Ilyen lesz az idei Marketing Summit

A Marketing Summit Budapest szeptember 18-án ismét a MÜPA-ban várja a marketing, a kommunikáció és az üzleti élet döntéshozóit, szakembereit és piaci szereplőit. Az esemény idén először külön nemzetközi teremnek is helyet ad, ahol több mint 20 angol nyelvű előadásban ismert világmárkák nemzetközi és hazai előadói szólalnak fel és mutatják be a legfrissebb trendeket. A külföldről bekapcsolódó érdeklődök az előadásokat live stream segítségével élőben is követhetik.

A Marketing Summitot szervező Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) célja továbbra is a marketing reputációjának erősítése és a szakma identitásának támogatása – hangsúlyozza Hinora Ferenc, az MMSZ idén negyedik alkalommal újraválasztott elnöke. Az idei rendezvény alapvető szakmai célja a legfrissebb nemzetközi tudás haza hozatala és megosztása. A Marketing Summit Budapest bizonyítja, hogy hazánk is méltó otthona lehet a világ élvonalbeli előadásainak, emellett pedig egyedülálló lehetőséget biztosít a magyar szakma kiemelkedő szereplőinek, hogy bemutatkozzanak nemzetközi színtéren is. Ráadásul az esemény segítségével az egész hazai marketingközösség megmutathatja kreativitását, erejét és teljesítményét – emeli ki a szervezet elnöke az idei esemény jelentőségét.

A Magyar Marketing Szövetséget is tagjai között tudó elismert nemzetközi marketingszervezet, a European Marketing Confederation (EMC) évente készíti el a European Marketing Agenda felmérést, amely a szakmát leginkább foglalkoztató kérdéseket és trendeket összegzi. Az agenda elemei adják az idei Marketing Summit programjának fő pilléreit, amelyeket Ralf Strauss, az EMC elnöke nyitó előadásában be is mutat majd.

A hazai szakmai és üzleti élet meghatározó szereplőin túl, az esemény 150 színpadi szereplője között a programban többek között olyan elismert és nagyhatású nemzetközi szakemberekkel is találkozhatunk majd, mint például: Katharina Swoboda, a Siemens Austria kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezetője; Michael Frank, nemzetközileg is elismert német mesterséges intelligencia szakértő; Cecilia Ortiz, a The Coca-Cola Company digitális ökoszisztéma fejlesztésért felelős alelnöke; Thomas Allder, a hazai Provident márkát is gondozó International Personal Finance marketingigazgatója, aki Chris Garthwaite brit ügyfélélmény-szakértővel tart páros előadást. A színpadon köszönthetjük majd Andra Stuparut, a Philips közép- és kelet-európai régiójának fogyasztói és marketing vezetőjét, valamint Constanze Mitterhuemert, a világ egyik legismertebb közgyűjteménye, a bécsi Belvedere Múzeum digitális megoldásokért felelős vezetőjét. Mindezen túl színpadra lép Barbara Grabiwoda, a Publicis Groupe párizsi központjának Közép- és Kelet-Európáért felelős stratégiai igazgatója, Cornelia Reitinger, a SAS globális hirdetési és adattechnológiai üzletágának vezetője, valamint a TikTok képviseletében Gabriela Roxana Alecu és Alina Hinescu, akik a platform friss trendjeibe és megoldásaiba adnak betekintést. Rajtuk kívül az alábbi nemzetközi előadók teszik majd még teljesebbé a line-upot: Barbara Veselko (OTP Banka Slovenia), Florian Wagner (Gewista / JCDecaux Austria), Ignacio Gonzales Suarez (Philip Morris International), Matt Isherwood (The MISSION Group), valamint Szymon Skoczylas (Dreher Breweries, Asahi Europe). A folyamatosan frissülő program és előadói lista a marketingsummit.hu oldalon kísérhető figyelemmel.

Az idei Marketing Summit négy tartalmilag és előadói szempontból egyaránt gazdag teremben dolgozza fel a legaktuálisabb szakmai, üzleti és technológiai kihívásokat, valamint az azokra adható válaszokat. Idén először a Marketing Summit történetében egy teljes színpadot szentelnek a szervezők a nemzetközi tudásnak: a Continental Stage előadásaiban világmárkák rangos nemzetközi és hazai előadói osztják meg tapasztalataikat és premier vállalati esettanulmányaikat. A színpad angol nyelvű előadásainak köszönhetően a marketing, a technológia és média legfrissebb globális trendjeit inspiráló, nemzetközi közegben ismerhetik meg a résztvevők a konferencia legnagyobb színpadján.

A Sectorial Stage a marketing szempontjából legnagyobb gazdasági szektorok – így a health & pharma, a trade, a telekommunikáció, a média, a finance & fintech, valamint a mobilitás – marketingkihívásaira és innovációira fókuszál: ezen a színpadon ismert hazai marketing és üzleti döntéshozók inspiráló előadások és kerekasztal-beszélgetések keretében osztják meg tapasztalataikat és megoldási javaslataikat. Sőt, itt mutatják majd be az MMSZ és az EY (Ernst & Young) közös, első CEO–Marketing Outlook kutatásának eredményeit is. A színpad programját pedig a Culture Summit zárja majd, amely a kulturális együttműködések marketingerejét állítja középpontba.

A Digital Marketing Stage fókuszában a digitális marketing eszköztára és az AI-alapú megoldások állnak majd. A színpad programjában neves digitálismarketing-szakértők az ügyfélélmény, a tartalommarketing, a média, valamint a kreatív megoldások témái mentén mutatják be, hogyan aknázhatóak ki a leghatékonyabban a digitális tér adta lehetőségek. A terem programja az Agency People of the Year hazai szervezőjével, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségével (MAKSZ) való együttműködésben jött létre.

A konferencia negyedik terme a Brands & Youth Stage nevet viseli. A programban esettanulmányokon keresztül a szakma új generációjának legjobbjai osztják meg tapasztalataikat, valamint 30 év alatti kiemelkedő tehetségű fiatalok is színpadra lépnek majd. A programban ezen kívül olyan előadások is helyet kapnak, amelyek fiatal generációt megszólító marketing- és médiamegoldásokat mutatnak majd be. A terem előadásai a top trade- és márkamenedzsereket, valamint kommunikációs szakembereket gyűjtő és értékelő listával, a Signature40-val együttműködésben valósul meg.

A reggeltől késő délutánig tartó szakmai programokon felül az esemény díjátadó estje is különleges meglepetéseket tartogat, hiszen ennek keretén belül ismerik el és mutatják be a legsikeresebb marketingvezetőket, a legkiválóbb PR szakembereket, a legtehetségesebb brandmenedzsereket, míg a Tonk Emil életműdíjjal egy kiteljesedett, eredményes szakmai életutat koronáznak meg a szervezők. Szintén a díjátadó esten ismerhetjük meg, hogy idén vajon ki képviseli majd hazánkat a European Marketing Confederation (EMC) által évente meghirdetésre kerülő rangos nemzetközi megmérettetésen, a European Marketer of the Year Awards-on. Sőt, a díjátadó estet megelőzően adják át majd az ÖRT (Önszabályozó Reklám Testület), a MAKSZ és az MMSZ által közösen alapított Green Pledge elismerés idei díjait is.

A Marketing Summit Hungary főszervezője a Magyar Marketing Szövetség, társszervezője a Positive Adamsky reklámügynökségi csoport, a díjátadó est társszervezője pedig a Marketing & Media szaklap. Az esemény szervezői elkötelezettek a marketing szerepeinek bemutatásában, a marketing- és üzleti tevékenységet végzők szakmai támogatásában, valamint a helyes gyakorlatok fejlesztésében, illetve azok hazai és nemzetközi terjesztésében.