- Hirdetés -

Innovációs élményközpont nyílt Budapesten

|

Átadták Budapesten a világon a második CU.BE (CUstomer BEnefits) innovációs élményközpontot, ahol a hajtás- és vezérléstechnika vezető nemzetközi szállítója, a Bosch Rexroth az ipari digitalizáció legújabb eszközeinek segítségével mutatja meg, mire képes a modern gyártástechnológia. Miniatűr ipar 4.0-s gyártósor, okos szerelőállomások, együttműködő robotok, digitális iker, hálózatba kapcsolt hidraulika és energiahatékony megoldások segítik a látogatókat, hogy az interaktív térben elmélyüljenek a negyedik ipari forradalom vívmányaiban. Az élményközpont közös gondolkozásra is ösztönöz, hogy a Bosch Rexroth, ipari partnerei és az egyetemi, akadémiai szféra együtt fejlesszék tovább azokat a megoldásokat, amelyek még hatékonyabbá és fenntarthatóbbá teszik a termelést. Emellett edukációs céllal minden technológia iránt érdeklődő diákot, valamint szervezeteket is várnak a CU.BE-ba.

A Bosch Rexroth budapesti telephelyén létrehozott CU.BE egyszerre digitális élményközpont és az együttműködést, együtt gondolkodást ösztönző innovatív tér, amely nemcsak bemutatja a negyedik ipari forradalom vívmányait, de mindenki – ügyfelek, szakemberek, diákok – számára kipróbálhatóvá és érthetővé is teszi a legmodernebb eszközök és folyamatok működését.

Az innovatív élményközpontban tucatnyi interaktív alkalmazással mutatják be, miként növelik a hatékonyságot és segítik a fenntarthatóságot az egymással kommunikáló, hálózatba kapcsolt modern eszközök, és hogyan lehet akár régebbi eszközöket hatékonyan bekapcsolni a digitalizált gyártásba. A CU.BE-ban az ipari szereplőkkel, valamint az egyetemi és akadémiai szféra tagjaival közösen tervezhetnek újításokat, fejlesztéseket, szabhatnak egyedi igényekre meglévő rendszereket.

„A Bosch úttörő az Ipar 4.0 technológiák területén, továbbá az innovatív gyártási megoldások vezető szolgáltatója. A jövő technológiáit fejlesztjük. Ahhoz, hogy ebben újabb és újabb eredményeket érjünk el, egyre inkább szükség van az együttműködésre. Ezért olyan ökoszisztémát építünk, amelyben ipari partnereinkkel, a felsőoktatás résztvevőivel, az egyetemekkel és a kutatóközpontokkal közösen dolgozhatunk azon, hogy a jövő technológiái minél hamarabb beépüljenek mindennapjainkba. Ennek a munkának az egyik egyedülálló helyszíne a CU.BE” – mondta Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban.

„A Bosch Rexrothnál a legújabb technológiákat használjuk a mozgatásra, ipari partnereinkkel, vevőinkkel együttműködve, az ő igényeikre szabva fejlesztünk fenntartható és hatékony megoldásokat, hogy a bolygót jobb hellyé tegyük. A CU.BE-ot egy olyan nyitott térnek álmodtuk meg, ahova az ipar minden szereplőjét várjuk közös gondolkodásra és eszmecserére, továbbá minden érdeklődőt, aki szeretne többet megtudni az ipari technológia jövőjéről” – tette hozzá Ács István, a Bosch Rexroth Kft. ügyvezető igazgatója.

Mini gyártósor, digitális iker és kollaboratív robotok az interaktív élménytérben

A németországi Ulmban található Bosch Rexroth központban két éve megnyílt CU.BE tapasztalatait felhasználva alakították ki a budapesti élményközpontot, amelybe egyaránt telepítettek számos iparágban jelenleg is működő megoldásokat, valamint a hétköznapokban is használt és ismert eszközöket. Például bármilyen ketrec vagy biztonsági felszerelés nélkül tesztelhető olyan kollaboratív robot, amelyik a gyártósoron dolgozó munkavállalókat segíti. Olyan ipar 4.0-s miniatűr gyártósort is összeállított a Bosch Rexroth, amely bepillantást nyújt a gépek összekapcsoltsága, az adatkommunikáció és a diagnosztika által nyújtott lehetőségekbe, és oktatásra, továbbképzésre is alkalmazható. Okos szerelőállomáson próbálhatja ki a látogató, hogyan segítenek a digitális rendszerek az alkatrészek megfelelő összeszerelésében. A CU.BE-ban holografikus szemüveg segítségével a digitális iker technológiát is ki lehet próbálni, amely a tesztelésben, valamint a távoli karbantartásban ad egyedülálló lehetőséget. Emellett hálózatba kapcsolt hidraulikus rendszerek, a belső logisztikában résztvevő autonóm robotok és energiahatékony megoldások mutatják meg, milyen eszközökkel segíti a Bosch Rexroth a fenntartható és energiahatékony gyártást.

A CU.BE-ban olyan mindennapi eszközök modern technológiai háttere is látható, mint az országút mellett füvet nyíró gépi kasza, amely körbevágja az útjelző oszlopokat, amit a Bosch Rexroth a partnercégével együttműködésben hozott létre, valamint egy csúcsminőségű karos kávéfőző, amely finomvezérelhető hidraulikus munkahengerének köszönhetően tökéletes nyomást biztosít a legfinomabb kávé készítéséhez.

Diákok és egyetemisták számára is nyitva áll a CU.BE

A CU.BE-nak az edukációban is fontos szerepet szánnak. Nemcsak belső oktatásokat szerveznek az innovatív élményközpontban, hanem diákoknak, egyetemistáknak és minden érdeklődőnek lehetőséget biztosítanak arra, hogy megismerjék a legmodernebb ipari automatizálási technológiákat és az azt fejlesztő szakembereket. Mindezt azért, hogy a látogatók tapasztalatokat szerezzenek a legújabb technológiák gyakorlati felhasználásáról. Az érdeklődők részt vehetnek a CU.BE szakmai és tematikus rendezvényein, workshopjain is. Emellett a Bosch Rexroth podcastje, a legkorszerűbb technológiákat és a fejlődés új irányait bemutató RE:FACT nyitott felvételeire is lehet regisztrálni a jövőben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...