- Hirdetés -

Jelentős technikai fejlesztések a TV2-nél

|

A TV2 Csoport megalakulása óta törekszik arra, hogy a legmodernebb technológiai hátteret és megoldásokat biztosítsa műsorai sikeréhez. A közelmúltban éppen ezért a közvetítések korszerűsítésének és a műsorélmény fokozásának érdekében a cégcsoport több jelentős technikai fejlesztést valósított meg, amelyek részben a háttérben, részben pedig a nézők számára is észrevehetően mentek végbe. A csatorna hírműsorában helyet kapó több négyzetméteres LED fal, a kiterjesztett valósággal elért izgalmas látványelemek és a vadonatúj adástervező rendszer bevezetése még csak a kezdete azoknak a technikai fejlesztéseknek, amelyekbe a médiacég belekezdett.

LED fal, kiterjesztett valóság és adástervező rendszer: számos jelentős technológiai újdonságot vezetett be a TV2 Csoport az elmúlt hónapokban. A technikai projektek egy része ugyan nem látható a közönség számára, vannak azonban olyanok, amelyek látványosak, a mindennapi közvetítések során is észrevehetők.

Az idén bevezetett MIRA komplex, adástervező rendszer több hónapja működik a csatorna belső folyamatait segítve. A rendszer, mely a csatornák gerincét képezi, egyesíti magába az eddig használt, több különálló rendszer munkafolyamatait, a tartalom, hirdetések és jelentések kezeléséhez. A bevezetése nagy kihívást jelentett a cégcsoport számára, a fejlesztésére összeállított belső projektcsapatban több mint 35 ember vett részt különböző osztályokról. A bevezetést pontos számítások és tervezés előzte meg, az előkészítő feladatok 1 évet vettek igénybe. Az átállás sikerességéhez a TV2 Csoport munkatársai mellett, elengedhetetlen volt a rendszer gyártójának, a MIS mérnök csapatának munkája. Jelenleg öt részleg dolgozik vele, ami jól szemlélteti összetettségét.

Kulcsfontosságú fejlesztés volt az a hatalmas LED fal is, amely a Tények stúdiójában kapott helyet, ezzel korszerűsítve a hírműsor megjelenését és technikai hátterét. Az új LED fal nemcsak technikailag előrelépés, hanem a műsorélményt is jelentősen fokozza. A kijelző elemeinek összeépítése nagy precizitást igényelt, több mint 100 munkaórát töltöttek el a mérnökök, hogy észrevehetetlen legyen, ez a hatalmas felület 140 darabból épült fel. A munkálatok többsége éjszaka zajlott, ezzel biztosítva a zökkenőmentes napi működést és műsorsugárzást. A LED fal felülete közel 29 négyzetméter, ívelt kialakítása több mint 12 méter szélesre terjed. A világ egyik vezető LED megjelenítő gyártója a Leyard Europe, Magyarországon először a TV2 hírstúdiójában épített fel fix telepítésű kijelzőt, mely mostantól gyönyörű, 2x4K felbontású képekkel biztosítja a Tények műsorainak hátterét, így növelve a nézői élményt. A tervezésben, kivitelezésben partnerük, a Broadcast Solution Hungary mérnökei támogatták a projektet.

„A közvetítés technikai korszerűsítése nagyon fontos a TV2 sikeréhez, éppen ezért szerves része az üzletfejlesztésünknek. Örülök, hogy leránthatom a leplet, és megoszthatom a legkritikusabb és legegyedibb technikai projekteket, amelyek jelenleg a TV2-nél zajlanak. Folyamatosan fejlesztjük technikai hátterünket annak érdekében, hogy a csatorna mindig igazodjon a világszabványokhoz és a közönség elvárásaihoz” – emelte ki Vilma Pavlova, a TV2 Csoport Humánfejlesztési és Működési igazgatója.

Ezen kulcsfontosságú projektek mellett, egy másik látványos fejlesztésébe is jelentős energiát fektetett a cégcsoport, a kiterjesztett valóság (Augmented Reality) segítségével egyedülálló élményt nyújthatnak majd a nézők számára. A háromdimenziós infografikai elemek felhasználásával jobban bemutatható lesz a hírműsorok tartalma, melyre az első példa a magas nézettségű Választási műsor volt. A jövőben a csatorna tovább kívánja fejleszteni és növelni a kiterjesztett valóság használatát, ezzel állandó, látványos elemévé téve a hírműsoroknak.

A nagy volumenű fejlesztések sora – melyekért a TV2 Csoport technikai csapata és igazgatója, Kiss Zoltán felel – ezekkel sem ért véget. A tavalyi évben megkezdődött a TV2 archívumának digitalizálása, mely több mint 31000 rögzített műsoróra feldolgozását foglalja magába, a folyamat során az elavult adathordozókról, modern, szalagos archívumba kerülnek a műsorszámok. Így garantált, hogy a jövőben is biztonsággal és gyorsan elérhetők legyenek a tartalmak. A digitalizálásban szintén a Broadcast Solution Hungary a partner.

A TV2 Csoport egyik legfőbb célja, hogy a legmodernebb technológiai hátteret és megoldásokat biztosítsa a műsorai sikeréhez. Ehhez járulnak hozzá a legújabb technikai fejlesztések is, melyek nem csak a nézői élményt fokozzák, hanem kritikus fontosságúak a működés szempontjából is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...