
Szeptember 13–15. között második alkalommal rendezte meg a Westend a Sneaker Days eseményt, amely idén minden eddiginél látványosabbra sikerült. A háromnapos program játékain közel ezer résztvevő próbálhatta ki ügyességét, de az igazi fénypontot a kiállított ikonikus és futurisztikus sneakerek jelentették.
Tőrös Balázs – Bazska - sneaker-túrát vezetett a különleges darabok között, kiemelve, hogy a sneakerek technológiája elképesztő fejlődésen ment keresztül az elmúlt 50 évben. „Az érdeklődőknek elhoztuk a Nike Waffle Trainert, a cipőt, amiért Bill Bowerman tönkretette a felesége gofrisütőjét, a Nike Air Maxet, amit a Pompidou-központ ihletett, az Adidas forradalmi modelljét, aminek a talpa 3D-nyomtatással készült, és a világ első, sorozatgyártásban készült önbefűző cipőjét is” – mesélte Bazska.
A Nike Waffle Trainer 1974-ben jelent meg, és Bowerman bordázott gumitalpának köszönhetően páratlan tapadást és rugalmasságot biztosított a futóknak. Hasonlóan ikonikus az 1987-es Nike Air Max 1, amely az Air légbetétet egy kis ablakon keresztül mutatta meg, így művészeti alkotásként és stílusikonként is ismertté vált. A Reebok Pump Omni Zone 2 a 90-es évek kosárlabda-kultúrájának szimbóluma lett, míg az Adidas Futurecraft 4D 2017-ben 3D nyomtatott középtalppal, precíz ütéscsillapítással és Primeknit felsőrésszel jelent meg, a Nike Adapt BB pedig a „Vissza a jövőbe” futurisztikus vízióját hozta el önbefűző technológiával és LED világítással. A kiállítást különlegessé tette a pizzás mintával újrafestett sneaker, amely a kreativitás és a streetwear tökéletes találkozása.
A sneaker-ikonok mellett a hétvége programjai is izgalmas élményt nyújtottak. Pénteken a Cypher Town hip-hop és breaktáncosai, valamint a Pizza Hut ajándék pizzái teremtették meg a fesztiválhangulatot a résztvevők százai számára. Szombaton a Sneaker Challenge keretében Szépréthy Roland vezetésével a résztvevők többfordulós ügyességi és tudáspróbán küzdhettek a 3 millió forint értékű fődíjért, melyet a nyertes Westend ajándékkártyán vehetett át. Vasárnap sneakeres nyereményjátékok, BalazsKicks sneakerfelvásárló streamje és Bazska sneaker-túrája várták a közönséget, ahol a legjobbak Nike és Under Armour cipőket nyerhettek.
A Sneaker Days így ismét bizonyította: a sneakerek ma már messze túlmutatnak a sporton, közösséget formálnak, inspirálnak és lehetőséget adnak a kreativitás kibontakoztatására. A Westend pedig nemcsak vásárlási helyszín, hanem a hazai sneaker közösség egyik fontos találkozópontja.