Ismét rekordot dönt a Super Bowl

Harminc másodperces reklámhelyért 8 millió dollár – amerikai sajtóhírek szerint ennyibe is kerülhet egy hirdetés az idei Super Bowlon, ami újabb rekordot jelent. A Fox Sport rekálmértékesítésért felelős vezetője, Mark Evans szerint már novemberben elfogytak a reklámfelületek az őrületes árak ellenére és komoly várólista van olyan márkákkal, amelyek készek átvenni azok helyét, akik esetleg visszalépnek.

Az amerikai sportélet egyik legnagyobb eseménye és egyben az egyik legfontosabb reklámlehetőség is a Super Bowl, amit idén várhatóan több mint 120 millióan követnek majd élőben a Foxon és a Tubi élő streamközvetítésén. Ebben az évben magyar idő szerint február 10-én hajnalban a Kansas City Chiefs lép majd pályára a Philadelphia Eagles ellen a New Orleans-i Caesars Superdome-ban. Az AP jelentése szerint idén nagy volt a kereslet a reklámfelületek iránt, mivel az Anheuser-Busch, a Meta, a PepsiCo, a Frito-Lay, a Taco Bell, az Uber Eats és mások is versenyeznek azért, hogy elérjék a rengeteg potenciális fogyasztót az esemény révén.

Bár a Fox pontos adatokat nem árult el, amerikai sajtóértesülések szerint idén rekordot döntöttek a reklámhelyek és a legdrágább 30 másodperces spotért akár 8 millió dollárt is elkérhetnek. Ez jókora ugrás, hiszen tavaly még csak hétmillió dollárt kellett fizetni egy kiemelten jó félperces reklámért.

Mark Evans, a Fox Sports reklámértékesítésért felelős alelnöke elmondta, hogy a reklámfelületek már novemberben elfogytak, és várólistán vannak a márkák, amelyek készek átvenni azok helyét, akik visszaléptek. Evans szerint az idei hirdetők nagyrészt a szokásos körből kerülnek: ital- és snackgyártók, technológiai és távközlési cégek. Elmondása szerint több reklámban lesz hangsúlyos a mesterséges intelligencia, és valamivel több gyógyszeripari vállalat hirdet majd.

Az egyik kategória, amelyik csökken, a filmes promók és a streamerek. Az autógyártók - a Super Bowl másik hagyományosan nagy kategóriája - pedig a szektor nehéz éve után többnyire kimaradnak a versenyből, csak a Jeep és a Ram márkák jelentettek be megjelenést. A hirdetők várhatóan a meccs előtti napokban kezdik meg reklámjaik közzétételét.