Járványhelyzet – ezt kéri a MAKSZ

A tenderek elhalasztását, illetve a digitális számlázás lehetőségének biztosítását kéri tagügynökségei partnereitől és ügyfeleitől a MAKSZ. A szervezet már a múlt hét végén bejelentette, hogy tagjai március 16-tól otthoni munkavégzéssel szolgálják ki ügyfeleiket és menedzselik azok kampányait.

Az első pár nap tapasztalatai alapján megállapítható, hogy a rendszerek működnek, az ügynökségek a kiélezett és gyorsan változó helyzetben is kezelik a felmerülő feladatokat. Az otthoni munkavégzés, s a kollégák egymástól való távolsága ugyanakkor természetesen nehezíti a munkát és sokszor lassítja a folyamatokat – írja közleményében a MAKSZ.

Ráadásul a kialakult helyzet, s még inkább a kiszámíthatatlanságból fakadó bizonytalanság miatt ügyfél oldalon számos azonnali kérdés és kérés merül fel szinte folyamatosan, amik jelentős erőforrásokat kötnek le az ügynökségeknél. Az ügyfelek, alvállalkozók, médiatulajdonosok és sales house-ok is egyre többen döntenek úgy, hogy csökkentett üzemmódra és/vagy otthoni munkavégzésre térnek át, ami szintén nehezíti a kapcsolattartást.

A fentiek miatt a MAKSZ tagügynökségei két kéréssel fordulnak az ügyfelekhez és a média, illetve egyéb partnerekhez. Egyrészt azt kérik, hogy a jelenleg futó, még kiírási, megfelelési, vagy ajánlati anyag leadási fázisban lévő tendereket halasszák el és a válsághelyzet lezárásig ne is írjanak ki újat.

Meggyőződésük, hogy a tender-eljárások sokkal sikeresebbek és eredményesebbek lehetnek a bizonytalanságok elmúltával.

A másik kérés pedig az az ügyfelektől, a média és egyéb együttműködő partnerektől egyaránt, hogy a számlákat fogadják be digitálisan e-számlaként, vagy pdf-formátumban is, illetve hogy maguk is digitális formában küldjék a saját számláikat. Mindezzel szeretnék csökkenteni annak esélyét, hogy akár a saját munkatársaik, akár a partnerek dolgozói megfertőződjenek.

Ugyanakkor fontosnak tartják, hogy a cash-flow folyamatok ne duguljanak el és ne nehezítsék még jobban a helyzetet. A MAKSZ közölte azt is, hogy a nemzetközi ajánlások alapján több tagügynökségük minden postai küldeményt egy hétig ’karanténba’ helyez és csak a 7. nap eltelte után bont fel.