A Drága örökösök enyhén csökkenő nézőszám mellett is a hét legnézettebb műsora volt a 18-49 éveseknél. Ezzel párhuzamosan a TV2-n egészen megerősödött Exatlon Hungary.
A két legnézettebb kereskedelmi csatorna versenyében múlt héten apróbb változások történtek: a 18-49 éveseknél és főműsoridőben továbbra is vezet az RTL Klub, de a TV2 kicsit közelebb került hozzájuk. Az RTL Klub főműsoridős közönségaránya ugyanis 0,3 százalékponttal csökkent, a TV2-é pedig 0,5 százalékponttal nőtt, így a heti különbség 2,4 százalékpontot tett ki.
Pusztán a hétköznapokat nézve mindkét csatorna jobb eredmény ért el, az RTL Klub 15,3 százalékos, a TV2 12,7 százalékos share-t. A hétvége hozott nagyobb kilengéseket, az RTL Klubnak szombaton volt a legnagyobb az előnye (RTL Klub: 13,1%, TV2: 6,8%). A vasárnap estét viszont a TV2 nyerte (TV2: 11,1%, RTL Klub: 8,9%). Vasárnap még a Film+ sem volt messze (7%) az anyacsatornája közönségarányától. Az RTL Klub főműsoridős eredményét egyébként A magányos lovas című western húzta le.
4. hét / 3. hét / 2. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14% / 14,3% / 13,5%
TV2 – 11,6% / 11,1% / 11,5%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (4. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 19,3% (19,7%)
Fókusz – 19,1% (18,6%)
Drága örökösök – 19,5% (21,6%)
Barátok közt – 13,8% (13,5%)
Éjjel-nappal Budapest – 12,7% (12,4%)
TV2
Tények – 14,6% (13,8%)
Exatlon Hungary – 16,3% (16,2%)
Legyen Ön is Milliomos – 8,1% (8,6%)
Annak ellenére, hogy szegény Fókuszt állandóan pakolgatják a főműsoridő és a késő délutáni műsorsáv között, egészen jó eredményeket szállít, amikor épp az RTL Híradó után kezdődik. Az esti hírműsorhoz képest még plusz nézőket is be tud hozni a 18-49 éveseknél és a közönségaránya is magas. Jól mutatja ezt, hogy a múlt keddi Fókusz a kereskedelmi célcsoportnál a hét második legnézettebb műsora volt. A hétfői Fókusz pedig a teljes lakosságon belül a harmadik helyen végzett.
A 18-49 éveseknél múlt héten is a Drága örökösök bizonyult a legnézettebbnek, a keddi epizód 324 ezres nézőszámot hozott. Az RTL-es napi sorozat továbbra is nagyon erős, viszont azért látni az eredményében egy csökkenő tendenciát. A teljes lakosságnál például már nem nyerték a hetet, a csütörtök esti RTL Híradó kicsit több nézőt vonzott.
A TV2-n futó Exatlon nem kezdte túl reménykeltően az évet, viszont azóta javított, apránként növelni tudta a share-jét. A műsor utolsó negyedében – amikor a Barátok közttel futott azonos időben – pedig nyerte is az adott sávot.
A reaktivált Legyen Ön is Milliomos ezzel ellentétes utat járt be, hétről hétre olvadozik a közönségarányuk, alulról figyelgetik a TV2 átlagát. Nem úgy tűnik, hogy ebből egy hosszú életű visszatérés lesz.
Az RTL Klubon szombat esténként futó A Tanár a korábbi héthez viszonyítva a teljes lakosságnál gyakorlatilag szinten tartotta a nézettségét, ami 656 ezret jelentett. A 18-49 éveseknél viszont 278 ezerről 247 ezerre csökkent a nézőszámuk, a közönségarányuk pedig 16,1 százalékról 15,5 százalékra. Ugyanakkor azért ez is jó eredménynek számít, az adott műsorsávot jelentős előnnyel nyerte a sorozat.
A Tanárral párhuzamosan fut a Duna Tv Dal című műsora. Korábban ez a produkció a kereskedelmi csatornákkal versenyképes nézőszámot hozott, most viszont inkább csak a Duna Tv viszonylatában számít erősnek. Ez konkrétan a 18-49 éveseknél 53 ezer nézőt jelent. Az a vicc, hogy Duna Tv-n ez manapság már tényleg jó eredménynek számít, de még így is kevés ahhoz, hogy a heti 50 legnézettebb műsor közé bekerüljön a kereskedelmi célcsoportnál.
A teljes lakosságnál már jobban hangzik a Dal 314 ezres nézőszáma. Igaz, a Duna Tv házi toplistáján ez csak a harmadik helyere volt elegendő, mert a Dalt megelőzte a SzerencseSzombat (334 ezer néző) és a Gasztroangyal (378 ezer).
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.