Elindult a Mol és a Mastercard harmadik közös kampánya, az együttműködés részleteiről meséltek a márkák marketingvezetői. (x)
(kiemelt fotón balról jobbra: Mondovics Péter, Nagy Petra, Orcifalvi Tamás)
A szeptember 16. és december 1. között zajló játékban való részvételhez a vásárlóknak legalább egy gasztronómiai terméket kell venniük a Mol töltőállomásain, fizetéskor a Mol Move applikációt használva. A fődíjat elnyerő szerencsés másodmagával utazhat Brazíliába, emellett a játékban hetente 10 Fresh Corner-kávébérlet is gazdára talál, amelyek 100 kávé ingyenes elfogyasztására jogosítanak fel. Továbbá a Mastercardkártyával fizetők ötszörös eséllyel indulnak a fődíjért, valamint extra heti nyereményként öt darab 100 ezer forint értékű bankkártyát is nyerhetnek.
Mondovics Péter, a Mastercard marketingmenedzsere elmondta, hogy a Mastercard mint vezető fizetéstechnológiai cég régóta kapcsolatban áll a Mollal, rengeteg területen volt már együttműködésük direkt vagy indirekt módon, míg három éve kezdtek el szorosabban együttműködni promóciók terén. „Felkeltette az érdeklődésünket a Mol Move alkalmazás, illetve azok a fejlesztések, amelyek az ügyfelek kényelmének fokozását célozták meg. Az élmény, az élményszerűség nagyon fontos: vásárolni és a végén fizetni – legyen az üzemanyag, hotdog vagy akár egy jó kávé – senki sem szeret, de mégis arra szövetkeztünk, hogy ezt egy kellemes dologgá tegyük, amit nemcsak a bolton belüli folyamatok, hanem egy alkalmazás is ügyesen támogat. Elkezdtünk játékokat szervezni az applikáción belül, és azt láttuk, hogy az emberek nyitottak voltak ebbe az irányba és előszeretettel éltek a kiajánlott kedvezményekkel.”
A mostani promóció elmondása szerint különlegesebb, mint az eddigiek, hiszen „egy olyan témáról szól, ami a szívünknek kedves: a kávé szeretete, a mindennapokban betöltött szerepe. Ez egy kicsit kultúrmisszió is, nagyon jó érzés megmutatni például azt, hogy milyen a jó kávé, hogyan készül, és szintén egy nagy lehetőség, hogy el is juttathatunk valakit arra a helyre – jelen esetben Brazíliába –, ahol a kávétermesztést tökélyre fejlesztették.”
Az együttműködésről, valamint általánosságban a co-brandingről Nagy Petra, a Mol Magyarország kiskereskedelmi fogyasztói és digitális marketingvezetője így vélekedett: „A co-branded aktivitások tervezésénél egyrészt azt vizsgáljuk, hogy miként illeszkedik a két márka egymáshoz, és megygyőződünk arról, hogy a két logó hitelesen jelenik-e meg egymás mellett a plakáton. Másrészt pedig azt keressük, hogy a partnermárka miként egészíti ki az erősségeinket, hogyan tölti be a hiányosságainkat és erősíti a márkaképünket. Egy olyan kampány esetében, ahol a digitális fizetés és a kényelem kulcsfontosságú, a Mastercard ideális partner. A Mol Move platformunk és a Mastercard digitális fizetési megoldásai tökéletesen kiegészítik egymást. Ami a Mastercardnak a »priceless«, az a Molnak a »számít, hol állsz meg«.”
Elmondásuk szerint a Mastercarddal való együttműködés során mindig az volt a közös cél, hogy az úton lévők számára egyszerű, de mégis különleges élményt biztosítsanak. A cég nemcsak a digitális fizetési megoldásaival, hanem innovatív médiahasználatával és purpose vezérelte gondolkodásmódjával is hozzájárul ahhoz, hogy a közös kampányaik sikeresek legyenek. De miben többek a Fresh Cornerek mint egyszerű töltőállomási üzletek? Orcifalvi Tamás, a Mol Csoport kiskereskedelmi fogyasztói és digitális marketingvezetőjének az elmondása szerint a Fresh Cornerek koncepciója azzal az alapelvvel indult, hogy a mai fogyasztók elvárásai messze túlmutatnak azon, hogy egy benzinkútnál megálljanak üzemanyagot vásárolni. Az elmúlt évek során felismerték, hogy az utazási élmény része az is, hogy minőségi ételekhez és italokhoz juthassanak. A visszajelzések alapján a Mol vásárlói különösen nagyra értékelik a Fresh Corner-kávékat – amelyből kétféle, egy arabica-robusta blend és egy 100 százalékos brazil arabica is elérhető –, amelyekből csak tavaly több mint 64 millió csészényit adtak el csoportszinten, de a gasztrotermékek, mint például a hotdogok szintén kiemelkedően népszerűek. „Az emberek tehát nemcsak azért térnek be hozzánk, mert tankolniuk kell, hanem azért is, mert tudják, hogy friss, minőségi ételeket és italokat kapnak, amit útközben is könnyedén elfogyaszthatnak.”
A közös promóciótól várt eredmények kettősek, Mondovics Péter szavaival élve: boldogabb Fresh Corner-vásárlókat és több Mastercard-tranzakciót várnak, „tehát az emberek lássák meg a kártyás fizetéshez kapcsolódó előnyöket, szívesen használják Mastercardkártyájukat akár egy kávévásárlás esetében is”. Orcifalvi Tamás is hasonlóan fogalmazott, céljuk, hogy a játék még inkább bevonzza azokat az ügyfeleket, akik nem csupán üzemanyagra, hanem gasztronómiai élményre is vágynak, de arra is számítanak, hogy „a Mol Move-felhasználók aktivitása tovább növekszik, hiszen jelenleg is látjuk, hogy ők átlagosan kétszer annyit költenek nem üzemanyagtermékekre”. (x)