- Hirdetés -

Így váltak pár nap alatt online irodaházzá

|

- Hirdetés -

Munkahelyi rémálom, hogy a szabadságról visszatérve közlik az emberrel: „Köszönjük, de hétfőn már be se gyere.” Velem ez történt. Öröm az ürömben, hogy ennek az oka „csak” annyi, hogy amíg külföldön voltam, a teljes Lounge Group ügynökség (alias a munkahelyem) virtuális irodává vált. Azaz – ha csak a soraimat ön most nem éjjel olvassa – közel 100 ember ezekben a pillanatokban is éppen home office-ból üzemeltet egy teljes céget. És hogy hogyan válik egy fizikai ügynökség pár nap alatt „online irodaházzá”? Megírtuk.

A koronavírus-járvány egyik napról a másikra megváltoztatta az életünket. Így azt is, ahogyan eddig a munkáról gondolkoztunk. A hétfői villamoson zakatolás sokaknak már éppoly távolinak tűnik, mint az, amikor még nem rezzentünk össze, ha egy 15 fős meetingen valaki tüsszentett egyet. Szerencsés vagyok, mert a mi cégünk vezetősége gyorsan reagált, és előtérbe helyezte az egészségünket – még olyan áron is, hogy ezért egy teljes irodaházat kellett a virtuális térbe költöz tetni. Ennek kihívásairól olyan kollégákat kérdeztem, akik ebben a „költözésben” nagy szerepet játszottak. Merthogy március 17. óta – fizikai értelemben – nem járunk munkába.

„Azt lehetett érezni, hogy hálásak a munkatársak, és azt érezték, felelős döntést hoztunk értük. Nagyon gyorsan és rugalmasan reagált a cég a kiala kult helyzetre” – mondja Bartal Szedő Gabriella, a Lounge Group HR-vezetője, amikor a döntés fogadtatásáról kérdezem. A többség home office-ból dolgozik, néhányan azonban helyhez kötött munkát végeznek. „A cég rájuk is gondolt – folytatja Gabriella –, így azoknál a munkaköröknél, ahol nem megoldható a home office, vagy nem teljes körűen, ott van lehetőség taxis munkába járásra, hogy a tömegközlekedést kerülni tudják. Emellett fertőtlenítőt és maszkokat is biztosítottunk.”

Az ügynökségünknél korábban sem volt szitokszó a home office, többségünk rendszeresen igénybe vehette. De egy irodaháznyi otthonról dolgozó ember egészen más IT-kihívást jelent, amiről Tamás Petra back office osztályvezető tud csak igazán mesélni: „Ami számunkra izgalmas volt, az az, hogy mi történik, ha 90 ember egyszerre akarja majd távolról használni a szervert és a belső intranetes, valamint projektmenedzsment-hálózatunkat. Az IT folyamatosan monitorozta a felhasználók számát és az adatforgalmat, hogy rögtön tudjunk reagálni, ha be kell avatkozni. Készült terv idősávos korlátozásra, amennyiben a hálózatban olyan mértékű lassulás következne be, ami akadályozza a munkavégzést, de szerencsére erre eddig nem volt szükség.”

A zökkenőmentes átállás azért is volt fontos, mert közös célunk, hogy a teljes átalakulásból a cég ügyfelei semmit se érezzenek. Sperczel Dániel ügyfélkapcsolati igazgató szerint ez megvalósult, és a teljes home office- ra vonatkozó döntésről azonnal értesítették az ügyfeleket. „Azt gondolom, hogy minden változást kommunikálni kell, amely az ügyfél-ügynökség kapcsolatára, kapcsolattartására döntően befolyással van. Mi is időben jeleztük az ügyfeleinknek, hogy felelős vállalatként, az aktuális kormányzati intézkedésekkel összhangban, otthoni munkavégzést rendeltünk el, első körben a családosoknak, időskorúakat ápolóknak, amelyet pár nappal később kiterjesztettünk szinte a teljes munkavállalói rétegre. Az ügyfeleink döntő többségénél, ha tehették, szintén elrendelték az otthoni munkavégzést, így kivétel nélkül egyetértés volt ebben a kérdésben is, azaz egymást segítjük ebben a nehéz helyzetben.”

Az otthoni munkával pedig – tapasztalata szerint – nem élnek vissza a kollégák. „Talán az első és legfontosabb kihívás a jelenlegi helyzetben, hogy ugyanúgy ki kell alakítani a megfelelő rutint az otthoni munkavégzés során, mintha az irodában lennénk. Tehát tudatosan szükséges alkalmazni ezt a lehetőséget. Figyelni kell viszont továbbra is a munka és a magánélet megfelelő egyensúlyára, hiszen csábító lehet munkaidőben nemzetközi tartalomszolgáltatók kínálatában lévő sorozatokat nézni, vagy akár késő este dolgozni. Optimális esetben egyik sem jó, rendkívüli nehézségeket okozhat egy ilyen attitűd akkor, amikor vissza kell állni a normál hétköznapokra.” Az ügyfélkapcsolati igazgató azt is elmondta, hogy próbaként éli meg ezt a helyzetet, ami megerősíti a céget és a benne dolgozók összetartását. Az, hogy ez a cikk több kolléga otthoni összefogó munkájából született, talán erre egy apró, de jó példa. És hol van még a vége…

Cser Anikó Panni media relations manager, Lounge Group

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA