Zámbó Szabina, a K&H marketingkommunikációs menedzsere szerezte meg a Signature 40 összesített listájának második helyét, nem mellesleg pedig a Signature Brand mellett az idén debütáló Signature Finance-lista élén is az ő nevét olvashatjuk. Kérdeztük többek között Kate-ről és az innovatív League of Legends-kampányról is.
- Honnan jött az ötlet, hogy a gaminget, azon belül is a League of Legendset használjátok fel tavalyi innovatív kampányotokhoz? Milyen sikerekkel zártátok?
- A K&H évek óta a hazai e-sport megkerülhetetlen szereplője, mind a gaming világban érdekelteken kívüli, és így a pénzügyi szektorban is az elsők közt ismerte fel a jelentőségét. A magyarok egyre nagyobb aránya - stabilan 3,5 millió 18 és 65 év közötti felhasználó - játszik valamilyen online játékkal. A K&H innovatív imázsát szerettük volna erősíteni egy rendhagyó kampánnyal, mely a gaming univerzumban szórakoztató módon hívja fel a figyelmet a számlanyitási akciónkra és átélhetővé teszi a digitális bankolás előnyeit. A választás nem véletlenül esett a League of Legendsre, hiszen havi 100 millió aktív felhasználóval a világ egyik legnépszerűbb játéka, a hazai gamerek körében pedig toronymagasan az első helyen áll 810 ezer fős rajongótáborral. A promóció lényege az volt, hogy számlanyitás esetén Riot Pointot (RP-t) kapott minden 16-25 év közötti ügyfél a League of Legendsben az első K&H-számlájához, amit a játékban az avatár fejlesztésére lehet felhasználni. A kampány kiemelten sikeres volt, egy számlanyitás szempontjából nem szokásos időszakban. Az aktivitást nem csak mi szerettük, már a szakma is díjazta egy Ezüst Pengével az idei Arany Penge-díjátadón.
- Mit jelent neked, hogy az összesített Signature-lista élére kerültél?
- Hihetetlenül nagy elismerése ez az eddigi karrieremnek, hogy második lehetek az összesített Signature-listán. Természetesen ez nemcsak az én sikerem, hanem a K&H márkáé is, azt gondolom, enélkül nem sikerülhetett volna.
- A karriered során elért eredmények közül melyikre vagy a legbüszkébb?
- A mostani díjak mellett, amelyek kétségkívül az eddigi karrierem csúcsát jelentik, nagyon sokat jelent nekem, hogy az egyik leginnovatívabb hazai bank márkáján dolgozhatok. Ezenkívül, ha kampányt kellene mondani, a 2017-es UPC Pop Up mozira vagyok a legbüszkébb, ami majd’ az összes jelentős magyar reklámos díjat bezsebelte. De nem hagyhatom ki Kate-et, Magyarország első és eddig egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztensének bevezetését sem.
- Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívásod, amiből a legtöbbet tanultál?
- A 2023-as év innovációs fronton több újdonságot is hozott a K&H számára: megérkezett Kate és 10 év után megújult a K&H mobilbank is. Ezeknek nemcsak a bevezető kampányai jelentettek kihívást, hanem az is, hogy a fejlesztések milyen formában jutnak el az ügyfeleinkhez. Nagyon sokat tanultam arról, hogy lehet még innovatívabbá és izgalmasabbá tenni a kereskedelmi kommunikációnkat – hogyan tudunk még egy lapáttal rátenni –, milyen módon lehet ezeket a projekteket integráltan kezelni, illetve milyennek is kell lennie egy innovációnak, amit az ügyfeleink nap mint nap használnak.
- Sokak mellett te is részt vettél az első magyar Marketing Trendbook megírásában, a témád a médiatervezés és a médiafelületek karbonlábnyomának kapcsolata volt. Miért fontos neked ez az ügy?
- Tavaly óta a médiaügynökségünk által használt szoftver segítségével beemeltük az egyes eszközök karbonlábnyomát a médiavásárlás során figyelembe vett szempontok közé. A K&H stratégiájának szerves részét képezik a fenntarthatósági és különösen az éghajlati célkitűzések. Fontosnak tartottuk, hogy ehhez kommunikációs tevékenységünk fenntarthatósági szempontú átgondolásával is hozzájáruljunk. Szerettük volna felmérni, hogy az általunk használt médiaeszközöknek és médiamegjelenéseknek közvetve vagy közvetlenül mekkora karbonlábnyoma van annak érdekében, hogy a jövőben ezt is figyelembe tudjuk venni az egyes kommunikációs eszközök értékelése és kiválasztása során. A médiavásárlás eredményességét eddig az elérés–affinitás–költséghatékonyság szempontjai alapján mértük, és mostantól a korábbi fő teljesítménymutatók (KPI-ok) hármasához felzárkózik a karbonlábnyom indikátora is.