- Hirdetés -

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

|

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem a legnagyobb büdzséből gazdálkodó marketingvezetők számítanak a legsikeresebbnek.

Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója végzett az első helyen idén a szakmai zsűri döntése alapján a Marketing&Media magazin „TOP 50 marketingkommunikációs döntéshozó” rangsorában. A szakembert a második helyen Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója követte, míg a harmadik Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója lett.

Itt nem is annyira a pénz számít – ez jut az ember eszébe a legsikeresebbnek tartott marketingvezetőket összegyűjtő lista névsora láttán. A logika azt diktálná, hogy a legnagyobb reklámbüdzséből gazdálkodó vállalatok marketingvezetői foglalják el egy ilyen 50-es rangsor legtöbb helyét. Ehhez képest a tavalyi év 25 legnagyobb hirdetője közül csak nyolc olyan cég akad, amelynek a marketingvezetői szerepelnek a friss összeállításban. Ez egyébként nem idei újdonság, a korábbi esztendőkben is hasonló volt a helyzet. Bár tavaly még 13 olyan marketingfőnök volt a listán, akik a Top25 hirdető valamelyikénél dolgoztak.

Természetesen egy ilyen összeállítás igen szubjektív, emiatt a fluktuáció is nagyobb, a szereplők köre egyik évről a másikra meglehetősen sokat változik. Tavalyelőtt a rangsor 36, az elmúlt évben 44 százalékban cserélődött, az idén pedig ismét 36 százalékban újult meg a Top 50 összetétele. Csak összehasonlításképpen: a médiás Top 50-nél általában a listán szereplők negyede szokott cserélődni egyik évről a másikra.

Személyi változások

A rangsor összetételének a változása mögött persze sok esetben személyi változások állnak. Erre az elmúlt egy évből is jó néhány példa akadt. Hosszú évek óta szerepelt a listán Bene Nikoletta, a SPAR marketingvezetője, aki azonban 2020 őszén cégen belül váltott, e-kereskedelmi vezetővé nevezték ki. Az áruházlánc marketingosztályának a vezetését Németh Károly vette át, aki egyből fel is került a friss listára.

A tavalyi összeállításban szerepelt Szilva Monika, a Nestlé Hungária Food üzletágának a vezetője. Jó eséllyel az idén sem maradt volna ki, azonban a nyár folyamán távozott a Nestlétől. A 2020-as Top 50-be még a Mol Csoport kommunikációs igazgatójaként került be Szollár Domokos. Azonban az akkori lapszámunk megjelenésekor már tudható volt, hogy a továbbiakban a vállalatcsoport kabinetfőnökeként folytatja pályafutását. Azt is lehetett tudni, hogy Pantl Péter az utódja, aki szerepel is az idei listán, de nem újoncként, hiszen a Hell kommunikációs és marketingigazgatójaként tavaly is helye volt az 50-ben.

Listás szektorok

Abból, hogy a sikeres marketingkommunikációs vezetők rangsora nem a nagy büdzséből gazdálkodók listáját jelenti, az is következik, hogy a nagy hirdetői szektorokat sem képezi le a Top 50. Az évek óta magasan a legnagyobb reklámköltőnek számító gyógyászati szegmens csak jelképes szinten jelenik meg az 50-ben. Ugyanide sorolható a negyedik legerősebb hirdetői szektornak számító szépségápolás is.

Az autós cégek vagy a távközlés már nagyjából a reklámköltési súlyának megfelelően képviselteti magát a Top 50-ben. Ugyanakkor például az adott kategórián belül a bekerült szakemberek nem képezik le a reklámköltési erősorrendet. Három olyan nagy szektor van, amelynek a marketingvezetői mindig is felülreprezentáltak voltak a marketinges Top 50-ben. Az egyik ilyen a kereskedelmi szegmens – bár ez amúgy is a második legnagyobb hirdetői szektor –, valamint a pénzintézetek, biztosítók és az italos cégek. Tavaly a kereskedelmi szektorból került ki a lista legtöbb szereplője, az idén a kereskedelem és a pénzintézet, biztosító holtversenyben végzett.

Az italos cégek marketingvezetőinek a súlya egy kicsit csökkent, de továbbra is sokan vannak. Ez megint csak azért lehet meglepő, mert ahogy már a Coca-Cola kapcsán említettük, az elmúlt másfél év nem kedvezett a szektornak. Ami még apróbb változásnak számít, hogy 2020-hoz képest némileg erősödtek a szolgáltatás szegmensbe tartozó és a távközlési vállalatok a listán.

 

 

A teljes összeállítás a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. A következő napokban további elemzésekkel jelentkezünk a TOP50 marketinges rangsor alapján.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...