- Hirdetés -

Így válasszuk ki a cég arcát a sikeres marketingkampányhoz (x)

|

Az üzleti világban az első benyomás rendkívül fontos. Ügyfeleink először a cégünk arculatával találkoznak, létfontosságú tehát, hogy azzal figyelmüket megragadjuk, megjegyezzenek és könnyedén azonosítsanak minket. Lehetséges, hogy termékünk ténylegesen jobb a konkurensekénél, ha azonban egyedi megjelenésünkkel nem nyerjük meg vásárlóinkat, vállalkozásunk sikere is veszélybe kerülhet. (x)

Emiatt nagyon fontos, hogy a cég arcának olyan személyt válasszunk, aki vállalkozásunkat az elképzeléseinknek és céljainknak megfelelően képviseli, aki képes új ügyfeleket bevonzani, a meglévőket pedig megtartani.

A sikeres marketing összetevői

Egy marketingkampány lebonyolítása rendkívül összetett folyamat, melynek sikeréhez számos tényező hozzájárulhat. Elsőként ismernünk kell a célcsoportot, mely felé a marketingstratégia irányul, így célzottabb és hatékonyabb tervet dolgozhatunk ki. Termékünk rendelkezzen valamilyen egyedi értékkel, amiért érdemesebb azt választani a versenytársaké helyett.

Ezt követően kell kiválasztanunk a megfelelő információs csatornákat. Termékünket megismertethetjük a közönséggel online, például weboldalakon, közösségimédia-platformokon, hírlevelek és reklámok formájában, de az offline csatornáknak is helye lehet, akár személyesen rendezvényeken vagy plakátok, hirdetések közterületen való elhelyezésével. Fontos, hogy ezeket a célközönség preferenciáihoz igazítva használjuk: egy fehérjeturmixot és más étrend-kiegészítőket értékesítő cég például az egészséges életmódot folytató, testedzésre és étkezésre odafigyelő személyeket szeretné megszólítani. Az ő esetükben feltehetően a közösségi-médiafelületek, az edzőtermek, illetve éttermek lehetnek megfelelő platformok.

Abban, hogy potenciális ügyfeleink figyelmét megragadjuk, nagy segítségünkre lehet, ha vásárlóink egy olyan arcot társíthatnak a termékhez, akivel szimpatizálnak és akivel azonosulni tudnak.

Az alábbiakban a megfelelő jelölt kiválasztásához adunk ötleteket.

A cég arcának kiválasztása

1. A cég arca igazodjon a termékhez és a célcsoporthoz

A kiválasztott személy a fogyasztók felé képviseli cégünket. Az első lépés tehát az, hogy tisztázzuk: mit szeretnénk közvetíteni feléjük? Ők milyen jellemzőket szeretnének képviselőinkben látni? Az idősebb ügyfelek könnyebben azonosulnak egy visszafogottabb, komolyabb, hozzájuk korban közelebb álló személyhez, míg a tizenéves korosztályt egy fiatal, a trendeket követő, közösségi médiában jártas képviselő szólíthatja meg könnyebben.

2. Megjelenés, külsőség

Felszínesnek tűnhet, de a külsőségek rendkívül fontosak. Cégünk arca megjelenésében legyen konzisztens, egyedi és másoktól megkülönböztethető, rápillantva a fogyasztók azonnal legyenek tisztában azzal, hogy mely branddel is állnak szemben.

A korábbi példánál maradva, ha fehérjeturmixot értékesítünk, a cég arca legyen egészséges kinézetű, kisportolt, hordjon lazább, hétköznapi ruhát. Ha a célközönség korosabb, célszerű egy idősebb, komolyabb személyt választani, aki odafigyel az öltözködésére, viselkedése visszafogottabb.

3. Személyiség, tulajdonságok

A kiválasztott személynek hitelesnek kell lennie: az ügyfelek higgyenek benne, képes legyen meggyőzni őket arról, hogy a kínált termékre szükségük van. Kommunikáljon feléjük őszintén és megbízhatóan, valóban ismerje az általa képviselt terméket.

Kiválasztottunk legyen felkészült és megbízható, rendelkezzen kiváló kommunikációs készséggel, legyen magabiztos nagyobb nyilvánosság előtt is. Hasznos lehet, ha tapasztalt a marketing és a közönségkapcsolatok területén. A megfelelő jelölt rugalmas, képes alkalmazkodni az üzleti élet folyamatos változásához. Fontos, hogy legyen tisztában az általa képviselt cég alapvető működésével, azonosuljon a vállalati arculattal, és képviselje azt lehetőség szerint a mindennapjaiban is.

Kiválasztottunkat ismertessük meg a közönséggel

Ha megtaláltuk azt a személyt, akit a cég arcának tekintünk, a következő lépés az, hogy megismertessük őt a fogyasztókkal is. Szerepeljen honlapunkon, plakátokon, akár magán az árucikken is, így hamarosan azonosítani fogják őt termékünkkel. A közösségimédia-felületek manapság megkerülhetetlenek, a célközönség elsőként itt találkozik termékünkkel.

Honnan tudjuk, hogy jól választottunk?

Legegyszerűbben onnan tudhatjuk meg, hogy cégünk arcát helyesen választottuk meg, hogy megvizsgáljuk, mennyire volt sikeres marketingkampányunk az ő színre lépését követően. A legkézenfekvőbb az eladott termékek arányának, bevételünk növekedésének vizsgálata, mely a legegyszerűbben mutatja meg üzleti hatékonyságunkat. Végső soron természetesen ez a cél, azonban más tényezőkből is következtethetünk arra, hogy stratégiánkat helyesen választottuk meg.

Vizsgáljuk hirdetéseink sikerét, hogy azok hány emberhez jutottak el, hány kattintást „generáltunk” a közösségimédia-felületeken és honlapunkon. Kérjünk visszajelzést: fogyasztóink elégedettek a termékkel? Szimpatikusnak találják kampányunkat, képviselőnket? Hasonlítsuk össze fogyasztóink véleményét a termékünkről cégünk arcának színre lépése előtt, és az után.

Végezzünk versenytársanalízist, sokat tanulhatunk ugyanis abból, hogy mások kampánya hogyan teljesít.

Bízzunk a kampány sikerében!

Marketingkampányunk sikere számos tényezőn múlik, melyeket nem kíséreltünk meg teljeskörűen feltárni. Csupán arra szerettük volna felhívni a figyelmet, hogy cégünk és leendő ügyfeleink között a kapcsolat elmélyítését nagyban segítheti, ha lehetőséget kapnak arra, hogy egy konkrét személyhez, archoz köthessenek bennünket. Az emberek vonzódnak azon vállalkozásokhoz, melyek igényesek, megbízhatónak, emberközelinek és sikeresnek tűnnek. Az első benyomás rendkívül fontos, cégünk megfelelően megválasztott arca tehát nagy segítségünkre lehet abban, hogy versenytársaink közül kiemelkedhessünk. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...