Idén bevezettünk olyan, a hazai online kiadók felületein korábban ismeretlen hirdetési megoldásokat is, mint például az IndaSpot – mondja Abonyi Bernadett, Indamedia Sales ügyvezető igazgatója, aki beszélt arról is, hogy szerinte mekkora növekedés várható idén a digitális reklámpiacon.
– Mennyire vagy elégedett az Indamedia szempontjából az idei évvel?
– A partnereink bizalmának és sikereinek, kiadványaink kimagasló teljesítményének, valamint az idei termékfejlesztéseinknek köszönhetően az Indamedia Sales rendkívül jó évet zár. Várakozáson felül teljesítettek üzletágaink, nagyot léptünk előre a tradicionális és az automatizált értékesítési területen is, illetve bevezettünk olyan, a hazai online kiadók felületein korábban ismeretlen hirdetési megoldásokat is, mint például az IndaSpot. Elégedettek vagyunk az idei eredményekkel, és azon dolgozunk, hogy ugyanezt kiérdemeljük és megtartsuk 2022-ben is. Gazdálkodásunkat a naptári évek határozzák meg, viszont a munkánk megszakítás nélküli, így nálunk a fókusz már hónapok óta a jövő éven van.
– Arra vonatkozóan van becslésed, hogy a teljes digitális reklámpiac idén mekkora növekedést érhet el?
– A tavalyi 5 százalék után mindenképpen kétszámjegyű növekedést várok, de nem szívesen tippelnék, mert sok a vakfolt a forrásokban és az elosztásban is. Kíváncsian várjuk a reklámtorta-bejelentést.
– A televíziós reklámpiac meglehetősen telítetté vált és a jövő évre a nagy tévés sales house-ok jelentős áremelést jelentettek be. Ebből a helyzetből – főleg a videóhirdetések terén – tudtok profitálni?
– A digitális hirdetések iránti keresletre – például a mennyiségre, a formátumra, a kiszolgálásra és a konverziós elvárásokra – leginkább a nemzetközi trendek hatnak. Ugyanakkor nálunk is kiemelt hangsúly kapnak a videóhirdetések; itt van például az előzőekben említett IndaSpot, amely egy kifejezetten online térre megalkotott, videószpot alapú megoldás. Tulajdonképpen egy saját reklámblokkot fejlesztettünk, amely a tévés kampányok hatékony kiegészítője lehet. Remek tapasztalataink vannak az IndaSpottal, amellyel kimagasló célcsoport-elérést kínálunk garanciával, gyors megrendeléssel és mindenféle felár nélkül. Olyan kereskedelmi célcsoportokban is nagy mennyiségben tudunk kontaktust szállítani, mint a fiatalok és a szendvicsgeneráció. Ahogyan utaltam rá, az idei eredményeinkhez sokat tettek hozzá a kísérleteink, amit elsősorban elégedett ügyfélben mérünk, másodsorban forintban.
– Vannak olyan hirdetési megoldásaitok, amelyek szerinted nagyon hatékonyak lehetnek, de a hirdetők még nem fedezték fel?
– Széles a kínálatunk, de törekszünk rá, hogy mindig a célnak megfelelő legjobb megoldást javasoljuk ügyfeleink számára. Az elérés alapú termékeinkben még biztosan vannak tartalékok, amelyekkel szeretnénk új partnereket is megnyerni. Ilyen hirdetési megoldásunk például az IndaWeek, amellyel egy hét alatt, négy kreatívval elérhető a célcsoport akár 65 százaléka, vagy az IndaMonth, amely a célcsoport 80 százalékát tudja szállítani. Megemlíteném még az adatvezérelt kampányokat és a tartalmi együttműködéseinket is, mert mindkét területen elképesztően színes a palettánk, mindig van felfedezni való újdonságunk. Közben pedig a háttérben azon dolgozunk, hogy a technológiák adta kereteket minél kreatívabban használjuk fel. Hatalmas helyzeti előnyünk, hogy a partnereink rendkívül felkészültek és nyitottak az új megoldásokra, öröm így innovatívnak lenni.
A sales house-okról készített teljes összeállításunkat megtalálja a Marketing & Média legfrissebb lapszámában.