Az eddiginél is hatékonyabb módszereket és eszközöket vetne be a legnagyobb hirdetők, reklám- és médiacégek, illetve közösségi platformok által létrehozott szervezet, a GARM az internetezők megvédése érdekében. Az adataik szerint 2019 júliusa és szeptembere között mintegy 620 millió káros videót, képet, megjegyzést és cikket távolított el a felületeiről a Facebook, az Instagram és a Youtube, azonban 9 millió így is eljutott a felhasználókhoz.
Az Index beszámolója szerint az összefogás részeként és egy közös program keretein belül összehangoltan, azonos módon döntenének a káros tartalmakról. A tavaly nyáron alapított Global Alliance for Responsible Media (GARM) a Világgazdasági Fórumon ismertette elképzeléseit a fenntarthatóbb és felelősségteljesebb digitális környezetről, ami védené a fogyasztókat, a médiaipart és a társadalmat. A portál összeeállítása szerint egyelőre csak a főbb elképzeléseket ismertették, azt nem igazán lehet tudni, hogy a gyakorlatban hogyan valósulnak majd meg.
A most elfogadott közös kezdeményezés olyan területeket fed le, mint az explicit tartalom, a drogok, a spam vagy a terrorizmus, és lehetővé teszi a csatornák, ügynökségek és hirdetők számára a káros tartalmak felismerését, illetve a kiszolgáltatott közönség, például a gyermekek védelmét. A tervek szerint a hirdetők, ügynökségek és a reklámokat közlő platformok közötti kapcsolattartást is egyszerűsítenék és hatékonyabbá tennék, a káros tartalmak blokkolására, demonetizálására és eltávolítására pedig közös javaslatokat dolgoznának ki.
A GARM munkájában a világ legismertebb márkái – köztük az Adidas, a Bayer, a Diageo, a Lego és a Mastercard -, a reklámipar meghatározó szereplői (Omnicom, Publicis, Havas Media) és nagy internetes cégek, mint a Google, a Facebook vagy a Twitter vesznek részt.