Az RTL Magyarország átszervezi és megújítja a lineáris és non-lineáris tartalmak tervezéséért, beszerzéséért és adáselőkészítéséért felelős szervezeti egységek struktúráját. Az újonnan létrehozandó Content Hubban integrálják mindazokat az üzleti folyamatokat és szakmai stábokat, amelyek korábban egymással párhuzamosan működtek, az új struktúrát 2021 február 1-től vezetik be. A döntések végrehajtásának meggyorsítását és a párhuzamosságok megszüntetését várják a lépéstől – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.
A változások részeként a CLT-UFA Hungarian Broadcasting Division-höz kerül a tartalombeszerzés területe, amelynek vezetője a második generációs csatornák, valamint a digitális felületek programigazgatói feladatait is ellátó Szabó Balázs lesz – derül ki az RTL Magyarország közleményéből. A szakember a Sony Pictures Television Central (STC) Europe-tól érkezik a CLT-UFA Hungarian Broadcasting Division (HBD) vezetésébe, Luxemburgba.
A médiacég tájékoztatása szerint a most bejelentett átalakítás célja, hogy tartalomalapú és összképernyős szemléletű tervezés valósuljon meg egy új – az eddigi párhuzamos rendszereket egyesítő – hatékonyabb szervezetben. „A digitalizációval gyorsan változnak a médiafogyasztási szokások, ezt a tendenciát a világjárvány csak még jobban felerősítette” – fogalmazott Kolosi Péter programigazgató a modellváltással kapcsolatban. „Az RTL Magyarország büszke arra, hogy hagyományosan az iparági változások early adoptere, korai alkalmazója a hazai piacon. Erre a piacvezető szerepre példa a tartalomszerkesztésért felelős folyamatok és szervezeti egységek mostani integrációja is” – tette hozzá Kolosi Péter.
Az integráció révén létrejövő új szervezeti egység, a Content Hub a csatornaalapú tervezés helyett tartalomalapú megközelítéssel tervezi meg és hangolja össze az egyes produkciók útját, illetve életciklusát az RTL Magyarország csatornái és platformjai között.
„Funkció nem vész el, csak átalakul: pontosabban egy új, egységes szervezetbe tagozódik” – jelezte Kis-Bocz Éva, a transzformációs projekt vezetője. „Minden kollégánk munkájára számítunk az adásmenet-készítéstől a formátumvásárláson át a szinkronig.”
„A mostani átszervezéstől a döntések végrehajtásának meggyorsítását és a párhuzamosságok megszüntetését várjuk. Az átalakítás gondolata egyébként már tavaly megfogalmazódott a digitális platformjaink előtérbe kerülésével, mindenképpen szerettük volna elkerülni, hogy a tartalmi döntések és operatív feladatok kapcsán az RTL Klub és a második generációs kábelcsatornák mellett egy harmadik, párhuzamos „láb” is létrejöjjön” – tudtuk meg Vidus Gabriellától, az RTL Magyarország vezérigazgatójától. „A programming döntéshozatali folyamatunk azonban nem változik a most bejelentett átszervezéssel, abban lesz változás, ahogyan végrehajtjuk ezeket a döntéseket. 2015 óta működik a luxemburgi szervezet, ami eddig is ellátott programing feladatokat. Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy az, hogy milyen tartalmakat vásároljunk az RTL Klubra az továbbra is itthon dől majd el, a beszerzésben támaszkodunk majd fokozottan a luxemburgi cégre, és nem lesz változás Kolosi Péter feladataiban” – fűzte hozzá a cégvezető.
A Content Hub a három nagy funkció egységére épül: tartalomtervezés, tartalombeszerzés és adásanyag-előkészítés. Ez a három terület az új szervezetben egymással összehangolva tervezi meg és készíti elő az egyes tartalmakat az RTL Klub és a második generációs lineáris csatornák számára, valamint az RTL Magyarország digitális felületein való bemutatásra. Az RTL Magyarország a változások részeként Luxemburgból irányítja a tartalombeszerzést: a terület vezetője Szabó Balázs lesz, aki a Sony Pictures Television Central (STC) Europe-tól érkezik. A luxembourgi központból dolgozó szakember a CLT-UFA Hungarian Broadcasting Division (HBD) új programigazgatójaként felel majd a kábelcsatornák és a non-lineáris platformok tartalmi igazgatásáért, illetve az RTL Magyarország teljes tartalombeszerzéséért.