Az összes jövőbeni BMW és MINI modell megkapja az új BMW i3s innovatív kipörgésgátló rendszerét. A BMW i divízió legsportosabb kompaktjához kifejlesztett technológia ötvenszer gyorsabb rendszerreakciót, ezáltal kedvezőtlen útviszonyok közepette és fékenergia-visszatápláláskor egyaránt nagyobb vonóerőt, illetve még biztosabb menetstabilitást garantál.
A tisztán elektromos meghajtású gépkocsik által kínált vezetési élmény tekintetében a BMW i3 világszerte abszolút mérceként szolgál. Ez azonban nem csupán az új BMW i3s modellben dolgozó erőforrás megnövelt erejének (a 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor 270 Nm csúcs forgatónyomatéka már álló helyzetből rendelkezésre áll, miközben a modell kombinált energiafogyasztása a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus* tesztkörének mérései szerint 14,3 kWh / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 0 g / km), de a BMW eDrive hajtáslánc-technológia azonnali teljesítmény-leadási kvalitásaihoz kifejlesztett, innovatív kipörgésgátló rendszernek is köszönhető. A BMW i divízió legsportosabb kompaktjában bemutatott technológia kedvezőtlen időjárási- és útviszonyok közepette, intenzív gyorsulásnál, a fékenergia-visszatáplálás aktív fázisában és kanyarból kigyorsítás közben is megnövelt vonóerőt és biztosabb menetstabilitást garantál.
Az új BMW i3s modellhez kifejlesztett dinamikus kipörgésgátló (DTC – Dynamic Traction Control) legnagyobb innovációja az ötvenszer gyorsabb rendszerreakció, amely annak köszönhető, hogy a technológia közbeavatkozását végző számítások – a hagyományos menetstabilizáló rendszerektől eltérően – nem a vezérlőegységben, hanem közvetlenül a hajtásláncban történnek, a jeltovábbítás így nem vesz igénybe időt. Eme iránymutató megoldás ismét ékes bizonyítékként szolgál arra, hogy a BMW i divízió élen jár a BMW Group járműveiben alkalmazott úttörő technológiák kifejlesztésében, a vállalatcsoport pedig az újabbnál újabb innovációkat a tömegtermelésben kínált összes gépkocsiban alkalmazza.
„Az álló helyzetből rendelkezésre álló, kimagaslóan nagy forgatónyomatéknak és a gázpedál legapróbb érintésére is azonnal reagáló hajtásláncnak köszönhetően az elektromos motorok a hagyományos, belsőégésű erőforrásokhoz képest jóval gyorsabb menetstabilizáló rendszereket igényelnek” – nyilatkozta Peter Langen, a BMW futómű-fejlesztési részlegének vezetője.
Az új BMW i3s modell világpremierjére ezért a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei egy vadonatúj kipörgésgátló rendszert fejlesztettek ki, kifejezetten az elektromos mobilitás szempontjai szerint. A technológia gyorsabb közbeavatkozási képessége azonban nem csupán a tisztán elektromos meghajtású modellek kiváltsága, hiszen a vonóerőt, a menetstabilitást és a menetdinamikát egyaránt optimalizáló, innovatív kipörgésgátló rendszer a belsőégésű erőforrással szerelt hajtásláncok reagálási idejét is gyorsíthatja. A BMW Group ezért a jövőben minden új BMW és MINI modellt az új BMW i3s modellhez kifejlesztett, innovatív rendszerrel szereli fel – legyen akár első-, hátsó- vagy összkerékhajtású –, hogy a vezetés a kedvezőtlen időjárási-, illetve útviszonyok közepette is minden korábbinál intenzívebb és biztonságosabb élmény legyen.
A BMW i divízióról
BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival és interaktív járműkapcsolatokat kínáló mobilitási szolgáltatásaival a BMW i divízió a hosszú távú fenntarthatóság prémium szintű újraértelmezését váltja valóra. A részleg a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellel, a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval és a BMW iPerformance modellekkel a világ 54 országában van jelen.
A BMW i almárka új célcsoportokkal ismerteti meg a vállalatcsoport termékeit, miközben nem csupán házon belül, de iparágon belül is innovációs iránymutatóként szolgál. A BMW i modellekben bemutatott úttörő járműtechnológiákat a bajor prémiumgyártó összes modellje megörökli.
A BMW i divízió égisze alatt egyesül továbbá számos kiegészítő mobilitási szolgáltatás, így a DriveNow és a ReachNow autómegosztó szolgáltatások, a ChargeNow nemzetközi járműtöltési hálózat, a parkolóhely-keresést, -foglalást és –fizetési opciót is kínáló ParkNow parkolási segédlet, a nagyvárosok mobilitását forradalmasító megoldások felkarolására létrehozott BMW i Ventures társaság, az elektromos mobilitást támogató szolgáltatások háttérintézményeként tevékenykedő BMW Energy Services, valamint a kormányzati és közösségi szaktanácsadásra megalapított BMW i Urban Mobility szakértői központ.