- Hirdetés -

Így néz ki a kreatívügynökségek toplistája

|

A 25 legnagyobb hazai full service és kreatívügynökség 2018-ban együttesen 40,3 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami 20 százalékos bővülést jelent a korábbi esztendőhöz képest. A hazai tulajdonú ügynökségek mind az árbevételük, mind az adózott eredményük terén jobban szerepeltek, mint a nemzetközi hátterű konkurenseik.

Van két szereplő, amelyik kissé felfelé húzza az árbevételi, illetve az eredményességi adatokat. Ahogy a médiaügynökségek között kiugróan magas árbevételt és növekedést tudott felmutatni tavaly a New Land Media, úgy a Lounge csoport full service ügynöksége, a Lounge Design is nagy ugrást produkált. 2018-ban az árbevételük két és félszeresére, 7,7 milliárd forintra nőtt, amivel messze a legmagasabb bevételű reklámügynökségnek számítanak. Nőtt a Lounge Design profitja is, 1,15 milliárdról kerek kétmilliárd forintra, ami 75 százalékos bővülést jelent.

A sorból még picit kilóg a McCann Erickson is. Nem az árbevételükkel, hiszen az a 2017es 1,09 milliárd forinthoz képest mintegy 150 millióval csökkent, az adózott eredményük viszont tavaly 1,2 milliárd forintot tett ki, miközben az üzemi eredményük enyhén mínuszos volt. A milliárd feletti eredményt egy pénzügyi műveletnek köszönhetik.

Amennyiben kivesszük a listáról a Lounge Designt és a McCann Ericksont, akkor azért már kicsit szolidabb összpiaci növekedést kapunk. A megkurtított lista alapján az ügynökségek árbevétele hét-, adózott eredménye pedig 11 százalékos bővülést mutatott 2018-ban. Az árbevételre jutó átlagos profi t pedig mindjárt nem 14 százalék, hanem csak 7,7.

Lejt a pálya

A reklámügynökségek elnevezése alapján azt gondolhatnánk, hogy csupa külföldi tulajdonosi hátterű cég uralja a piacot. Valójában azonban a 25-ből mindössze hat társaságnak van külföldi tulajdonosa. Ennél is érdekesebb, hogy a nemzetközi ügynökségek a piaci átlag alatt teljesítettek, az együttes árbevételük hétmilliárd forintot tett ki, ami bő 140 millióval kevesebb a 2017-es bevételüknél.

Az összprofitjuk ugyanakkor a háromszorosára nőtt, legalábbis papíron. Ugyanis itt megint csak a McCann Erickson téríti el egy kicsit az adatokat. Amennyiben kivesszük őket a listáról, akkor mindjárt más végeredményt láthatunk. Ez alapján a megmaradt öt nemzetközi reklámügynökség árbevétele nem csökkent, hanem stagnált a 6,1 milliárd forintos szinten. Az együttes adózott árbevételük pedig tavaly a 2017-esnek csak a 69 százalékát tette ki. Ezzel szemben a 19 hazai hátterű reklámügynökség árbevétele 26 százalékkal, nyeresége 44 százalékkal bővült a tavalyi esztendőben. A messze az átlag felett produkáló Lounge Design nélkül az árbevétel terén kilenc-, az adózott eredménynél 24 százalékos bővülést láthatunk.

Nagy ugrások

Voltak egyébként a Lounge mellett is nagy nyertesei a tavalyi esztendőnek. A Mito Communications 2017-es 1,08 milliárd forintos árbevétele tavaly 1,97 milliárdra ugrott, ami 82 százalékos bővülést jelent. Szintén elégedett lehet a 2018-as évével a Republic Group, hiszen náluk a korábbi esztendő kerek egymilliárd forintos árbevétele 47 százalékkal emelkedett. Rajtuk kívül három ügynökség produkált 20 százalék fölötti bővülést 2018-ban: a Positive Adamsky by Hinora Group 29, a Roxer 28, a HD Group pedig 21 százalékot.

A másik oldalról nézve azért látni visszaeséseket is. A Progressive Studio 2017-ben még egymilliárd forintos árbevételt tudott felmutatni, ez 2018-ban 679 millióra csökkent. A Wonderduck Agency a 2017-es 1,38 milliárd forintos nettó árbevételének tavaly a 84 százalékát érte el. A már emlegetett McCann Erickson a korábbi év árbevételének 87, a Café Communications pedig 88 százalékát tudta elérni.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

Heszler Róbert

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...