- Hirdetés -

Jó dolog hálásnak lenni

|

Szirmai Gergő vihette haza a Post For Rent Hungary által szervezett Creator Awards Biggest Impact díját, aki több mint 12 évvel ezelőtt töltötte fel első filmkritikáját a YouTube-ra. Azóta a Hollywood Hírügynökség közel 112 milliós videómegtekintéssel büszkélkedhet, de az AFK Légió és a Bölcsész Klub tartalmai és kattintásai sem elhanyagolhatók.

(kiemelt fotó: Szirmai Gergő)

- Az első videóiddal kapcsolatban mesélted egyszer, hogy 16 óra folyamatos munkát igényel egy-egy anyag elkészítése. Ez még mindig így van?

- Á nem, szar anyagokat lehet ennyi idő alatt megcsinálni, most már két-három nap egy kontent legyártása. A forgatás és a vágás nem esik nehezemre, főleg, mivel már vágókkal dolgozom, de a kreatív folyamat talán egyre nehezebb és hosszabb. Ennyi videóval a hátam mögött már nehéz újat mondani vagy új irányból megfogni a témát, ezért is gondolkozom azon, hogy a közeljövőben tematikaváltás legyen a főcsatornán.

- Mennyire fontosak számodra az elismerések? Számít az, hogy kik mellett jelölnek?

- Az nem érdekel, hogy milyen jelöltek között vagyok. A YouTube-on általában szükségtelen egymás ellen versengeni, ez nem egy olimpiai sportág, ahol csak egy győztes van. Nem is hiányolom az életemből azt a drámát, hogy valakinek az eredménytelenségére várjak. Amikor pedig megkaptam volna életem első díját, megszavaztuk a közönségemmel, hogy másnak ítéljék oda. Ez a hölgy és az általa alapított jótékonysági szervezet elveszett gyerekeket segített visszatérni a családjaikhoz, vagyis olyan ügyet képviselt, ami mellett az, hogy Gergő vicces filmkritikákat csinál, pont értelmetlen. Ez nem azért van, mert olyan fantasztikus ember lennék – persze a díjak és elismerések jólesnek az ember szívének és egójának –, de nem ez a munkám egyetlen mérőeszköze.

- Akkor mivel méred a sikert?

- Nálam ez fluktuál, attól függően, hogy milyen életkorszakban vagyok, épp mi érdekel igazán és mire vágyom. Volt egy idő, amikor én akartam a legtöbb YouTube-feliratkozót Magyarországon – megkaptam, továbbléptünk. Új csatornát szerettem volna, új területekre akartam betörni – sikerült, megszületett két új csatorna. Folyamatosan helyezem magam elé azokat a célokat, amik boldoggá tesznek és leginkább számítanak. Úgyhogy nincs egy általános szakmai filozófia, ami uralja a mindennapi működésemet, mindig inkább az élet és a helyzet adja. Szerintem ez így egészséges, mert ha valaki nagyon nagy, nehezen elérhető, absztrakt célokat helyez maga elé, az elvárások súlya elnyomja a mindennapjait.

- Milyen fordulópontok voltak a te és a csatornáid életében, amik élesen megmaradtak a fejedben? Mondjuk az első sikerek vagy a Steven Spielberg-interjú?

- Annak idején az első elképzelésem az volt, hogy legfeljebb tizenötezer feliratkozóig fog vinni a svung. Az első Twilight-videónak köszönhetően aztán nagyon megugrott a nézettség és a lelkesedés, aztán rájöttem, hogy a videózás a szakmám is lehet, vagy akár az életem. A másik fordulópont volt, amikor megkaptam az első fizetésemet a YouTube-tól. Ekkor felmerült, hogy talán meg is tudok majd élni ebből az egészből, ami akkor egyáltalán nem volt magától értetődő. A Spielberg-interjú nemcsak kiemelkedő eredmény szakmailag, hanem azért is könyvelem el az egyik nagy sikeremnek, mert egy átsajtózott nap végén leült velem szemben a halálfáradt öregember, és a kérdéseimmel fel tudtam kelteni az érdeklődését. Amikor beütött a Covid-időszak, és nem mehetett senki sehová, úgy éreztem, az utazócsatornám meg fog dögleni, hiszen több mint egy évig nem volt rajta kontent. Aztán a pandémia utáni első sorozatnak nagy nézettsége lett, és boldog voltam, hogy az én kitartó és szeretett közönségem ezt is túlélte velem. Ezenkívül hatalmas élmény volt megmászni a Kilimandzsárót, és ez a fizikai stabilitásomat is igazolta. Az életem egy hatalmas és változatos kaland rengeteg fantasztikus élménnyel, amikért nagyon hálás vagyok minden nap. Főként reggel nyolctól fél kilencig, meditáció közben. Nagyon jó dolog hálásnak lenni, ez egy olyan mindsetbe helyezi az embert, amitől jobban indul a nap.

- Mi lennél, ha nem a youtuberkedéssel foglalkoznál?

- Egyrészt feljebb lépnék és alapítanék egy tartalomgyártó marketingcéget, ahol kamatoztatni tudnám ezt a több mint egy évtizedes tudást. És olyan promóciós vagy audiovizuális anyagokat gyártanék a megrendelőknek, amik igazán illenek az internetes kultúrához. A B válaszom az, hogy ha holnap leomlana a YouTube, az egészen biztos, hogy pár évig paradicsomot termesztenék. Ha az ember ennyi időt tölt a monitor előtt, akkor nagyon jót tesz a természetben lenni.

 

Tuza Dorotty

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...