- Hirdetés -

Indul a verseny a nettó zéró karbonkibocsátásért

|

- Hirdetés -

Az évtized végére minden vállalatnak csaknem a negyede (24%-a) karbonsemleges lesz – ez derül ki a Fidelity International Elemzői Felméréséből, mely rámutat, hogy ágazatok és térségek széles körében egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert a környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) megfontolások. Az európai vállalatok már előrébb járnak ezen az úton: az elemzők becslése szerint 2030-ra 30%-uk karbonsemleges lesz, de az ázsiai cégek is kezdik ledolgozni a lemaradást: az ázsiai-csendes-óceáni térségben ötből legalább egy vállalat (23%) várhatóan szintén megvalósítja ezt a célt az említett határidőig.

A Fidelity International évente közzétett Elemzői Felmérése a világ különböző tájain dolgozó saját elemzőink véleményét összegezve kb. 15 000 különálló vállalati kapcsolatfelvétel eredményét foglalja össze annak érdekében, hogy mely fontosabb trendek határozzák meg jelenleg a vállalati szférában zajló eseményeket.

Jenn-Hui Tan, a Fidelity International globális fenntartható befektetések vezetője a következőket fűzte hozzá: „Úgy véljük, hogy az éghajlatváltozás a társadalomra, az üzleti életre és a vállalatok és piacok hosszú távú jövedelmezőségére leselkedő egyik legnagyobb veszély. Ezért várjuk el azoktól a vállalatoktól, amelyekbe befektetünk, hogy egyértelműen igyekezzenek foglalkozni az éghajlatváltozás által a működésükre gyakorolt potenciális hatással.”

A Fidelity-nél örömmel látják, hogy a fenntarthatósági kérdések ágazatokon és földrajzi térségeken átívelően évről-évre egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert – ezt a gondolati átalakulást a világjárvány fel is gyorsította. Idén először a Fidelity elemzőinek több mint a fele (54%-a) számolt be arról, hogy a cégeik többségénél ma már rendszeresen szóba kerülnek a fenntarthatósági kérdések. Ez az arány 2020-ban 46% volt, 2017-ben pedig alig érte el a 13%-ot.

A Fidelity nettó zéró kibocsátással kapcsolatos előrejelzései a cégek jelenlegi tervein alapulnak, ezért arra számítanak, hogy a következő években felfelé fognak módosulni, ahogy a jogszabályok mind szigorúbbá válnak és a befektetők alapfeltételként kezelik majd a meggyőző környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) módszerek alkalmazását.

Kína 2060-as nettó zéró célkitűzése ambiciózus, de nem teljesíthetetlen

A Fidelity Kínával foglalkozó elemzőinek 25%-a arról számolt be, hogy az általuk vizsgált cégek többségénél egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az ESG témakörére – ez az arány az elmúlt három év során még csupán kb. 15% volt. Feltételezhető, hogy ebben már Kína 2060-as nettó zéró célkitűzésének hatása is megmutatkozik.

Flora Wang, Asszisztens portfólió menedzser és Igazgató, Fenntarthatósági Befektetések, Fidelity International, így értékelte az eredményeket: „Kína karbonemissziója várhatóan 2030 környékén éri majd el a csúcspontját, vagyis az országnak azt követően nagyjából 30 éve lesz, hogy elérje a 2060-as célelőirányzatot. Ehhez képest Európa karbonkibocsátása a 90-es évek elején érte el a csúcspontját, melynek akkori szintje ráadásul jóval alacsonyabb volt a Kína esetében vártnál.

Bár ez egy ambiciózus cél, a vállalatokkal a helyszínen folytatott beszélgetéseink alapján bízom abban, hogy fel fognak tudni nőni a kihíváshoz. Közelmúltban készített China Stewardship Report című összeállításunk arról tanúskodik, hogy Kínában általános és folyamatos fejlődés tapasztalható a befektetések felügyelete terén. Kínának nagyon sok veszteni valója van, ha nem sikerül gátat vetni az éghajlatváltozásnak.”

A 2021-es bizalmi ráta magas

Bár a járvány miatt sok országban még ma is korlátozások vannak érvényben, a Fidelity Elemzői Felmérésből az derült ki, hogy a vállalatvezetők az alacsony kamatoknak, a negatív reálhozamoknak és a támogató költségvetési politikának köszönhetően pozitívan ítélik meg a cégeik 2021-es kilátásait – ez pedig kedvező körülményeket teremthet a globális növekedés 2021-es és azt követő fellendülése számára.

A talpra állás üteme országonként és ágazatonként eltérő lesz, attól függően, hogy hogyan halad a vakcinák terjesztése és milyen hatással járnak az új Covid-variánsok. Kína 2020-as „elsőként be, elsőként ki” szereplőként szerzett előnye vélhetően 2021-ben is érezhető lesz még.

„Európa és az USA fokozatosan talpra fog állni, ahogy elérhetővé válnak a vakcinák és újraindulnak a gazdaságok – az esetleges nagy fellendülés az év második felére várható. Várakozásaink szerint a járvány során legtöbbet szenvedett ágazatok közül néhány igen látványos felpattanást produkál majd, de ennek mértéke koránt sem mindenhol lesz egyenletes” – tette hozzá Al-Hilal István, a Fidelity International közép-kelet európai igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Új szolgáltatást indított az IKEA

Az IKEA Magyarországon új szolgáltatást indított, amely hozzájárul a körkörös üzleti modell kialakításához. Ez a Garantált visszavásárlás használt gyerekbútorokra szolgáltatás. Az IKEA Family klubtagok, akiknek már nincs szükségük az adott bútorra, előre meghatározott áron...

Az Adevintánál folytatja Takács Borbála

Több évtizedes ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakemberrel erősít az Adevinta, Takács Borbála lett októbertől a Jófogás és a Használtautó.hu felületeket is működtető cég marketing igazgatója. A több mint 20 éves ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakember megfordult az...

A DeepInsightot választotta a Work Force

A DeepInsight integrált PR és marketing ügynökséget bízta meg kommunikációs és marketing feladatai ellátásával a munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó Work Force. Az áprilisban indult együttműködés keretében már elkészült a következő időszakot meghatározó stratégia kidolgozása,...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

Új eszköz segíti a marketingtervezést

Mostantól a márkák pár kattintással lemérhetik a saját online csatornáikon végzett aktivitások hatékonyságát is a SentiOne új funkciójával. Az online listening platform mesterséges intelligenciával eddig is 96%-os pontossággal ismerte fel a publikus online...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

DATA