2021-ben az LG lett az első dél-koreai készülékgyártó, amelynek a termékhasználati szakaszban az ühg-kibocsátás csökkentésére vonatkozó célkitűzését a Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) validálta.

A körforgásos ökoszisztéma kialakítása érdekében a vállalat tavaly összesen 472 876 tonna elektronikai hulladékot gyűjtött vissza 52 országból. 2006 óta az LG összesen 3 992 768 tonna visszanyert elektronikai hulladékot hasznosított újra. A vállalat termékeiben felhasznált újrahasznosított műanyagok mennyisége 2022-re elérte a 32 987 tonnát, ami 25 százalékkal magasabb a 2021-es szintnél. Mi több, a vállalat dél-koreai telephelyei nemrégiben megkapták a Zero Waste to Landfill (ZWTL) tanúsítványt is.

3D az emberekért: felhasználóközpontú terméktervezés, ideális munkahelyi környezet, sokszínűség és befogadás

Az LG szintén kiemelt ügyként kezeli az akadálymentesítést: több fő termékébe hangfelismerő és hangvezérlés funkciókat épített be, valamint Braille-írásos matricákat tett elérhetővé, amelyek bármely LG háztartási készülékre felragaszthatóak. A vállalat azt is tervezi, hogy a jövőben minden termékére kiterjeszti az univerzális dizájn koncepcióját – a termékeket ennek alapján úgy tervezik, hogy mindenki számára könnyen használhatóak legyenek.

Tavaly a vállalat felmérést készített legfontosabb beszállítóinak energiafelhasználásáról és szén-dioxid-kibocsátásáról, majd ezeket az adatokat egy harmadik fél segítségével ellenőrizte. Idén az LG egy szén-dioxid-semlegességgel kapcsolatos oktatási programot is elindított, amelynek keretében növeli partnerei vezetőinek és alkalmazottainak tudatosságát a témában. Az idei év első felében összesen 152 beszállító vett részt a programban.

Ezen túlmenően, a Responsible Business Alliance (RBA) nemzetközi szabványainak megfelelően a vállalat harmadik fél által végzett ESG-tanúsítási felülvizsgálatokon keresztül is támogatást nyújt a beszállítók ESG-kockázatainak felméréséhez és előzetes kezeléséhez olyan területeken, mint a munka, a környezetvédelem, az etika, valamint az egészség és biztonság. Az idei évtől kezdődően ez a kezdeményezés kibővült, és nemcsak a dél-koreai, hanem a világ minden táján található partnerekre is kiterjed.

Az ESG-bizottság szerepének bővülése

Az LG tovább bővíti az igazgatóságnak jelentést készítő ESG-bizottság szerepét az ESG-irányítás internalizálása érdekében. A 4 független igazgatóból és 1 ügyvezető vezérigazgatóból álló bizottságot Seo Seung-woo elnök felügyeli, akit független igazgatóként ez év elején neveztek ki erre a feladatra.

Tavaly az igazgatóság és az irányítási struktúra átláthatóságának érdekében az ESG-bizottság iránymutatásokat dolgozott ki az igazgatók függetlenségére, sokszínűségére és szakértelmére, valamint a vállalatirányítási irányelvekre vonatkozóan.

A vállalat 2006 óta minden évben közzéteszi fenntarthatósági jelentését. Tavaly óta az LG ESG Fact Book mellett - amely ismerteti az LG ESG-céljait, tevékenységeit és teljesítményét - a vállalat kiadja az ESG Story Bookot is, amely egy érdekesebb történet formájában segít az ügyfeleknek és a stakeholdereknek megérteni az LG ESG tevékenységeit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...