- Hirdetés -

Így alakult az ingatlanpiac

|

- Hirdetés -

Három százalékos lemaradással indult a 2017-es év első hónapja az egy évvel ezelőttihez képest – derül ki a Duna House adataiból. Szezonálisan a január nem tartozik az erős hónapok közé az ingatlanpiacon, a válság utáni eddigi legerősebb 2015-ös évben is mindössze alig 9 ezer feletti tranzakciószámmal indult a piac.

 

Az utóbbi időszak leggyengébb éve 2013 volt, amikor a KSH mindössze 83 600 adás-vételt mutatott ki. Abban az évben a Duna House 5400 tranzakciót becsült januárra, ami az idei adat csupán 62%-a. Az év további hónapjai a szezonalitás alapján jellemzően erősebb forgalmat generálnak, a február általában 20-30%-kal haladja meg a január havi adatot.

 

Szezonalitásnak megfelelően felpattant a Kereslet Index a decemberi hónapot követően. A januári 82 százalékpontos adat ugyan erősebb, mint a tavalyi második félév bármelyik hónapja, de alulmarad az elmúlt 3 év januárjaihoz képest. 2014-ben az azonos időszakban 84, 2015-ben 101, tavaly pedig 106 volt az index értéke.

 

Januárban vidéken hasonló áron vették a paneleket az ország két oldalán: keleten 189-, nyugaton 184 ezer Ft/m2 áron. Pesten ez az átlag 318-, Budán pedig 325 ezer Forint volt. A tégla lakásoknál ugyanez a sorrend, keleten 252-, nyugaton 247 ezer Forintot fizettek négyzetméterenként, Pesten 390-, a belvárosban 514-, Budán pedig 530 ezer Ft-ot fizettek átlagban. Az átlag vásárlási ár ebben a kategóriában Budán 33,5 millió felett volt, Kelet-Magyarországon pedig 14,2 millió alatt.

 

A 2017-es év első hónapjában is a XIII. és XIV. kerületek iránt volt a legnagyobb érdeklődés. A vásárolni kívánók 18-09%-a ezeket a kerületeket biztosan megjelöli lehetséges célpontjának. Nem sokkal marad el a VI., VII., és a budao XI. kerület sem, amelyet a vevőjelöltek 15-16%-a kereste. Legkevésbé a déli lokáció iránt érdeklődtek, ezek a vevők csupán 2-4%-a érdeklődött.

 

Januárban a családi házakra Budapesten 6%-ot tudtak a vevők alkudni, vidéken már átlagban 9-et. A panellakásokra alacsonyabb mértékű alku volt jellemző, országszerte csupán 4%. Téglalakásra a fővárosban ugyancsak 4% alku lett az átlagérték, míg vidéken a panelnél is alacsonyabb, mindössze 3%.

 

A fővárosi vevők 42%-a nyilatkozta a Duna House értékesítői számára, hogy befektetési céllal vesz ingatlant. 25,6 milliós átlagáron vásároltak 56 m2 körüli lakásokat. Minden negyedik vevő első lakására ruházott be, ők 21,7 milliós átlagon vásároltak. A vevők 14%-a váltott nagyobb lakásra, jellemzően 92 m2 körüli ingatlanokat vettek. Vidéken a befektetők, az elsőlakás vásárlók és a nagyobba költözők közel azonos méretű csoportot alkottak, és így összesen a vevők 84%-át tették ki. Eltérő viszont az igényük, a befektetők 59m2-es lakást vttek 13 millióért, az elsőlakás vásárlók 67 ms-et 11,1-ért, a nagyobba költözők 112 m2-est kerestek 20,3 millió Forintért.

 

A fővárosban eladók 40%-a nyilatkozta, hogy nagyobb méretű ingatlanba szeretne költözni. Ők 62m2 körüli lakásaikat adták el 29 millió Ft körüli áron. Kisebbe az eladók 23%-a tervez menni, így átlag 106 m2-es lakásaiktól szabadultak. Örökölt ingatlant az eladók 16%-a értékesített átlag 19,6 milliós áron. A vidéki eladók zöme (36%) is nagyobb lakásra vágyik. 64 m2-es ingatlanjukat értékesítették 12,4 millióért. Örökölt ingatlant 27%-ban adtak el, átlag 10 millióért. Kissebbe közel minden ötödik eladó költözne, így 128 m2-es ingatlanjukat értékesítették közel 29 millióért.

 

Vidéken az idén januárban lezárt adás-vételekben szereplő ingatlanok paramétereit a tavalyi azonos időszakkal összehasonlítva is jól látható a drágulás. Ha csak a felső, 300 ezer Ft/m2 fölötti ársávokat vizsgáljuk, ezek 4%-ról 13%-ra emelkedtek az összes tranzakció közül. Ugyanez csak Pest Megyében 5-ről 11%-ra ugrott. Budapesten is a drágulás jelei látszódnak. Budán 550 ezer Ft/m2 fölötti áron 2016. januárban a lezárt adás-vételek 15%-a bonyolódott, idén már az arány 28% volt. Pesten ebben az ársávban 8-ról 13%-ra emelkedett az arány. A budai oldalon a két időszak összehasonlításában ugyan változatlan, hogy 28%-ban a 15-20 millió közöttieket vették, ám a legdrágább, 40 millió fölötti sávban az arány 10-ről 24%-ra emelkedett.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Problémás Netflix műsor, plusz 7 év a Csaba Rádiónak

A holland társhatósághoz fordul a Netflix egyik műsorszámának nem megfelelő korhatári besorolása miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A Médiatanács július 9-i ülésén döntött egy helyi rádió médiaszolgáltatási jogosultságának megújításáról, valamint vizsgálta...

Amerikai magazinműsorokkal bővül a MATCH4 NASCAR-kínálata

Két új amerikai magazinműsorral lepi meg a NASCAR hazai rajongóit a Network4 Media Group – július 11-én magyar szinkronnal érkezik a MATCH4-re az Around the Track és az Inside the Race. A hetente jelentkező...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...